KWF kankerbestrijding PD6KWF special event station

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD4M
Berichten: 807
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

KWF kankerbestrijding PD6KWF special event station

#1 Bericht door PD4M »

Ons aller vriend Mark (PD0MV) kunnen we in ieder geval niet betichten van stilzitten...

Bron Veron:
Mark (PD0MV) gaat in de maand mei vanuit Boskoop (JO22HB) in de lucht onder PD6KWF als special event station. Dit is een special event station om de KWF kankerbestrijding stichting aandacht te geven. De "aftrap" zal dinsdag middag in de 20 meter band plaatsvinden. Hou deze band in de gaten, en zorg voor een pile-up wanneer Mark zijn CQ geeft.

Marks peroonlijke beweegreden is dat hij op 8-jarige leeftijd zijn zus heeeft moeten kwijtraken aan deze walgelijke ziekte; ze werd slechts 12 jaar oud.

Daarnaast speelt een rol in Marks eigen initiatief dat er gebruik gemaakt wordt van radio therapie om deze ziekte te bestrijden; zo kwam hij op het idee om er een positieve slinger eraan te geven, om een positieve radio therapie uit te voeren maar dan ON THE AIR onder de special callsign PAPA DELTA ZES KILO WHISKY FOXTROT.
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: KWF kankerbestrijding PD6KWF special event station

#2 Bericht door Aeolus »

Prima initiatief. Laten we het dus ook zeker niet met z'n allen af gaan fikken vanwege de persoon, en de problemen die sommigen met deze persoon hebben.

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: KWF kankerbestrijding PD6KWF special event station

#3 Bericht door PE1NBD »

Ik sluit me helemaal aan bij Aeolus.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: KWF kankerbestrijding PD6KWF special event station

#4 Bericht door dxhunter »

Ik heb onlangs een qso gemaakt met pd6kwf op 2m in fm.

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: KWF kankerbestrijding PD6KWF special event station

#5 Bericht door PF9ZX »

Dit is weer zo'n initiatief waar ik principieel zwaar tegen ben. Alsof er alleen kanker bestaat als ziekte. Meer aandacht voor de de meer onbekendere aandoeningen en ziektes kan ik mee waarderen.

Er is zoveel meer waar nog veel meer geld en aandacht voor nodig is dan voor altijd maar kanker.

Sowieso het alleen steunen van steeds één doel is wat eens over moet zijn.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: KWF kankerbestrijding PD6KWF special event station

#6 Bericht door Dennisd »

PD8MJW schreef:Dit is weer zo'n initiatief waar ik principieel zwaar tegen ben. Alsof er alleen kanker bestaat als ziekte. Meer aandacht voor de de meer onbekendere aandoeningen en ziektes kan ik mee waarderen.

Er is zoveel meer waar nog veel meer geld en aandacht voor nodig is dan voor altijd maar kanker.

Sowieso het alleen steunen van steeds één doel is wat eens over moet zijn.
Wat een zure nonsense opmerking. waarom nu toch ,er zijn legio mensen die zich inzetten voor een goed doel
en zeker radioamateurs,deze zijn altijd en overal wel ergens mee bezig.
ik kan het alleen maar waarderen als er mensen opstaan om andere mensen te helpen.
echt jammer ,en ik zie dit daarom echt als een trol bericht.
http://goo.gl/KKBy8

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: KWF kankerbestrijding PD6KWF special event station

#7 Bericht door pc1mb »

PD8MJW schreef:Sowieso het alleen steunen van steeds één doel is wat eens over moet zijn.
Zolang er in ons land zowat meer goede doelen dan mensen zijn (versnippering en overhead ten top...), is het gevaar dat we maar één doel steunen niet zo groot.

KWF is wel een van de doelen met de betere marketing machines inderdaad, dus dominant aanwezig in de media.

Maar als er ergens een taboe op rust, dan is het wel iets negatiefs zeggen over goede doelen, zodoende ben je dus een trol volgens de poster boven mij :wink:
Soms, als je niks aardigs weet te zeggen, kan je beter je mond houden. Maarja, daar houd ik me ook niet altijd aan :wink:

Groet,

Marcel
(ook wel een beetje goede-doelen-moe soms, dus ik snap de reaktie van PD8MJW wel een beetje, ookal was die weinig genuanceerd.)

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: KWF kankerbestrijding PD6KWF special event station

#8 Bericht door Dennisd »

pc1mb schreef:
Maar als er ergens een taboe op rust, dan is het wel iets negatiefs zeggen over goede doelen, zodoende ben je dus een trol volgens de poster boven mij :wink:
nee :mrgreen: ,ik vond de berichtgeving zo overkomen hoor
en iedereen mag altijd wel wat zeggen ,maar dit kwam zo ongenuanceerd de bocht door.
maar ik snap het wel ,kwk is enorm dominant ,dus snap wel dat mensen dit beu kunnen zijn.
maar nogmaals dit is gericht op het antwoord niet de persoon ,die ken ik ook niet. :wink: ...

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: KWF kankerbestrijding PD6KWF special event station

#9 Bericht door PA2LO »

Ik begrijp Marcel's opmerking wel, zeker gezien zijn eigen ziektebeeld, MS. Net als kanker een verschrikkelijke ziekte waarvoor nog veel onderzoek gedaan moet worden en maar minder aandacht voor is. Enerzijds vanwege de grotere 'marketing' budgetten van o.a. het KWF en anderzijds doordat kanker in onze samenleving helaas zovaak voorkomt, dat iedereen in zijn naaste omgeving wel iemand met de ziekte kent of heeft gekend.

PD4M
Berichten: 807
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: KWF kankerbestrijding PD6KWF special event station

#10 Bericht door PD4M »

Misschien wordt het KWF als dominant ervaren omdat het een grote organisatie met veel geld is. Hoe zou dat toch komen? Misschien wel omdat we allemaal wel iemand kennen die deze ziekte heeft of er aan gestorven is. Dat is niet zo vreemd als je beseft dat het doodsoorzaak nummer een is bij mannen.

Maar we zouden Nederland niet zijn als we ook een fonds voor zeldzame ziekten hebben (http://www.zzf.nl/). Sowieso is de globalisering van de informatievoorziening een zegen voor mensen met een zeldzame aandoening. Nooit eerder was men in staat contact te zoeken met lotgenoten en onderzoek op globaal niveau te stimuleren door een goede informatiedeling.

Laat je niet weerhouden je hobby in te zetten voor een zeldzame aandoening. Zendamateurs zijn altijd al redelijk globaal bezig... En als het helpt?
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: KWF kankerbestrijding PD6KWF special event station

#11 Bericht door PE1PQX »

Aandacht vragen voor een aandoening of ziekte e..d vind ik op zich een heel prima idee..

Waar je i.d.d. erg moe van wordt is dat er óf heel veel KiKa 'reclame' voorbij komt, óf heel veel 'reclame' van een ander fonds.
En dergelijke 'reclame' komt bij mij over alsof juist die ene ziekte of aandoening het ergste is wat je kan overkomen.

Neem bijvoorbeeld eens KiKa: alsof het veel erger is dat kinderen kanker krijgen dan volwassenen... Sorry, ik denk daar anders over.
Een volwassene dat kanker krijgt vind ik net zo erg als dat een kind kanker krijgt, na de diagnose zet het je hele leven op zijn kop.

Het één is heus niet erger dan de ander: alles is voor mij even vreselijk: kanker, MS, longaandoeningen, hersenaandoeningen noem alles maar op... alles heeft een enorme impact op diegenen die er mee te maken hebben.
Welke fonds of stichting je gaat steunen is een heel persoonlijk verhaal. Ik heb (gelukkig??) nog geen keus hierin gemaakt.

Rest mij in dit verhaal verder Mark heel veel succes te wensen met PD6KWF.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: KWF kankerbestrijding PD6KWF special event station

#12 Bericht door PE2AAB »

Mooi initiatief van Mark. Hoop dat het een suc6 wordt. Wellicht haalt hij de landelijke pers en wordt er flink wat aandacht gevraagd voor de ziekte. goede zaak.

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie