Programmeren Hytera TC700V, Hoe?

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Programmeren Hytera TC700V, Hoe?

#1 Bericht door pa0fmy »

Ik heb een paar Hytera TC700V protofoons en deze moeten natuurlijk op de 2 meterband komen. Dat zit ruimschoots in het bereik. De vraag is welke software nodig en hoe ziet de programmeerkabel er uit. Ga je zoeken op internet dan kom je steeds uit bij de software voor de TC700E. Er zit een voorbeeldje bij met frequenties waar ook 145.500 bij zit. Voor de programmeerkabel werk ik met zo'n MAX232 onzettertje. RTS en CTS zijn aan de computerkant doorverbonden zodat de RS232poort altijd werkt. De porto zou 0-1 signalen zenden via de massa van de 3,5m plug 0-1 signalen ontvangen via de ring van de 2,5mm plug en gezaamlijke return is de massa van de 2,5 mm plug. Als ik de porto inschakel geeft die even een logic 1 niveau op de massa van de 3,5mm plug. Ondertussen verschillende versies van deze software geladen maar geen resultaat. Zet ik de software op "Lezen Gegevens Porto" dan wordt Send Data en RTS een logische 1 en blijft het programma ergens op wachten. Koppel ik de porto af dan gaat het programma verder met de melding geen verbinding met porto. Wie heeft ervaring met deze porto's en weet hoe het wel moet.

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: Programmeren Hytera TC700V, Hoe?

#2 Bericht door pa0ejh »

Ik heb "vroeger ' een PD365 geprogrammeerd met USB<>TTL omzetter, dat ging goed, misschien ligt daar je probleem.

Een MAX232 geeft + en - RS232 spanningen, dus dat kan de oorzaak zijn dat het niet wil werken...
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Programmeren Hytera TC700V, Hoe?

#3 Bericht door pa0fmy »

Denk niet dat je het daar moet zoeken. RS232 werkt aan de computerkant met + en - spanningen. Een + is een logic 0 en een - is een logic 1 De MAX232 inverteert en schakelt tussen 0 en 5 volt. Ik krijg het idee van verkeerde software De TC700V zou dingen kunnen die niet in de software staan. Hoop dat iemand mij kan helpen aan de juiste software.

Plaats reactie