Corona Virus.

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#61 Bericht door PA2RU »

Ik denk dat we nog maar 1 stapje van een lock-down verwijdert zijn....
Als hele volksstammen zich niet aan de opgelegde regels wil houden dan is dat de consequentie..
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Corona Virus.

#62 Bericht door PA0MJM »

Ik ben blij dat ik niet in de schoenen sta van Rutte of Merkel of Macron etc.
It's a hell of a job met een ongeloofelijk zware verantwoordelijkheid.
Je hebt ook nog eens te maken met een land vol eigenwijze snuiters.
En je doet nooit goed.
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#63 Bericht door PD2R »

+1
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6268
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#64 Bericht door PA3DAT »

+1

Niet mijn partij, maar ik kijk met bewondering naar de wijze waarop Mark Rutte en zijn team ons tot nu toe door deze crisis loodst.
Petje af! (Gewoon Nederlands voor het wellicht meer liberale chapeau! :D )
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
ex-F0NVA
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 jun 2019, 18:44
Roepletters: F0NVA
Locatie: Over de Schreve

Re: Corona Virus.

#65 Bericht door ex-F0NVA »

sottezero schreef:tja.... Zonder frankrijk, spanje en italie, hadden we in Europa waarschijnlijk net als met SARS en de Aziatische griep de dans ontsprongen.
Trumpiaans gezwam! In de middeleeuwen gaf men de joden de schuld aan de pest. Nu zijn wij aan de beurt.

Doe ons een heel groot plezier en hobbel in de vakantie niet meer in colonne met jullie kerrefennetjes en kempertjes over onze secundaire wegen! Blijf gewoon in jullie superland. De Fransen, Spanjaarden en Italianen zullen jullie eeuwig dankbaar zijn.

Ceterum censeo heel veel respect voor de heer Rutte en zijn team van verstandige mensen.
À bois noueux, hache affilée.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6268
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#66 Bericht door PA3DAT »

F0NVA schreef:De Fransen, Spanjaarden en Italianen zullen jullie eeuwig dankbaar zijn.
Nou, sommigen misschien. Bijvoorbeeld de weggelopen Nederlanders die daar voor relatief weinig
een leuk optrekje hebben gekocht...

Daarnaast zijn er ook érg veel Fransen, Spanjaarden en Italianen die gewoon moeten leven van het
toerisme. Wijnboeren die graag willen dat we hun wijnen kopen en opdrinken. Etc. Met 89 miljoen
toeristen in 2018 is Frankrijk nog steeds de eerste toeristische bestemming ter wereld.
Bron: https://www.frankrijk.nl/2019/01/15-gek ... frankrijk/ (nr. 14)

Dus ik ben het misschien wel een beetje, maar niet helemaal met je eens! :wink:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
ex-F0NVA
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 jun 2019, 18:44
Roepletters: F0NVA
Locatie: Over de Schreve

Re: Corona Virus.

#67 Bericht door ex-F0NVA »

PA3DAT schreef:Wijnboeren die graag willen dat we hun wijnen kopen en opdrinken. Etc. Met 89 miljoen
toeristen in 2018 is Frankrijk nog steeds de eerste toeristische bestemming ter wereld.
Bron: https://www.frankrijk.nl/2019/01/15-gek ... frankrijk/ (nr. 14)
Juist! Dus die Hollanders die de hele zomercollectie van Lidl en Aldi meeslepen in hun kerrefennetje of kempertje kunnen we best missen. Als ze wegblijven kunnen wij domme Romanen hen ook niet besmetten met weet ik wat.
À bois noueux, hache affilée.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6268
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#68 Bericht door PA3DAT »

Off topic, maar praat me er niet van!

Ik zie (helaas helaas) steeds meer Lidl's en Aldi's in Frankrijk. Vrijwel hetzelfde
assortiment als thuis. Terwijl het zo leuk en lekker is om ook eens wat anders te
eten en drinken!
Willen we "groot" winkelen, dan het liefst bij E.Leclerc, en we overnachten
graag bij Franse wijnboeren waar we dan ook inkopen.

Ben al eens met 167 liter wijn in de camper thuisgekomen, mijn bus begon zelfs
zwaarder te sturen! :mrgreen:

Mooie herinneringen, in deze Corona tijd...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
ex-F0NVA
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 jun 2019, 18:44
Roepletters: F0NVA
Locatie: Over de Schreve

Re: Corona Virus.

#69 Bericht door ex-F0NVA »

PA3DAT schreef: Willen we "groot" winkelen, dan het liefst bij E.Leclerc, en we overnachten
graag bij Franse wijnboeren waar we dan ook inkopen.

Ben al eens met 167 liter wijn in de camper thuisgekomen, mijn bus begon zelfs
zwaarder te sturen! :mrgreen:

Mooie herinneringen, in deze Corona tijd...
Het zijn de uitzonderingen die regel bevestigen :wink: Die Nederlanders ziet men hier graag komen.

PS:
Let op mijn syntax: als ik Nederland en Nederlanders gebruik is het positief bedoeld. :wink:
À bois noueux, hache affilée.

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2378
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#70 Bericht door PA0FRI »

F0NVA schreef:
sottezero schreef: Doe ons een heel groot plezier en hobbel in de vakantie niet meer in colonne met jullie kerrefennetjes en kempertjes over onze secundaire wegen! Blijf gewoon in jullie superland. De Fransen, Spanjaarden en Italianen zullen jullie eeuwig dankbaar zijn.
Al die verslaafde Fransen die hier hun druks kopen en met hun volgeladen auto bij de grens door de NL politie achtervolgd worden,
daarbij met hoge snelheid het verkeer in gevaar brengen.
Zij maken geen gebruik van onze hotels, restaurants en kopen niets anders dan drugs.
Nemen hun eigen wijn en stokbrood mee en genieten verder niet van onze boerenkool met worst of een Indische rijstmaaltijd.
Doe ons een heel groot plezier en race niet meer in gammele auto’s over onze secundaire wegen!
Blijf gewoon in jullie superland. De Brabanders en andere Nederlanders zullen jullie eeuwig dankbaar zijn. :lol:
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
ex-F0NVA
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 jun 2019, 18:44
Roepletters: F0NVA
Locatie: Over de Schreve

Re: Corona Virus.

#71 Bericht door ex-F0NVA »

Als narcostaat Holland de verkoop van 'druks' (of is het drugs) verbiedt is dat probleem toch opgelost. Pies of keek. Onze junkies kunnen bij jullie alleen maar 'druks' kopen als die daar ook verkocht worden. Stront trekt vliegen aan!.
Laatst gewijzigd door ex-F0NVA op 24 mar 2020, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
À bois noueux, hache affilée.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Corona Virus.

#72 Bericht door Bert_1 »

F0NVA schreef:[
Juist! Dus die Hollanders die de hele zomercollectie van Lidl en Aldi meeslepen in hun kerrefennetje of kempertje kunnen we best missen. Als ze wegblijven kunnen wij domme Romanen hen ook niet besmetten met weet ik wat.
Komt goed, ik ben er twee keer op vakantie geweest, de eerste keer ging wel de tweede keer was een drama, wat een over het paard getilde gasten zitten er tussen :lol:
Geef mij maar schotland en noord engeland (en zonder camper of caravan ;) )
Bert

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#73 Bericht door PD2R »

Onze Franse medeamateur heeft overduidelijk de wijsheid in pacht. Hulde.

Om nog maar eens aan te tonen dat je de statistieken zo kunt manipuleren dat ze jouw verhaal ondersteunen, heb ik er nog een paar.

Afbeelding

Afbeelding
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
ex-F0NVA
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 jun 2019, 18:44
Roepletters: F0NVA
Locatie: Over de Schreve

Re: Corona Virus.

#74 Bericht door ex-F0NVA »

PD2R schreef:Onze Franse medeamateur heeft overduidelijk de wijsheid in pacht. Hulde.
Ik ben geen Hollander bijgevolg heb ik de wijsheid niet in pacht. Dat laat ik aan jullie over. Jullie zijn met 17 miljoen deskundologen daar veel beter in dan wij. Ik ben wetende van mijn onwetendheid.
Om nog maar eens aan te tonen dat je de statistieken zo kunt manipuleren dat ze jouw verhaal ondersteunen, heb ik er nog een paar.
Klopt! Er zijn drie (3) soorten leugens: gewone leugens, grote leugens en statistieken :mrgreen:

Ik reageer giftig omdat men op dit onvolprezen forum Frankrijk, Spanje en Italië beschuldigt van de Corona ellende in Europa. Blijkbaar zijn wij de nieuwe Joden want die werden in de middeleeuwen beschuldigd als zijnde de veroorzakers van de pest.
À bois noueux, hache affilée.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Corona Virus.

#75 Bericht door PD2R »

Niet alle 17 miljoen mensen denken het beter te weten dan de echter deskundigen, er zijn er gelukkig genoeg die wel gewoon de adviezen opvolgen. En over eigenwijze mensen gesproken, volgens mij kunnen de Franssen er ook wel wat van :mrgreen:
Dat Fr, Es en It beschuldigd worden de oorzaak te zijn van deze ellende is natuurlijk lekker kortzichtig.

Maar goed, ik vind het mooi geweest en ga me weer met de hobby bezig houden :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Plaats reactie