D.A.R.U

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
SWL NL5321 - 1965
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mar 2018, 15:53

D.A.R.U

#1 Bericht door SWL NL5321 - 1965 »

dus toch.......


bericht ontvangen via Hamnieuws

D.K.A.R.S wordt binnenkort ontbonden......15 juni 2019
D.A.R.U ziet deze maand het levenslicht.

Als vereniging.....

Dutch Amateur Radio Union.

De huidige donateurs dienen zich als lid aan te melden via tijdelijk email adres 2019daru@gmail.com

Contributie 15 euro per jaar.

73

pd0hdf

Prettige pinksterdagen...

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: D.A.R.U

#2 Bericht door Bert_1 »

-Pd0hdf- schreef:
De huidige donateurs dienen zich als lid aan te melden via tijdelijk email adres 2019daru@gmail.com
Nou, men verzoekt dit omdat het door de AVG wetgeving niet automatisch kan ;)
Het is trouwens al een flinke stichting / vereniging, ga door met het goede werk zou ik zo zeggen.
Bert

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#3 Bericht door PE9DX »

Alhoewel de basis nog aan de smalle kant is, heb ik me wel aangemeld bij de vereniging als lid. Dit ivm het al jaren lange beleid van de VERON waar naar mening te weinig ingespeeld wordt op heel veel situaties. En dit zijn dan allemaal zaken welke middels flexibiliteit van bestuurders simpel had worden kunnen opgelost.

Ik wens de nieuwe vereniging een flitsende start toe en dat er vele leden zich mogen aanmelden en ook hun steun toe zeggen.

Johan - PE9DX.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

pe1oid
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:52
Roepletters: pe1oid
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#4 Bericht door pe1oid »

wist helemaal niets van deze club,
heb in het internet gezocht maar kan er niets over vinden..
of hebben ze nog geen internet site?

de vraag is natuurlijk zouden er nog meer van die onbekende clubjes zijn in Nederland?..
mischien is het wel interessant om een lijst te maken van alle in Nederland actief zijnde amateur clubs
zo dat die ook eens wat bekender worden.


Pe1oid

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#5 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

pe1oid schreef:wist helemaal niets van deze club,
heb in het internet gezocht maar kan er niets over vinden..
of hebben ze nog geen internet site?

Pe1oid
DARU komt voort uit de stichting DKARS
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#6 Bericht door andre »

Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#7 Bericht door Juul - PE0GJG »

Goed plan.

"Marktwerking", zouden ze bij de VVD zeggen.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#8 Bericht door Juul - PE0GJG »

pe1oid schreef:wist helemaal niets van deze club,
heb in het internet gezocht maar kan er niets over vinden..
of hebben ze nog geen internet site?

de vraag is natuurlijk zouden er nog meer van die onbekende clubjes zijn in Nederland?..
mischien is het wel interessant om een lijst te maken van alle in Nederland actief zijnde amateur clubs
zo dat die ook eens wat bekender worden.


Pe1oid


Pfffffffffffff,

Gewoon even rustig achterover zitten en rustig lezen wat er in deze post staat..............
Bijvoorbeeld DKARS dowloden ( zie posting Andre hierboven ) of naar Ham nieuws. allebei WEL op Internet te vinden.

Veel sucses !
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pa5wil
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 okt 2014, 08:09
Roepletters: PA5WIL
Locatie: Heemstede

Re: D.A.R.U

#9 Bericht door pa5wil »

Ik denk dat dit niet goed is voor de zendamateurs. Allemaaal verschillende meningen en daarom richten we maar weer een nieuwe vereniging op, omdat we het niet eens kunnen worden met elkaar.
Wil

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#10 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA5WIL schreef:Ik denk dat dit niet goed is voor de zendamateurs. Allemaaal verschillende meningen en daarom richten we maar weer een nieuwe vereniging op, omdat we het niet eens kunnen worden met elkaar.

Wat is jou voorstel Wil ?
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pa5wil
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 okt 2014, 08:09
Roepletters: PA5WIL
Locatie: Heemstede

Re: D.A.R.U

#11 Bericht door pa5wil »

Het aantal zendamateurs is al niet zo veel en wordt ook nog minder. En als die zich ook nog in kleine verenigingen gaan verdelen wordt het niet makkelijker om bv met het AT te kunnen overleggen.
Wil

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#12 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA5WIL schreef:Het aantal zendamateurs is al niet zo veel en wordt ook nog minder. En als die zich ook nog in kleine verenigingen gaan verdelen wordt het niet makkelijker om bv met het AT te kunnen overleggen.

Snap ik Wil,
Maar ik vroeg naar jou "oplossing". En die lees ik nog niet.

Het is wel goed voor de diversiteit zo. En je argument dat het er niet makkelijker op wordt om met AT te overleggen deel ik niet.
Ik ben bijna m'n hele zendamateur carriere overtuigend lid van de VERON geweest, maar sinds er wat laten we maar zeggen mensen aan het bewind zijn kan ik mij daar niet meer in vinden.
D.K.A.R.S. vond en vind ik erg verfrissend en dat houd de anderen bij de les.
Hoewel ik de laatste jaren toch wel sympathie heb gekregen voor de VRZA. Maar ja, toen ik in aanraking kwam met het zendamateurisme werdt je lid van de VERON. Zo ging dat in t'Gooi in begin jaren 60.

Maar als ik naar mij zelf kijk is mijn "afscheid" van de VERON wellicht ook ingegeven door mijn wars zijn van "regenten".
Zie mijn werkzame leven.

Ik wens de D.A.R.U veel sukses toe.

Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: D.A.R.U

#13 Bericht door Bert_1 »

PA5WIL schreef:Ik denk dat dit niet goed is voor de zendamateurs. Allemaaal verschillende meningen en daarom richten we maar weer een nieuwe vereniging op, omdat we het niet eens kunnen worden met elkaar.
Ik denk dat het daarom juist wel goed is. Een vereniging die onvoldoende een bepaalde groep vertegenwoordigt maar wel wil blijven bestaan zou zich met deze wetenschap kunnen corrigeren, beter worden en daardoor voldoende zendamateurs tevreden te houden. Indien dat niet gebeurt is het niet meer dan logisch (en terecht) dat er anderen opstaan.

Zo werkt het overal, niet alleen hier en dat proces heet vooruitgang. DARU (DKARS) komt serieus en professioneel op me over, ze laten zich niet tot allerlei rare discussies verleiden en gooien ook niet met modder. Ze laten hun daden voor zich spreken en het lijkt erop dat het proces hier ook goed werkt dus laat maar lekker doorgaan :)
Bert

SWL NL5321 - 1965
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mar 2018, 15:53

Re: D.A.R.U

#14 Bericht door SWL NL5321 - 1965 »

Is er ergens een bijeenkomst van Radiozendamateurs ter velde waar de kopstukken van dit forum nadenken over het verleden en de nieuwe op te starten VERENIGING een warm hart toedragen? :lol:

Tja de afdeling A.T. zal ook diens zienswijze moeten aanscherpen nu er een niet stichting haar opwachting maakt in het landelijk overleg...

Het is volgens de gegevens die door of vanuit de DKARS worden aangereikt een grote vlucht geworden van geinteresseerde overstappers naar de D.A.R.U.

Schudt niet allemaal uw wijze hoofd doch onderneem die stappen teneinde de andersdenkenden en gemutste witte boorden en overalls gunstig te stemmen. Zij hebben ook de mogelijkheid om toe te treden in de nieuwe Vereniging.

Voor meer uitleg zie de publicatie binnen Hamnieuws of twitter
Daar doet de "staf der DKARS " ook een boekje open over de voorgaande 5 jaar Stichting.......

Goede voortzetting in het pinkerkamp in het land waar het leven goed is.........

73

pd0hdf

Roelof

SWL NL5321 - 1965
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mar 2018, 15:53

Re: D.A.R.U

#15 Bericht door SWL NL5321 - 1965 »

PA5WIL schreef:Ik denk dat dit niet goed is voor de zendamateurs. Allemaaal verschillende meningen en daarom richten we maar weer een nieuwe vereniging op, omdat we het niet eens kunnen worden met elkaar.

Wil brave borst

Probeer eens de gegevens ergens op te duiken waaruit deze ontwikkeling in het Radiozendamateur wereldje is ontsproten.

Bij nader inzien zal het duidelijk zijn dat deze ontwikkeling niet zomaar uit de lucht is komen vallen.

Ook voor de gevestigde verenigingen is het een teken aan de wand en siert het hen om NU eens een positieve reactie richting de nieuwkomer te projecteren alhoewel dit voor de scribent, een onmogelijke handeling zal zijn gezien diens eerdere reacties

Broeders, verenigt u maar laat een ieder in diens eigen waarde.

pd0hdf :)

Plaats reactie