Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#91 Bericht door ZA-Markplaats »

Joop, om maar gelijk met de app in huis te vallen. Zoals eerder besproken, is dat wel de bedoeling, maar als blijkt dat op een gegeven moment toch iedereen naar MP gaat, terwijl ze dat bv nu zeggen niet te doen, dan maken we kosten voor de app, waar niemand meer gebruik van maakt. We gaan dat dus maar even bekijken, tenslotte zijn we met deze site pas een week online, en er zijn al zoveel dingen bijgevoegd. Zoals ook iemand vertelde ( dan zou je even terug moeten kijken wie dat was) is soms een app, niets meer dan een veredelde schil om een mobiele site. Hij staat op de to-do list, ondertussen wel even onderaan.

Wat ik ook al aangaf in het begin, je moet geen vergelijk meer maken met de huidige sites die gebruikt zijn. Het is misschien even wennen, en waar kan, wordt er geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen, maar elke verandering in de software betekent ook dat als je een update uitvoert, deze veranderingen ook mee moet nemen, anders blijf je bezig. Dus er wordt zoveel mogelijk, dan wel niet alles, om dit te voorkomen, en gebruik te maken van originele plugins e.d.

Het is ook juist de bedoeling om NIET op MP te gaan lijken, dat was al de insteek. Maar op een paar gebruikers na, wordt er veel belovend feedback gegeven. Ook de reactietijd op een vraag is vele malen sneller dan bij de "grote bedrijven" waar het eerst alle kamers van het gebouw door moet, als je al een reactie krijgt.

Ook het feit dat er zich al 3 gerenommeerde bedrijven zich hebben gemeld, betekend in ieder geval dat er vertrouwen is.

Wel blijven we zeer alert op het plaatsen van advertenties. Wat we absoluut niet willen is dat er nieuwe (commerciele) producten tussen de 2dehands spullen komen te staan. Dit was de ergernis nummer 1 op 2dehands.nl, eerst een lading nieuwe producten, en dan pas de 2dehands spullen er eens tussen. Dat is nu omgedraaid, het is en blijft een 2dehands site, met mogelijkheid tot aanbieden van nieuwe producten, maar dan wel in een speciale categorie. Hebben bv bedrijven 2dehands spullen, dan mag dit weer wel, want of het nu 2dehands van een particulier is, of van een bedrijf, dat maakt dan weer niet uit.

Wat betreft de knop voor alle recente toevoegingen, in plaats van nu, per categorie, wordt onderzocht, ook iets wat niet standaard is, dus hebben we genoteerd.
Voornaamste vraag was de woonplaats bij de advertentie, en dat is er nu.
PA3JVA schreef:Top dat de woonplaats nu beter zichtbaar is. Voor mij ook een absoluut pluspunt. Maar ook een vraag hier over.
Is dit ook zichtbaar te maken in het overzicht, als ik nu ik de categorie HF transceiver kijk zie ik een aantal advertenties, maar daar zie je de woonplaats nog niet, je moet echt op de advertentie klikken. In dat overzicht zie je op marktplaats wel de woonplaats maar ook de naam van de adverteerder.
Door die informatie besluit ik regelmatig om niet op de advertentie te klikken. Maar misschien ben ik de enige daar in.
Kan ik kort in zijn, dat zit er (nog) niet in. Misschien zit dat in de volgende update(s)

Verder loopt de site prima, de bezoeken zijn boven verwachting, zeker al na bijna een week, betekent dat er toch gezocht wordt naar iets om aan te bieden.

Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 243
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#92 Bericht door PA3JVA »

De app ervaar ik als een pluspunt bij de andere sites maar ik snap heel goed dat jullie daar geen prio aangeven.
En het vergelijken van verschillende sites, je doet het toch, onbewust of niet.

Op dit moment staan er nog niet zo veel advertenties maar ik zie het aantal ook groeien, in combinatie met een naamsbekendheid zal dat zeker leiden tot meer bezoeker.
Die vervolgens misschien zelf ook gaan adverteren enz.

Daar zal wat tijd over heen gaan.
En vertrouwen is belangrijk, maar dat kost wat tijd.

Gaat vast goed komen, de andere sites zijn ook klein begonnen.

Joop

ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#93 Bericht door ZA-Markplaats »

Zo is het Joop. Vergeet niet dat de site wel vanaf 2016 online is, dus voor google al een oude site, dus weet dat het geen site is die over een week zomaar weg kan zijn, maar dat de site met deze software pas vanaf Maandag 3 Juni online is. Ik heb sites die veel minder presteren.

Er komen nog steeds nieuwe gebruikers bij. Even ter info, op 2dehands was de laatste keer dat er advertenties stonden, 2237 stuks. Dat is inclusief alle dubbel geplaatste advertenties, en, oude en vergeten advertenties.
Wat ik persé wil, is dat als er een advertentie staat, nooit langer dan 1 maand online staat. Ja, dan moet je hem inderdaad weer verlengen of opnieuw erop zetten, maar zo blijft het wel up2date. Iets wat je verkocht hebt, zet je er niet op. Iets wat je verkocht hebt, en het staat er nog 3 maanden, vergeet je dus.
Op deze site zal misschien maar bv 800 advertenties staan, maar dan weet je wel, dat het 99% up2date is.

Ook het besluit van "verplicht" plaatsen van een foto is persé genomen. Je bent dus bewust bezig om er iets op te zetten, ipv er even wat op te knallen.

Kortom, het is wat anders allemaal, zal soms even wennen zijn, maar komt vast goed.

ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#94 Bericht door ZA-Markplaats »

Op veler verzoek, nu ook te zien sinds wanneer iemand verkoper is.
Dit is te zien in het profiel van de aanbieder, naast de advertentie.

PA3KG
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2019, 18:34
Roepletters: PA3KG

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#95 Bericht door PA3KG »

Zendamateur-Markplaats site: Complimenten voor dit initiatief. Een lovenswaardig begin met heel vlotte reactie op de suggesties.
Negeer het poep-kommentaar en ga gewoon door op de ingeslagen weg. Naar mijn idee gaat dat prima zo. Klanten vinden je vanzelf wel.
En de commerciele adverteerders die de randen er af schopten op voorheen 2e hands kunnen we allemaal missen als kiespijn.!

Groet Tiel PA3KG

ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#96 Bericht door ZA-Markplaats »

Zoals Frits destijds, zoals hij mij laatst tikte, met ijzeren hand het moest optreden, gaan we proberen voort te zetten. Door puur gescheiden alles te houden, moet dat volgens mij wel lukken.

Maar goed, met deze layout pas een weekje online, en zoveel bereikt. Het voordeel, denk ik, ten opzichte van destijds 2dehands en nu marktplaats, dat je meer gebruikers hebt die gefocust zijn (lees zendamateurs) en zal (hopelijk) geen ander volk trekken die voordeel hier uit wilt halen, omdat het gewoon kleiner is.

Gaan zeker door zo.

Bedankt Tiel :wink:

PA3KG
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2019, 18:34
Roepletters: PA3KG

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#97 Bericht door PA3KG »

Goedemorgen ZA-Marktplaats.

Graag gedaan. is gewoon mijn mening. Nu ik toch aan het tiepen ben graag nog even het volgende:

Wat mij gisteren en vanmorgen opviel is dat de rubriek "Nieuwe en commerciele producten" niet meer verschijnt in de topregel Categoriën. Kan um ook nergens terugvinden. Mogelijk een oepsje? Of kijk ik met m'n neus?
Ik kwam erop omdat ik zelf ook daar graag snuffelde omdat er best wel eens wat zinnigs tussenstaat.

Nu ik daar toch over heb: de grootste ergernis voor mij en vele anderen was het eeuwige "bieden" voor recente en later echt alle apparatuur wat zeker in de commerciele regio Nijmegen-leveranciers tot een ware kunst werd verheven. Daar heeft Frits toen een einde aan gemaakt (nog steeds mijn dank) en volgens mijn mening was dat nodig ook. Het had een prijs-opdrijvend effect. Zo betaalde je een half jaar geleden voor een IC 781 nog rustig 1600 Euri en dat is totale knots voor zo'n oude transceiver, om maar een voorbeeld te geven. Ook het plunderen van sets (filters en opties eruit en apart duur verkopen) was er ook zo een. Toen Frits en de amateurs bedankt werden door de Commerciele Amazon-club was dat ook heel snel terug. Waarvan acte. Fijn dat hier er gewoon een prijs bij moet staan. Scheelt financiele verassingen en ellende voor de amateurs.

Over deze commerciele ruberiek verder nog de suggestie om ook daar een (misschien minimalistische) indeling toe te passen ala de amateur-afdeling. Dat maakt het voor aanbieders en kopers veel toegankelijker: typisch het gebied waar je kan scoren en de rubriek Telecommunicatie bij iemand anders gierend de mist mee in gaat: je wilt niet alle spullen met een zendertje-achtergrond en de hoesjes en frutsels leveranciers op een hoop samen met de onderdelenleveranciers.
Voor diegenen die daar nog meer voorbeelden van willen: ga eens bij Conrad kijken en probeer bij voorbeeld eens een riempje voor je videorecorder op te zoeken; veel success daarmee! (ze hebben ze wel hoor, gewoon creatieve zoekargumenten verzinnen. Eigenlijk wil je dat niet meemaken, tenslotte zijn slechts erg weinig klanten neerlandicus, ook ik niet.) Kortom voer voor itelligente web-site buiders.

Hoop dat je er wat aan hebt, veel succes en dank voor al je moeite zover.

groet, tiel. PA3KG

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#98 Bericht door PA0ETE »

Ik zou het zelf geen goed idee vinden als de commerciële rubriek teveel onderverdeeld zou worden. Ik denk dat er waarschijnlijk veel minder in zal staan dan in de andere rubrieken, en het lijkt me vrij dodelijk als er ofwel subrubrieken zijn waar vaak niets in staat, of (nog erger) dat het lijkt alsof er wat in staat, maar in de meeste rubrieken staan alleen advertenties die niet meer relevant of oud zijn. Zeker in het begin, met nog maar weinig advertenties lijkt me een commerciële rubriek zonder onderverdeling misschien nog wel het beste. Het kan altijd later nog als blijkt dat dat nodig is.

PA3KG
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2019, 18:34
Roepletters: PA3KG

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#99 Bericht door PA3KG »

Daar heb je ook een punt. Teveel ruis helpt zeker ook niet.
Ter overweging dus. Aanpassen als de commerciele jongens meer diversiviteit leveren.

groet, Tiel.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#100 Bericht door PE2AAB »

PA0ETE schreef:Ik zou het zelf geen goed idee vinden als de commerciële rubriek teveel onderverdeeld zou worden. Ik denk dat er waarschijnlijk veel minder in zal staan dan in de andere rubrieken, en het lijkt me vrij dodelijk als er ofwel subrubrieken zijn waar vaak niets in staat, of (nog erger) dat het lijkt alsof er wat in staat, maar in de meeste rubrieken staan alleen advertenties die niet meer relevant of oud zijn. Zeker in het begin, met nog maar weinig advertenties lijkt me een commerciële rubriek zonder onderverdeling misschien nog wel het beste. Het kan altijd later nog als blijkt dat dat nodig is.
Ik moet wel toegeven dat ik Marktplaats bekijk met een 'Geen Top advertantie, Geen Handelaren filter'.

Dat kijkt wel lekker rustig.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#101 Bericht door ZA-Markplaats »

Even een kort antwoord:

Bieden was en is al van het begin uitgesloten. Had er zelf al een hekel aan, en was het eerste wat zou gebeuren. Gewoon vaste prijs, als je wil bieden, moet je naar veiling site als bv ebay. Ik heb geen commentaar daarop gehad, sterker nog, wel positieve reacties, iedereen weet wasr je asn toe bent.

Betreft commerciele advertenties, daar zijn van de week 3 categorieen bij gekomen, omdat bv apparatuur en lineairs een beetje verwarrend was. Het blijft zo als het nu is voorlopig, mocht inderdaad blijken dat er wat bij moet komen, dan kan dat uiteraard, masr de opzet is, zo min mogelijk klikken. Dat is trouwens bij de meeste categorieen zo, alleen ex dump heeft 1 sub.

Commerieel link aan dr bovenkant. Er is daar beperkte ruimte, en als de link er bij komt, is deze ook pas zichtbaar als je op de 3 puntjes klikt. Als niemand daar prblemen mee heeft, wil ik die er wel bijzetten, maar de categorie kun je ook via de homepage bereiken, waar alle categorieen staan.
En onderop staat het ook.

Het aantal advertenties loopt wel op, dat is goed, masr er kan nog meer bij. Hoe meer je de website ( op je eigen site, fora of anders......Facebook??) promoot, des te meer kopers en verkopers er komen.
Dus heb je iets online staan, maak het bekend.

In ieder geval hebben kopers en verkopers al al gevonden.

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#102 Bericht door on4avt »

Onder de opties merken zie ik Elecraft niet staan? Bijvoegen?

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#103 Bericht door PH2LB »

ZA-Markplaats schreef: Het aantal advertenties loopt wel op, dat is goed, masr er kan nog meer bij. Hoe meer je de website ( op je eigen site, fora of anders......Facebook??) promoot, des te meer kopers en verkopers er komen.
Dus heb je iets online staan, maak het bekend.
Ik heb in mijn "For Sale" pagina sinds de oprichting van ZA-Marktplaats standaard de link staan naar mijn verkopers pagina op ZA-Marktplaats. :!:

http://www.ph2lb.nl/blog/index.php?page=for-sale
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#104 Bericht door PA0CMU »

@on4avt: Willy, ik zie dat je een Elecraft K2 noiseblanker zoekt. De foto's die je op ZA-marktplaats hebt gezet zijn echter van een KAF2 (audio filter) en een hulpprintje om een verwijderde KNB2 te overbruggen. Dat schept verwarring denk ik.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#105 Bericht door pe1ioc »

Als dump/ surplus verzamelaar èn gebruiker van het groene spul ben ik nog steeds blij met de rubriek ‘ ex-army-dump ‘ op de nieuwe site.
Groene spullen aangeboden op MP is n.l. een vaak hopeloze zoektocht tussen de bakkies , telefoons en zendspul die eigenlijk in de categorie ‘ geheim & illegaal ‘ zouden moeten thuishoren.
Van het geheel blijkt deze dumprubriek op de nieuwe site trouwens wel de meeste ads tot nu toe te hebben ‘ ingevangen ‘ :D
Keep going !

Tjerk, PE1IOC
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

Plaats reactie