bijna DXCC 40 meter

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

bijna DXCC 40 meter

#1 Bericht door PE9DX »

Het loopt lekker op 40 meter heb inmiddels 91 landen gewerkt. Aanwinsten van afgelopen weekend zijn: 5N, EA8,TF, OD, KP2, LX, LA & XU.
Die 5N7Q wat een antenne heeft die man ter beschikking: http://dx-world.net/2012/5n7q-abuja-nigeria/
KP2 was zondagmorgen nog een hele klus om door die pile-up heen te breken, maar na 1,5 uur lukte dat ook.
LX9DX ook een pracht station: http://www.lx2a.com/

Aangezien HF qua DXen nieuw voor mij is en ik nu elke avond / morgen wel qrv was moet mij wel van het hart dat het er soms maar behoorlijk aso aan toe gaat met het gescheld, politie spelen, het niet kunnen luisteren als iemand split werkt etc. De "gewone" dingen welke opvallen dus. Maar goed het blijft leuk, alleen komen deze praktijken eigenlijk niet voor bij het VHF DXen wat ik gewend was. "Rare jongens sommige HFers" zullen we maar zeggen.

Helaas is het feest even over hier, komende week wordt het grondstuk waar ik mijn radialen overheen heb liggen omgeploegd zodat ik graszaad kan zaaien........
En dat zal eerst moeten groeien voordat ik er weer overheen kan.
Nou ja blijven er nog een paar landen over om komende herfst/winter te werken.

Johan-PE9DX
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: bijna DXCC 40 meter

#2 Bericht door PE4BAS »

Zat net nog wat sites van je te bekijken Johan. Je moet nodig wat updaten geloof ik. Niet gek 91 landen in korte tijd. Zit zelf op 88. Dus dat word grasmaaien straks....

73

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: bijna DXCC 40 meter

#3 Bericht door PE9DX »

Vanmorgen vroeg opgestaan, uiteraard om te gaan QRLen, maar toch nog even over 40 meter gedraaid. En zie daar hoorde twee 9Y4 met elkaar praten, na het qso gaf één van beide CQ, 9Y4LAS, er zaten waarschijnlijk meer op het vinketouw want er onstond direct een redelijke pile-up. Na 2x roepen stond ik in het log..... Nr. 92 dus, nu moet ik de radialen en de coax echt opruimen hi. :D
O ja NP2/N1SNB was er ook weer en had ook weer enorme aanbod, maar die had ik al..

Johan-PE9DX.

ps Bas klopt ik zal mijn EME site eens afsluiten aangezien ik dat hier de komende tijd niet ga doen.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

QSY
Berichten: 635
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:55

Re: bijna DXCC 40 meter

#4 Bericht door QSY »

..
Laatst gewijzigd door QSY op 19 mar 2013, 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: bijna DXCC 40 meter

#5 Bericht door pc1mb »

Tja, zodra zo'n spot op het cluster staat kun je het schudden met een compacte installatie, dan heb je een instant pileup van voornamelijk Russische, Spaanse en Italiaanse 'big guns' te pakken. Ik zag op een gegeven moment ook een leuk station, niet druk... netjes m'n beurt wachten, ging lekker en opeens BAM! stuk of 10 vette signalen over elkaar heen en vanaf dat moment grote chaos. Kijk ik op het cluster, jahoor... net gespot door iemand. En bedankt he...

DXcluster is leuk als je een 'big gun' bent, of voor de minder zeldzame stations, maar gewilde stations moet je als 'kleintje' gewoon helemaal zelf vinden, want zodra-ie op het cluster staat kun je het schudden. Is me niettemin al een paar maal gelukt om het cluster voor te zijn, dan kwam pas na mij de zondvloed zogezegd...

Ik zal dus zelf nooit een station wat het al redelijk druk heeft, ook nog eens op het cluster zetten... maargoed, dat doet een ander wel voor me. Helaas.

Gister ook wat lompe Russen gezien, die tig keer hun call brullen, dwars over de staart van een nog niet afgesloten QSO heen. Tja, dan ben je ook eerder dan mensen die netjes afwachten, al was het maar omdat het dx station zo snel mogelijk van die malloot af wil zijn... helaas moet ik de eerste nog tegenkomen die zo'n station aanroept met een 'pse stby' en 'm lekker een uurtje in de wacht laat :lol:

QSY
Berichten: 635
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:55

Re: bijna DXCC 40 meter

#6 Bericht door QSY »

..

Plaats reactie