Overleg Belgische amateurs met BIPT

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Overleg Belgische amateurs met BIPT

#16 Bericht door PA4JAN »

Nee niet weer

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Overleg Belgische amateurs met BIPT

#17 Bericht door pa5cal »

Van mij mag het on-topic blijven, de eeuwige voorwaarden discussie wordt elders ook al gevoerd (of werd)

-P

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7090
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Overleg Belgische amateurs met BIPT

#18 Bericht door PE2AAB »

Bij mijn weten gaat dit topic o.a. over het feit dat we straks /AM in Belgie mogen gebruiken. Dat is goed nieuws! Dan kunnen we eindelijk in Belgie gebruik maken van onze porto als we in Leopoldsburg opstijgen.

Afbeelding
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Overleg Belgische amateurs met BIPT

#19 Bericht door pa5cal »

Daar lijkt het wel op. Verschikkelijk duur uitkomen overigens, mijn baas heeft 2 vliegtuigen en een of twee collega's doen ook mee met het virus en my word... Om je licentie of whatever te behouden moet je nogal wat doen en de brandstof is ook niet goedkoop enz. Voor die vlieghobbie koop je ettelijke mooie transceivers per jaar!

Overigens juich ik dit soort verbeteringen toe bij onze zuiderburen. Was het AT maar zo aardig om die dgprs rommel uit de 70cm band te wippen naar onze buren toe :(

-P

ON2WAB
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2012, 23:04
Roepletters: ON2WAB

Re: Overleg Belgische amateurs met BIPT

#20 Bericht door ON2WAB »

PD5B schreef:@ PD7MER Je schrijft het volgend:
al het toegelaten vermogen voor ON2 en ON3 van 10W opgetrokken worden naar 50W.
dit betekent dat Nederlandse N-gelicenseerden in België dan dus met 100W uit mogen komen.
Ik denk dat je niet met 100 watt mag uitkomen als novice, wel mag je een zender in bezit hebben die 100 watt kan maken.

Gr. Jan
Goeie middag,

Jan heeft het bij het rechte eind.
Het is inderdaad zo dat we een 100w toestel zullen mogen bezitten maar slechts 50w zullen mogen gebruiken. Voor de nederlandse N-gelicencieerden zal dit dan dus ook zo zijn veronderstel ik.
Maar aangezien we meer dan 2 jaar gewacht hebben op een regering kan het nog wel enige tijd duren voor het wetsvoorstel er doorkomt.



73, Peter, ON2WAB

on7hlu
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 apr 2011, 15:09
Roepletters: on7hlu

Re: Overleg Belgische amateurs met BIPT

#21 Bericht door on7hlu »

als je moet wachten op onze regering dan moet je veel geduld hebben :lol: :lol: , het beste is de f licentie behalen

ON5ZZ
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2011, 19:55

Re: Overleg Belgische amateurs met BIPT

#22 Bericht door ON5ZZ »

Lijkt me een goede zaak!Er moet inderdaad wel nog een verschil zijn tussen novice en harec maar dat is er nog steeds, want met novice kan je eigenlijk in geen enkel land terecht (behalve PA land).In mijn tijd kon je als ON2 enkel op 2m met 15W vermogen, het was moeilijk om een toestel te vinden die voldeed aan deze eisen, dus enkel een porto gekocht en dan maar ON1 examen gedaan!
Hf:Icom 7300 ant endfed 8band
VHF/UHF :Icom 9700 ant v2000
Mobiel: tyt 9800
Portable: baofengs
CW freak
APRS ON5ZZ-9

ON2WAB
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2012, 23:04
Roepletters: ON2WAB

Re: Overleg Belgische amateurs met BIPT

#23 Bericht door ON2WAB »

Lijkt me niet erg logisch dat je met een belgische basisvergunning in verschillende europese landen kan uitkomen ( DL, PA, HB0, OZ, OY ....) zij het met 10w en nu je een novice hebt( hoger vermogen en moeilijker examen ) dat dit dan plots niet meer zou kunnen?

Ik hoop van niet.

Peter, ON2WAB

Plaats reactie