Sneller dan lichtsnelheid

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
QSY
Berichten: 635
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:55

Sneller dan lichtsnelheid

#1 Bericht door QSY »

..
Laatst gewijzigd door QSY op 19 mar 2013, 01:58, 1 keer totaal gewijzigd.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Sneller dan lichtsnelheid

#2 Bericht door PA2LAD »

Ik heb er over gelezen. De deskundigen hebben nu een serieus probleem: wat niemand dacht dat mogelijk was, blijkt dus toch mogelijk.

Lezer
Berichten: 456
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:43

Re: Sneller dan lichtsnelheid

#3 Bericht door Lezer »

..
Laatst gewijzigd door Lezer op 02 jan 2012, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

PE1RIK
Berichten: 181
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:25

Re: Sneller dan lichtsnelheid

#4 Bericht door PE1RIK »

PB1SAM schreef: Ik ga alvast een Delorean ombouwen :-)
Kun je daar tegenwoordig niet beter een Prius voor nemen? Die gaat al op stroom dus heb je minder problemen met de fluxcapacitor. :lol:

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: Sneller dan lichtsnelheid

#5 Bericht door PA2LO »

Tja, 't licht wordt natuurlijk ook al een dagje ouder. Dan worden de meeste dingen trager...

Lezer
Berichten: 456
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:43

Re: Sneller dan lichtsnelheid

#6 Bericht door Lezer »

..
Laatst gewijzigd door Lezer op 02 jan 2012, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

PA-een
Berichten: 522
Lid geworden op: 08 nov 2007, 22:41

Re: Sneller dan lichtsnelheid

#7 Bericht door PA-een »

Ze zijn nu aan het uitzoeken of hun meetresultaten kloppen.
De snelheden werden waargenomen in een neutronenstraal die vanuit een deeltjesversneller in Genève op een laboratorium in Italië, 730 kilometer verderop, werd afgevuurd. De neutrino's zouden hierbij zestig nanoseconden sneller zijn gegaan dan de lichtsnelheid van ongeveer driehonderdduizend kilometer per seconde.
Zul je zien, blijkt de ene klok 60 nanoseconden achter de andere te lopen. :lol:

Gebruikersavatar
PD0AC
Berichten: 467
Lid geworden op: 16 jun 2011, 09:00
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Sneller dan lichtsnelheid

#8 Bericht door PD0AC »

Niks nieuws, dat wist ik al jaren. Vijf jaar geleden heb ik een 'RF accelerator' ontworpen, waarmee mijn signalen sneller gaan dan het licht. Inmiddels heb ik het apparaat zo verfijnd, dat ik tegenwoordig antwoord krijg voordat ik ben uitgepraat.

(of zouden ze me gewoon niet horen?) :roll:

Hans
Windows assumes that I'm stupid, Linux demands proof of it.

http://hamgear.wordpress.com/

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Sneller dan lichtsnelheid

#9 Bericht door coolepascal »

Niets nieuws, er is in de quantummechanica al aangetoont dat tusen paren van deeltjes communicatie bestaat die twee maal de lichtsnelheid beslaat.
Daarnaast, de blauwe brieven van de belastingdienst vliegen ook met de lichtsnelheid mijn brievenbus in.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Sneller dan lichtsnelheid

#10 Bericht door PA0FRI »

Oene schreef:Wetenschappers van CERN bij Genève hebben mogelijk een bijzondere ontdekking gedaan. Bij een proef zijn deeltjes, neutrino's, sneller gegaan dan het licht.
Het kan aan mijn meetopstelling liggen, maar ik heb ontdekt dat verhoging van belastingen nog sneller gaat!
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

PD4M
Berichten: 807
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: Sneller dan lichtsnelheid

#11 Bericht door PD4M »

In ieder geval ben ik er ook klaar voor!
Afbeelding

Meer serieus... Met mijn beperkte kennis van de materie (no pun intended) denk ik ook aan een meet-, denk- of interpretatiefout. Maar eigenlijk hoop ik wel een beetje op het falsificeren van de relativiteitstheorie. Dat is het leuke aan de wetenschap tenslotte.
Zoiets als ontdekken dat een EH antenne wel werkt ;-)

Maarten
PD4M
Maarten
PD4M

PA-een
Berichten: 522
Lid geworden op: 08 nov 2007, 22:41

Re: Sneller dan lichtsnelheid

#12 Bericht door PA-een »

Ik denk dat alle natuurkundige wetten die door mensen beschreven worden, uiteindelijk ooit weer gebroken zullen worden. Een kwestie van tijd. Met hulp van steeds krachtiger wordende computers is er steeds minder tijd voor nodig.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Sneller dan lichtsnelheid

#13 Bericht door pa5cal »

Hmm tijd en de snelheid van het licht... :P

Ik zou niet direct voor een dolorean kiezen, zat een kut motor in (pvr) maar een prius... dat gaat me ook weer te ver!

-P

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Sneller dan lichtsnelheid

#14 Bericht door Ton_O_E »

Ik dacht dat de relativiteitstheorie al vaker was onderuitgehaald, maar later toch weer bleek te kloppen!
Voorheen PA3TON

PD4M
Berichten: 807
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: Sneller dan lichtsnelheid

#15 Bericht door PD4M »

PA3TON schreef:Ik dacht dat de relativiteitstheorie al vaker was onderuitgehaald, maar later toch weer bleek te kloppen!
Maar eens zal hij sneuvelen of tenminste bijgesteld moeten worden. Net als ons platte wereldbeeld, en het middelpunt van het heelal zijn.

Maarten
PD4M
Maarten
PD4M

Plaats reactie