Aanpassing forum regels.

Bericht
Auteur
pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Aanpassing forum regels.

#1 Bericht door pa5cal »

Heren, en dames.

Naar aanleiding van het eindeloze en oeverloze ge*** rond bepaalde mensen en topics is het tijd om weer eens wat orde op zaken te gaan stellen. Hou dit topic maar in de gaten want het is een organisch ontwikkelend iets.

Ten eerste wordt het niet langer getolereerd wanneer er opzettelijk tendentieuze en vervelende postings worden gedaan. Kritisch zijn is 1 ding, maar je houd maar eens rekening met andere mensen zoals zij dat ook met jou behoren te doen. ik heb het vele malen gezegd: probeer je eens in de ander in te leven in plaats van in je eigen wereldje leven.

Ten tweede is het niet langer toegestaan om anoniem gebruik te maken van deze site. dwz je ip adres maskeren of anderszijds. Dat je ervoor kiest om een nickname te gebruiken ipv je call is nog tot daar aan toe, maar in de logs van deze site staan het ip adres vanwaar je gebruikt maakt. Dit dient verschillende doelen niet in de minste plaats het afweren van forumtrollen die nu eenmaal teren op hun anonimiteit. Wees niet ongerust NIEMAND van het beheer misbruikt deze gegevens, deze worden alleen afgestaan op juridisch bevel en ik ga er vanuit dat niemand het zo bont wil maken alhier.

Ten derde, een instelling die ik liever niet hanteer maar soms schijnbaar echt nodig is: de moderator heeft gelijk. Punt.

Ten vierde wens ik niet langer aangesproken te worden door mensen over acties van anderen waarop wij geen invloed hebben. Inline geplaatste url's naar plaatjes die NIET op deze site staan bijv. (ALLEEN MAAR EEEN VOORBEELD!) Als het beledigend is of ongepast, dan valt het geval al onder de bestaande regels en zal er zo mee omgegaan worden, zo niet dan vecht het met die persoon zelf uit en ontregel er niet een compleet forum mee.

Ten vijfde de discussie over het verwijderen van mensen hun posts en wat dan ook: met uitzondering van mensen die vrijwel niks als trolling posten en die wij besluiten te verwijderen worden er GEEN posts meer gedelete bij het vertrekken van mensen per direct. De impact van zulks een verstoring is te groot.

Ten zesde is abn of tegenwoordig Standaardnederlands verplicht. Geen lokale dialecten of juridische taal. Mensen die de taal niet afdoende machtig zijn is natuurlijk begrip voor, mensen die nederlands proberen maar soms in hun moedertaal toelichten is ook in orde maar doelbewust en consequent afwijken is reden voor een ban.

Ten zevende is een sneer in het onderschrift plaatsen ook niet langer meer toegestaan.

Ten achtste mensen die stelselmatig reageren met oneliners, of voornamelijk werk of links van andere sites hier komen knippen en plakken en verder weinig eigen inbreng leveren zijn niet gewenst.

Ten negende Constant proberen verdeeldheid te zaaien en ruzie zoeken wordt niet gewaardeerd. Na enkele waarschuwingen kan een ban volgen.

Ten tiende wie een discussie begint en stelselmatig weigert om standpunten te onderbouwen of reacties en vragen van andere forumgebruikers inhoudelijk te beantwoorden mag ook een waarschuwing verwachten. Hieronder vallen ook de zogenaamde hit and run topics.

Ten elfde excuses van iemand verwachten om een opmerking oid dien je in eerste instantie prive met die persoon op te nemen, NIET het topic mee vervuilen. Mocht je er niet uit komen dan kun je altijd een van de moderators inschakelen. Deze behouden zich het recht voor om het PB berichten verkeer door te nemen om misstanden te kunnen vaststellen.

Ten voorlopig slotte, het gebruik van de kleur ROOD is niet langer toegestaan voor normale gebruikers en is voorbehouden aan de moderators.

Op alle bovenstaande gelden de varierende penalties van waarschuwingen tot bans.






Op dit topic kan gereageerd worden maar alleen direct ter zake doende reacties zijn welkom, voor overige opmerkingen start een nieuw topic elders. Dit topic zal streng gemodereerd worden!

-P

edit: regel elf

pe1kqp
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 nov 2011, 21:46

Re: Aanpassing forum regels.

#2 Bericht door pe1kqp »

Hallo Pascal

Ik ben het volledig met je eens, dit forum dient een vraagbaak te zijn voor voor radio hobbyisten waar met respect voor elkaar gereageerd en wordt.

73 nico

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2559
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Aanpassing forum regels.

#3 Bericht door PA5COR »

Mijn moeder taal is Fries, ook erkend als officieele 2e Nederlandse voertaal.
Maar ik kan mij prima aanpassen ;)

Succes met de nieuwe regels. :wink:
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Aanpassing forum regels.

#4 Bericht door pc1mb »

Goeddeels mee eens.

9 t/m 11 gaan ver en diep de details in, het zou mooier als dit soort dingen op termijn onder "normaal gedrag" gaan vallen zonder het precies in de regeltjes te hoeven uitspellen. Voor elke twintig vormen van wangedrag die je benoemt, verzinnen trolls veertig nieuwe. Een beroep op gezond verstand wat wel en niet normaal gedrag is, mag best.

PB's uitspitten ben ik ook niet zo'n fan van, maargoed, als het echt moet... (maar moet dat eigenlijk ooit wel? Is de vijanden lijst niet een soort "negeer" knop die pb-problemen voor eens en voor altijd oplost? Kun je daarmee niet als mods voorkomen dat je je moet mengen in een PB-conflict tussen leden? Dat moet je volgens mij niet willen, namelijk.)

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: Aanpassing forum regels.

#5 Bericht door PF1JM »

Meer dan uitstekend!

Eigenlijk zou alleen regel 3 voldoende moeten zijn :mrgreen:
Smile.... Tomorrow will be worse!

lloyd
Berichten: 320
Lid geworden op: 24 jan 2011, 21:28

Re: Aanpassing forum regels.

#6 Bericht door lloyd »

pa5cal schreef:Ten zevende is een sneer in het onderschrift plaatsen ook niet langer meer toegestaan.
er is wel overal aan gedacht zeg :)

be4fw
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2011, 10:43

Re: Aanpassing forum regels.

#7 Bericht door be4fw »

"Ten achtste mensen die stelselmatig reageren met oneliners, of voornamelijk werk of links van andere sites hier komen knippen en plakken en verder weinig eigen inbreng leveren zijn niet gewenst."

En wat dan met mensen zoals ik??? ik heb een neproepnaam die ik gebruik op een pmr radio, heb geen enkele vergunning en ben op de koop toe een Vlaming wat maakt dat ik eerder Vlaams schrijf IPV A.N./Nederlands. Mijn inbreng is trouwens niet "weinig" maar gewoonweg ZERO, zelfs geen oneliners. Ik ben hier gewoon om te lezen. Zoals ik het hier lees gaat men hier met ijzeren hand gaan beginnen regeren. Wat is dan mijn toekomst? Zoals ik het hier lees kan ik beter gewoon wegbleven omdat ik gewoonweg niet hoor te zijn!

Theo

Re: Aanpassing forum regels.

#8 Bericht door Theo »

be4fw schreef:" Zoals ik het hier lees kan ik beter gewoon wegbleven omdat ik gewoonweg niet hoor te zijn!
Er staat precies het tegenovergestelde dan wat je schrijft :D

pd3jme

Re: Aanpassing forum regels.

#9 Bericht door pd3jme »

be4fw schreef:"Ten achtste mensen die stelselmatig reageren met oneliners, of voornamelijk werk of links van andere sites hier komen knippen en plakken en verder weinig eigen inbreng leveren zijn niet gewenst."

En wat dan met mensen zoals ik??? ik heb een neproepnaam die ik gebruik op een pmr radio, heb geen enkele vergunning en ben op de koop toe een Vlaming wat maakt dat ik eerder Vlaams schrijf IPV A.N./Nederlands. Mijn inbreng is trouwens niet "weinig" maar gewoonweg ZERO, zelfs geen oneliners. Ik ben hier gewoon om te lezen. Zoals ik het hier lees gaat men hier met ijzeren hand gaan beginnen regeren. Wat is dan mijn toekomst? Zoals ik het hier lees kan ik beter gewoon wegbleven omdat ik gewoonweg niet hoor te zijn!

ik snap niet waar u het over heeft...?,het is een hele waslijst van de mod.
maar of u nou wel of geen call heeft maakt geen ene zier uit.
het komt er simpelweg op neer:
doe gewoon,dan doe je al gek genoeg.
dus geen vragen stellen over wat te doen bij nadruppelen of zoiets.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Aanpassing forum regels.

#10 Bericht door pc1mb »

be4fw,

Maak je niet druk, dit zijn allemaal stokken om mee te slaan, die alleen gebruikt zullen worden om de echte azijnz**kers aan te pakken, waar niemand jou toe zal rekenen! Tenzij je het daar zelf naar maakt natuurlijk.

Jouw citaat bijvoorbeeld (regel 8), heeft betrekking op mensen die WEL aan copy-paste wijsheid en one-liners doen. Dus niet op jou.

Gebruikersavatar
PA0LUX
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 apr 2009, 14:09
Roepletters: PA0LUX

Re: Aanpassing forum regels.

#11 Bericht door PA0LUX »

Ik ben blij dat het serieus wordt aangepakt. Het zou zonde zijn een site als deze te zien verloederen. Ik vind dat er best een beroep gedaan mag worden op de "Ham spirit". En daar horen tegenwoordig helaas wat strengere regels bij. Het forum is er uiteindelijk om elkaar te helpen. Respect voor de moderators, zo gaan we alvast goed het nieuwe jaar in.
Iedereen heeft recht op het maken van zijn eigen fouten...

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: Aanpassing forum regels.

#12 Bericht door PD7P »

stelling 6 ABN.............sorry,ik zal het niet weer doen

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Aanpassing forum regels.

#13 Bericht door pc1mb »

Strenge regels horen juist niet bij de ham spirit, maar okay... het is ff nodig, met wat geluk ontstaat er na een korte strengere periode een zelfreinigend vermogen waardoor de mods weer achterover kunnen leunen. Dat hoort weer WEL bij de ham spirit!

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Aanpassing forum regels.

#14 Bericht door pa5cal »

Dank u allen. Ik hoop ook snel op het zelfregulerende vermogen. De meeste regels zijn er inderdaad om excessen aan te kunnen pakken.

@be4fw, die hoeft zich geen zorgen te maken. En ik tel vele vlamingen onder mijn goede vrienden, de halve schoonfamilie komt nochthans uit hoogstraten en antwerpen. ;)

-P

be4fw
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2011, 10:43

Re: Aanpassing forum regels.

#15 Bericht door be4fw »

ok, dan lees ik maar gewoon verder. zonder inbreng. :-)

Gesloten