Clublog

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Clublog

#1 Bericht door on4avt »

Zijn er leden die clublog gebruiken of precies weten hoe het werkt?
Na mijn laatste 6W7 werd me gevraagd om de qso daar op te zetten.
Ik kom er niet echt wijs uit.Ik heb mijn qso erop gezet. Dan vraagt men mij hoeveel het kost om een qsl te krijgen en ze storten op mijn paypal rekening ; Maar IK krijg geen qsl card, alhoewel er bijstaat dat er een SAE bij de qsl moet. Hoe zit dat nu?
Is dat alleen om een qsl aan te vragen?
Wie weet meer?
En daar heb je ook nog de afdeling OQRS?

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Clublog

#2 Bericht door PE4BAS »

Hoe het precies werkt? Tja, de site is zo uitgebreid dat het moeilijk is hier alles uit te gaan leggen.

Je 6W7 log heb je neem ik aan al ge-upload. Je kan OQRS aanzetten, maar het hoeft niet. OQRS is voor online aanvragen QSL, dat kan via bureau maar je kan je ook dik laten betalen. En inderdaad je krijgt dan zelf geen QSL kaart, het is puur voor het aanvragen bij jou.

De meeste DXpedities zitten niet te wachten op dozen vol QSL kaarten, die hebben liever dat je hun QSL aanvraagt via OQRS.

Hoop dat je vraag hiermee beantwoord is...

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Clublog

#3 Bericht door on4avt »

Begin het al een beetje te zien.Er kwamen qsl card in enveloppen toe met een SAE, wat ik prachtig vind omdat ik ze dan zelf niet moet schrijven;Daarnaast kreeg ik aanvragen om paypal te gebruiken en ook Clublog; Nu je schrijft dat expedities geen dozen vol qsl cards willen, begrijp ik het helemaal. ja ik zou me kunnen laten betalen,maar degene die direct willen kunnen de SAE methode gebruiken.Ik ben dus geen expeditie,hi.maar een 1 mans activatie.
Maar er kruipt dan mijn inziens veel werk in om de aanvragen via OQRS te beantwoorden. Daar zit het werk dan van de qsl manager?

Gebruikersavatar
KHoos
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2013, 08:29
Roepletters: PE4KH
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Clublog

#4 Bericht door KHoos »

on4avt schreef:Maar er kruipt dan mijn inziens veel werk in om de aanvragen via OQRS te beantwoorden. Daar zit het werk dan van de qsl manager?
Dat klopt ja. Maar clublog heeft dan al een deel van het voorwerk gedaan: de ander wil graag een kaart en de verbinding staat in jouw log. Dus de aanvraag is geldig. Vervolgens kun je een ADIF met oqrs aanvragen uit clublog downloaden, en die zou je direct aan een label-print-programma (voor bureau qso's) kunnen voeren.
Koos van den Hout callsign PE4KH

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Clublog

#5 Bericht door on4avt »

ja, zeg
Ik ben een oude amateur he,hi! al 40 jaar amateur.Nog volop in de tijd van het handgeschreven logbook.Bij ons zijn er nog oudere die niet weten wat Cabrillo is.
Maar het is een mooie ontwikkeling en de pc maakt het verdorie toch gemakkelijk als je allemaal kent!
Weer bijgeleerd.
LOTW vind ik ook zo een ingewikkeld en gecompliceerd gedoe,
Ik zal het houden bij rechtstreekse qsl mer SAE en de nodige qrg erbij.
ik kreeg ook voorstellen van qsl managers, maar ben er niet op ingegaan ingevolge gebrekkige kennis.
Maar het voornaamste is dat ik me amuseer en de O M's hun bevestiging krijgen!

Plaats reactie