@PA5COR

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Bolle
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 aug 2007, 07:51

@PA5COR

#1 Bericht door Bolle »

Hoi ik heb ff een vraagje aan je..

Ik heb ook de FT 847, heb deze eigenlijk gekocht om er op de hf mee te luisteren, maar ook om te zenden op de 11 meter.
Mij staat er iets van bij dat zodra je de mic. indrukt op 11 meter in fm mode, je S meter toch uit moet slaan, of is dat niet zo.
De mijne slaat in ieder geval niet uit, hij geeft wel de power aan etc. alleen het bovenste gedeelte van de meter blijft leeg, zover ik mij kan herinneren deed mijn ts 850 wel.
Heb ik iets verkeerd staan of heeft dit misschien een andere oorzaak.

BVD.

Theo

PD4PDO
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jun 2007, 07:55

#2 Bericht door PD4PDO »

Ik ben dan wel geen PA5COR, maar niet alle radio's doen dat. Ik heb ook een 11mtr bakkie gehad en die meter bleef ook lekker in de hoek liggen.

Anders even de manuel lezen misschien dat je daar iets in kan vinden.


Gr
ook een Theo

(PD4PDO)
Elk signaal is te onderscheppen. Het is alleen weten hoe je het vindt.

Bolle
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 aug 2007, 07:51

#3 Bericht door Bolle »

thnx voor het antwoord.

In de handleiding kan ik er niks over terug vinden, misschien dat de set ook niet bedoeld is voor de 11 meter dacht ik.
Daarom was de vraag aan PA5COR gericht omdat hij ook zo'n set heeft.

grt de andere Theo

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#4 Bericht door Theo Postma »

Is deze wel aangepst om te zenden in de 11 meter band?

Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

Bolle
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 aug 2007, 07:51

#5 Bericht door Bolle »

hij is gemodificeert voor de 11 meter

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

#6 Bericht door PA1 »

De FT-847 heeft 2 meters, een s- meter en een power meter. Zodra je de zendknop indrukt moet de power meter uitslaan (in FM natuurlijk) en blijft de s-meter "leeg"

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#7 Bericht door PA5COR »

Links vindt je een "dubbele" meter, boven is de S meter, de onderste in ontvangst van FM is de 0 doorgangsmeter om op FM goed te kunnen afstemmen.

Bij het zenden komt er echter PO (power output ) te staan en slaat de 0 doorgangsmeter uit als een normale meter en afhankelijk van de setting van je power slat de meter uit van 0 tot 100 watt.

In hetmenu kun je deze meter echter ook zo stellen dat deze iet de output aangeeft, maar de ALC spanning geeft.

Als de transciever is vrijgeschakeld zal deze op alle banden, ook op 27 mHz willen zenden.

Je moet wel wat power maken, zet hem eens op 20 watt in FM of zo.

Cor

Bolle
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 aug 2007, 07:51

#8 Bericht door Bolle »

Ok bedankt voor de info.
Dat van die andere uitlezing en settings dat stond wel in de handleiding, maar hetgeen ik bedoelde stond niets over in, in het boekje.
omdat ik vroeger met een kenwood heb zitten luisteren, daarvan wist ik dat daar de meter wel uitsloeg als je op fm de mic. indrukte, hier miste ik dat en omdat ik deze radio pas heb dacht ik dat er misschien iets omgezet moest worden in het menu oid.

Verders gaat het er mij maar om dat ik op 11 meter binnekort weer eens een keer kan kleppen, maar de hoofdzaak voor mij is toch gewoon luisteren op hf en 2 meter.

Maar goed ik weet voldoende thnx.

Grt Theo

Plaats reactie