stoorpulsen op de set van CV ketel

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: stoorpulsen op de set van CV ketel

#16 Bericht door PA0CMU »

Is er helemaal niemand die nog een zinnig advies kan geven?
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: stoorpulsen op de set van CV ketel

#17 Bericht door jan58 »

PA0CMU schreef:Is er helemaal niemand die nog een zinnig advies kan geven?
Storing bij de bron aanpakken.Meer is er niet.
Dus de installateur op de hoogte brengen.
Laat die het maar oplossen.

Gr Jan

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: stoorpulsen op de set van CV ketel

#18 Bericht door PA3DAT »

Carel, in zo'n geval een nieuw topic aanmaken. Iedereen denkt nu dat het nog steeds gaat over die Nefit van 2016.
Dat die storing na 3 jaar nóg niet is opgelost... :D

Overigens: ik heb sinds 3 jaar een Remeha-ketel, geen enkele storing. Ik weet niet welk type, we zwerven nu door
Engeland. We staan op dit moment net buiten York, aankomende vrijdag en zaterdag op de RSGB Hamfest.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA3HAW
Berichten: 82
Lid geworden op: 20 aug 2016, 08:19
Roepletters: PA3HAW
Locatie: Roermond-Swalmen

Re: stoorpulsen op de set van CV ketel

#19 Bericht door PA3HAW »

PA0CMU schreef:Ik ben aan een nieuwe CV ketel toe en krijg een advies voor een installateur. Dat is echter een Vaillant dealer en ik vraag me af hoe het met het storingenverhaal zit bij Vaillant maar ook van andere merken. Mijn voorkeur gaat uit naar een Remeha Calenta ketel met eTwist (Wifi) thermostaat. Wie kan ervaringen delen?

Hier hangt een Remeha Avanta,
Ik zit er 3 meter vanaf met mijn zendspullen (yaesu) Geen storing op hf.
De thermostaat is geen wifi.

succes Nico
PA3HAW Nico 73

PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: stoorpulsen op de set van CV ketel

#20 Bericht door PA0CMU »

Ja, je hebt gelijk Aloys, een nieuw topic was beter geweest. Een vriend, ook zendamateur, heeft een Remeha Calenta en ook geen ongewenste stoorsignalen. Mijn broer vroeg offerte aan voor een Vaillant ketel toen ik mijn eerste post plaatste. Vandaag is die ketel geplaatst en ik loop al twee weken achter een andere installateur aan voor een offerte. De grote firma Feenstra reageerde niet eens op een verzoek via een contactformulier, bij telefonisch contact bleef ik bij herhaling de 9e wachtende! Toedeloe hoor, maar mijn oude Nefit Turbo moet echt vervangen worden vandaar dat ik twijfel Aloys.

@Nico: welk type thermostaat heb jij? Die vriend van me heeft een eTwist met Wifi, zonder problemen dus.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

PA3HAW
Berichten: 82
Lid geworden op: 20 aug 2016, 08:19
Roepletters: PA3HAW
Locatie: Roermond-Swalmen

Re: stoorpulsen op de set van CV ketel

#21 Bericht door PA3HAW »

PA0CMU schreef:Ja, je hebt gelijk Aloys, een nieuw topic was beter geweest. Een vriend, ook zendamateur, heeft een Remeha Calenta en ook geen ongewenste stoorsignalen. Mijn broer vroeg offerte aan voor een Vaillant ketel toen ik mijn eerste post plaatste. Vandaag is die ketel geplaatst en ik loop al twee weken achter een andere installateur aan voor een offerte. De grote firma Feenstra reageerde niet eens op een verzoek via een contactformulier, bij telefonisch contact bleef ik bij herhaling de 9e wachtende! Toedeloe hoor, maar mijn oude Nefit Turbo moet echt vervangen worden vandaar dat ik twijfel Aloys.

@Nico: welk type thermostaat heb jij? Die vriend van me heeft een eTwist met Wifi, zonder problemen dus.
Ik heb de thermostaat die erbij zat, ,de Remha iSense OpenTherm (bedraad)

Er is ook een iSense RF draadloos.
PA3HAW Nico 73

Plaats reactie