Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)
Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)
Wauw, dus met een alligator achter in kan ik wel 100 ?
mijn beide oude laro's halen net de 100 maar het gemiddelde series dieseltje niet, mijn 90V8 is een uitzondering, het enige uitgebrachte model met een 200PK V8 en automaat ter ere van het 50 jarig bestaan van de fabriek
mijn beide oude laro's halen net de 100 maar het gemiddelde series dieseltje niet, mijn 90V8 is een uitzondering, het enige uitgebrachte model met een 200PK V8 en automaat ter ere van het 50 jarig bestaan van de fabriek
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl
Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)
Nooit gezegd dat jij een M3 hebt, alleen dat ik die leuk vind.
Een strakke E30 M3 evolution 2 is nu zo veel geld waard, dat deze nagenoeg onbetaalbaar zijn.
Laat staan cabrio.
BTW: Naast de aygo, heb ik ook een E46 328EIA, en een heel oude goedkope viagra, eeuuh sorry virago 750.
Een strakke E30 M3 evolution 2 is nu zo veel geld waard, dat deze nagenoeg onbetaalbaar zijn.
Laat staan cabrio.
BTW: Naast de aygo, heb ik ook een E46 328EIA, en een heel oude goedkope viagra, eeuuh sorry virago 750.
Wie praat luistert niet
- PE2AAB
- Moderator
- Berichten: 7090
- Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
- Roepletters: PE2AAB
- Locatie: Aalst - Waalre
- Contacteer:
Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)
Haha; bij sommige modellen dient men ook het stuur in het midden i.p.v. links op het dashboard te monterenVolkswagen: Petje scheef, arm uit het raam, 110db uit de speakers, 240db uit de uitlaat
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl
Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)
.
Laatst gewijzigd door Vervallen op 30 mar 2012, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)
Prive/vrouw: Mitsubishi Lancer
Werk: Renault Trafic
Werk: Renault Trafic
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV
-
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 06 jan 2009, 23:29
- Roepletters: PC1I
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)
Heb 2 Opel Kadett E gehad, een Seat Cordoba Vigo en heb nu een Seat Cordoba Stella. Allemaal 1.6 motoren.
Die gaat in de nabije toekomst weg. Voor mij geen Seat weer, best een fijne auto om in te rijden maar technisch met beide auto's het nodige gelazer gehad.
Een auto die ik wel zou willen hebben is de Honda HRV maar eigenlijk is de laadruimte van dat ding wat te weinig.
Om die reden gaat die het waarschijnlijk niet worden. Best wel jammer eigenlijk want "het parlement" hier is ook wel gecharmeerd van deze auto.
Om de reden van meer mee kunnen nemen denk ik wel eens aan een Volvo S40 maar daar is hetzelfde parlement niet zo'n liefhebber van. Want een ouwe lullen bak. En dat ben ik wel maar met 11 jaar jonger wil zij daar niet in gezien worden...
En aangezien zij beduidend meer kilometers maakt dan ik...
Ik zit er graag naast, in het verleden met de Icom IC 706MKIIG of de Yaesu FT-817, de laatste tijd met de Yaesu FT-857D
Wat het uiteindelijk zal gaan worden weet ik nog niet, er moet een aanhangertje achter kunnen voor de houtvoorraad.
En in de achterkant moet regelmatig tuingereedschap of kratjes met de oogst mee kunnen.
73, Kees
Die gaat in de nabije toekomst weg. Voor mij geen Seat weer, best een fijne auto om in te rijden maar technisch met beide auto's het nodige gelazer gehad.
Een auto die ik wel zou willen hebben is de Honda HRV maar eigenlijk is de laadruimte van dat ding wat te weinig.
Om die reden gaat die het waarschijnlijk niet worden. Best wel jammer eigenlijk want "het parlement" hier is ook wel gecharmeerd van deze auto.
Om de reden van meer mee kunnen nemen denk ik wel eens aan een Volvo S40 maar daar is hetzelfde parlement niet zo'n liefhebber van. Want een ouwe lullen bak. En dat ben ik wel maar met 11 jaar jonger wil zij daar niet in gezien worden...
En aangezien zij beduidend meer kilometers maakt dan ik...
Ik zit er graag naast, in het verleden met de Icom IC 706MKIIG of de Yaesu FT-817, de laatste tijd met de Yaesu FT-857D
Wat het uiteindelijk zal gaan worden weet ik nog niet, er moet een aanhangertje achter kunnen voor de houtvoorraad.
En in de achterkant moet regelmatig tuingereedschap of kratjes met de oogst mee kunnen.
73, Kees
-------------------------------------------------------------------------
Van mei 2000 tot en met oktober 2021 vooral bekend als PE2KM
FTdx10, FT-991A, FT-817ND, FTM-300E, VX-6E, Anytone 868UV
-------------------------------------------------------------------------
Van mei 2000 tot en met oktober 2021 vooral bekend als PE2KM
FTdx10, FT-991A, FT-817ND, FTM-300E, VX-6E, Anytone 868UV
-------------------------------------------------------------------------
Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)
Een HRV heb ik altijd een beetje aan de achterkant op een volvo 850 vinden lijken (estate) erg leuk! Wellicht een crv dan maar als je meer ruimte wilt?
-P
-P
Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)
neh,paar jaar geleden verkochtON5GM schreef:
Mijne HD was van bj 74 , heeft U hem nog ??
-
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 06 jan 2009, 23:29
- Roepletters: PC1I
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)
Misschien wel maar die doet mij niet zoveel qua uiterlijk.pa5cal schreef:Een HRV heb ik altijd een beetje aan de achterkant op een volvo 850 vinden lijken (estate) erg leuk! Wellicht een crv dan maar als je meer ruimte wilt?
-P
De HRV vind ik net een tikkeltje mooier om te zien.
De CRV staat nog wel op het lijstje om eens te gaan bekijken, dat wel..
Kees
-------------------------------------------------------------------------
Van mei 2000 tot en met oktober 2021 vooral bekend als PE2KM
FTdx10, FT-991A, FT-817ND, FTM-300E, VX-6E, Anytone 868UV
-------------------------------------------------------------------------
Van mei 2000 tot en met oktober 2021 vooral bekend als PE2KM
FTdx10, FT-991A, FT-817ND, FTM-300E, VX-6E, Anytone 868UV
-------------------------------------------------------------------------
Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)
Euhm, ik heb twee auto's waarvan de deuren en het neusplaatwerk zo op jouw 9000 passen, en het zijn allebei Italianen...PD4PLM schreef:neh,die 93 en 95 zijn mij te gm achtig.ik hou me meer bij de wat oudere die nog een eigen identiteit hebben.
full options uit 1993,zweeft over de weg.
Nu is een Tipo Quattro een prima auto hoor, maar doen alsof je Saab-purist bent met een 9000 gaat dus niet op! die is evenmin puur Saab als de Saab Vectra... (maar kwalitatief wel beter)
-
- Berichten: 2263
- Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
- Roepletters: PA0LMD
- Locatie: Oldebroek
- Contacteer:
Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)
pc1mb schreef:Euhm, ik heb twee auto's waarvan de deuren en het neusplaatwerk zo op jouw 9000 passen, en het zijn allebei Italianen...PD4PLM schreef:neh,die 93 en 95 zijn mij te gm achtig.ik hou me meer bij de wat oudere die nog een eigen identiteit hebben.
full options uit 1993,zweeft over de weg.
Nu is een Tipo Quattro een prima auto hoor, maar doen alsof je Saab-purist bent met een 9000 gaat dus niet op! die is evenmin puur Saab als de Saab Vectra... (maar kwalitatief wel beter)
Quattro kan en mag alleen door de eigenaar Audi gebruikt worden.
Een Tipo Quattro is me volledig onbekend...
Meten is (z)weten
Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)
Quattro is gewoon 4, in het Italiaans.
Zie ook wikipedia over wat het Tipo Quattro platform is.
Resulteerde (door Saab-invloeden?) in kwalitatief de beste auto's die deze drie Italiaanse merken ooit gemaakt hebben, en sowieso stuk voor stuk ontzettend fijne auto's.
Zie ook wikipedia over wat het Tipo Quattro platform is.
Resulteerde (door Saab-invloeden?) in kwalitatief de beste auto's die deze drie Italiaanse merken ooit gemaakt hebben, en sowieso stuk voor stuk ontzettend fijne auto's.
Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)
Gedeeltelijk is je lijstje leuk actueel (ik dacht deze heb ik al honderd keer gezien maar nee... hij is anders!), maar...PA2OLD schreef:Hahahahahaha...
Merken overzicht:
Dat kun je tegenwoordig beter bij Audi zetten, in mindere mate bij Volvo. BMW-rijders hebben vaak ook haast, maar laten meestal nog een klein beetje verkeersinzicht zien. Niet op je bumper gaan zitten als je helemaal nergens naartoe kan bijvoorbeeld.PA2OLD schreef:BMW: Bumperklevend en rechtsinhalend scheuren in de leasebak
Dit is meer BMW eigenlijk. Je ziet ook veel sportschooltypes in BMW.PA2OLD schreef:Lexus: Marokkaan met gouden tanden, gouden rolex en een bb gun in z’n binnenzak
DE Lexus-rijder, ik ken 'm eigenlijk niet. Je ziet ze zo weinig...
Of juist een bejaarde boswachter. Overjarige sjonnies komen vaak in een leaseblik terecht, meestal VW of als ze omhoog gevallen zijn wordt het een Audi. Maar de die-hard tuners kopen veel Subaru. Het nivo van die club is wel kilometers hoger dan dat van de Golf sjonnieclubs trouwens...PA2OLD schreef:Subaru: Sjonnie die eindelijk z’n golf heeft kunnen verkopen
Heerlijk, generaliseren
Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)
Auto's zijn eigenlijk een veel grotere hobby van me dan het zendamateur-gebeuren. Daarom heb ik er ook acht. Nee, dat is niet pochen... een 'klein detail' is dat er slechts eentje bij is met een aanschafwaarde van 4 cijfers of meer, en niets jonger dan 11 jaar. Dus niks om jaloers op te zijn. Sommigen van jullie hebben meer geld in de shack zitten dan ik in m'n auto's Het aantal is eigenlijk gewoon teveel hooi op m'n vork, er zijn veel te veel leuke projecten en veel te weinig tijd...
- twee klassieke Toyota's (opknap/motorwissel projecten)
- een Fiat Croma (Jawel, tipo 4) project, dit gaat iets speciaals worden.
- Lancia Thema Turbo (terug van weggeweest: pasgeleden teruggekocht voor een prikkie. Geen idee wat ik ermee moet, maar weggooien vond ik zonde. Fijnste auto die ik ooit gehad heb, maar door slechte beschikbaarheid van onderdelen niet meer zo fijn als dagelijks vervoer waar je van afhankelijk bent.)
- Subaru Forester Turbo (toekomstige dagelijkse auto en de enige van het stel die een dagwaarde van vier cijfers heeft)
- Alfa 146 1.8 16v G3 (dagelijks barrel, heeft zichzelf al drie keer terugverdiend maar wil maar niet stuk... dus doorrijden maar! Inmiddels bijna 3,5 ton op de klok...)
- Lancia Kappa V6 sloper/donorauto (motor bestemd voor de Croma)
- Citroen Xantia sloper (afgeblazen project)
Historie, auto's die ik NIET meer heb... teveel om op te noemen. De Thema is ooit m'n daily geweest, maar ook een BX GTI op LPG en een Xantia, en een 100NX! En m'n eerste auto was een Celica, nog altijd degene waar ik de meeste kilometers mee gereden heb (anderhalve ton in zes jaar - en toen ik 'm kocht stond er al meer dan drie ton op...). Verder nog een (andere) Croma en zelfs een BMW 540i - ook op gas natuurlijk.
Nieuwerwets spul met CANbussen enzo moet ik niks van hebben, nodeloos ingewikkeld en storingsgevoelig allemaal. Midden/eind jaren '90 waren auto's op hun best vind ik. Doelmatig, functioneel, voldoende luxe, heel behoorlijk tegen roest beschermd bij de meeste merken, en nog eenvoudig te repareren.
- twee klassieke Toyota's (opknap/motorwissel projecten)
- een Fiat Croma (Jawel, tipo 4) project, dit gaat iets speciaals worden.
- Lancia Thema Turbo (terug van weggeweest: pasgeleden teruggekocht voor een prikkie. Geen idee wat ik ermee moet, maar weggooien vond ik zonde. Fijnste auto die ik ooit gehad heb, maar door slechte beschikbaarheid van onderdelen niet meer zo fijn als dagelijks vervoer waar je van afhankelijk bent.)
- Subaru Forester Turbo (toekomstige dagelijkse auto en de enige van het stel die een dagwaarde van vier cijfers heeft)
- Alfa 146 1.8 16v G3 (dagelijks barrel, heeft zichzelf al drie keer terugverdiend maar wil maar niet stuk... dus doorrijden maar! Inmiddels bijna 3,5 ton op de klok...)
- Lancia Kappa V6 sloper/donorauto (motor bestemd voor de Croma)
- Citroen Xantia sloper (afgeblazen project)
Historie, auto's die ik NIET meer heb... teveel om op te noemen. De Thema is ooit m'n daily geweest, maar ook een BX GTI op LPG en een Xantia, en een 100NX! En m'n eerste auto was een Celica, nog altijd degene waar ik de meeste kilometers mee gereden heb (anderhalve ton in zes jaar - en toen ik 'm kocht stond er al meer dan drie ton op...). Verder nog een (andere) Croma en zelfs een BMW 540i - ook op gas natuurlijk.
Nieuwerwets spul met CANbussen enzo moet ik niks van hebben, nodeloos ingewikkeld en storingsgevoelig allemaal. Midden/eind jaren '90 waren auto's op hun best vind ik. Doelmatig, functioneel, voldoende luxe, heel behoorlijk tegen roest beschermd bij de meeste merken, en nog eenvoudig te repareren.
Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)
Oh, en ik overweeg de dagwaarde van de Alfa te verdrievoudigen met een FT857D, die tevens in de boot te gebruiken zou zijn. Dus zowel /M als /MM plannen...