Einde 2dehands.nl

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Re: Einde 2dehands.nl

#31 Bericht door pe1ioc »

Had de afgelopen dagen een paar kritische opmerkingen op 2 de hands punt nl geplaatst tussen de mij kenmerkende @... @ in de koptitel.
Zie ik vandaag tot mijn verbazing... alles weg, ook die van collega zendamateurs.
Jammer...

Tjerk, PE1IOC
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Einde 2dehands.nl

#32 Bericht door andre »

Ach ja, er wordt nog steeds gemodereerd. Stuiptrekkingen moeten we maar denken....
Mijn melding was al na 2 dagen weg na een corrigerende mail , terwijl er ook zijn die er meerdere dagen op hebben gestaan..
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Einde 2dehands.nl

#33 Bericht door PA0ETE »

Ik heb kort geleden als journalist enkele vragen bij Marktplaats.nl neergelegd. Ik wil daar volgende week een item over maken in de Daily Minutes.

Een van mijn vragen is alvast beantwoord. De informatie is nog wat summier, maar de site zegt op de hoogte te zijn van het vele gebruik van tweedehands.nl door zendamateurs, en ze zijn momenteel aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om hier ook binnen Marktplaats.nl een oplossing voor te vinden.

Volgende week is hier vrijwel zeker duidelijkheid over, en krijg ik te horen wat daaruit gekomen is.

Gebruikersavatar
SilverArrow
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Re: Einde 2dehands.nl

#34 Bericht door SilverArrow »

Wat ik hier hoor en in de wandelgangen is, ook als er een zendamateurgedeelte in Marktplaats komt, dan nog zijn er amateurs die daar tegen zijn.
Dan moeten ze eerst alle reclame rondom de geplaatste advertenties eens weglaten, ook daar ergeren vele zich aan, omdat de pagina veel traag laadt.
En, nu we toch bezig zijn, die vele trackers, meer dan 30 per pageview, die je voorzien van niet gevraagde advertentie uitspattingen op andere websites.
Nu was dat bij 2dehands ook al steeds meer aanwezig, dus iedereen aan de adblocker en anti-tracker.....

Ben benieuwd wat er uit komt, en hoe de amateurs hier weer op gaan reageren.
Beter een muisarm dan een apestaartje

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Einde 2dehands.nl

#35 Bericht door PA0ETE »

Welke wandelgangen kom je wel eens dan, want dan maak ik een keer een praatje :-)

Ik vind zelf marktplaats wel een bruikbare site, alleen is de indeling voor onze hobby niet echt bruikbaar. Ik ga ze niet vragen waarom ze hun verdienmodel niet aanpassen. Ik ben absoluut geen voorstander van al dat gevolg integendeel. Maar als je daarover begint kun je echter het hele internet wel afstruinen. Er zijn sites die daarin minder erg zijn dan marktplaats en er zijn sites die nog veel erger zijn.

PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: Einde 2dehands.nl

#36 Bericht door PA0VRA »

Ik heb eens rondgesnuffeld op zendamateur-marktplaats; mooie site, waar ik alles zonder problemen kon terugvinden.

ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Einde 2dehands.nl

#37 Bericht door ZA-Markplaats »

Dank je :P

Kreeg veel verzoeken om een categorie "componenten" te maken. Daar zijn we momenteel mee bezig, dus heb je nog weerstanden, condensatoren, fet's, koelmateriaal, behuizingen e.d., plaats het dan in de nieuwe categorie.

Nog even geduld dus, waarschijnlijk morgen,Zaterdag 8 Juni online.

Verder ook de vraag, waarom er niet geboden kan worden. We hebben een verkoopsite opgezet, en geen veilingsite
Ook de prijs, heb ik wat vragen over gehad. Waarom er een prijs bij moet. Tja, in de winkel staat ook alles geprijsd. Zendamateurs houden van duidelijkheid, een prijs wat je er voor wilt hebben, zet je daar gewoon neer.

En de laatste vraag, waarom er een foto bij moet. Ergernis nummer 4 is, dat er geen (eigen) foto bij de advertentie staat, heeft beslist dat we dat gewoon als "verplicht veld" moeten zien.

Ondertussen ook wat, op aanraden van wat amateurs, wat categorieen veranderd.

oja, mis je nu echt een categorie, waar je helemaal niet omheen kan, laat het dan even weten. Het moet geen wirwar worden van categorieën, maar aanpassen kan altijd.

Wat de meeste amateurs heel fijn vinden, is dat de commerciele advertenties (die er nog niet zijn) in een aparte categorie staan, en dus niet tussen de 2dehands geplaatste advertenties.

Dit was het weer even tot nu, we gaan weer verder.

Gebruikersavatar
itsme123
Berichten: 109
Lid geworden op: 22 sep 2011, 18:56
Roepletters: PE1NIB
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Einde 2dehands.nl

#38 Bericht door itsme123 »

PA0VRA schreef:Ik heb eens rondgesnuffeld op zendamateur-marktplaats; mooie site, waar ik alles zonder problemen kon terugvinden.
Ik vind zelf de site http://www.hamplace.nl fijnere opmaak/layout hebben, maar dat is wel persoonlijke smaak.
(En op ipad is weergave van zendamateur- marktplaats soms niet helemaal correct, tekst bv gedeeltelijk onder foto)

Verder vind ik het prettig meteen de woonplaats kan zien van aangeboden items, en je kunt op provincie zoeken.
(Bij mp-zendamateur moet ik eerst in pdf kijken voor woonplaats te kunnen zien, of mis ik iets ?)

Maar in ieder geval fijn dat er zo vlot alternatief / keuze is voor rubriek zendamateur spullen.



Gr. Chris

Gebruikersavatar
PA3HGT
Berichten: 192
Lid geworden op: 19 nov 2009, 21:01
Roepletters: PA3HGT
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Einde 2dehands.nl

#39 Bericht door PA3HGT »

itsme123 schreef:
PA0VRA schreef:Ik heb eens rondgesnuffeld op zendamateur-marktplaats; mooie site, waar ik alles zonder problemen kon terugvinden.
Ik vind zelf de site http://www.hamplace.nl fijnere opmaak/layout hebben, maar dat is wel persoonlijke smaak.
(En op ipad is weergave van zendamateur- marktplaats soms niet helemaal correct, tekst bv gedeeltelijk onder foto)

Verder vind ik het prettig meteen de woonplaats kan zien van aangeboden items, en je kunt op provincie zoeken.
(Bij mp-zendamateur moet ik eerst in pdf kijken voor woonplaats te kunnen zien, of mis ik iets ?)

Maar in ieder geval fijn dat er zo vlot alternatief / keuze is voor rubriek zendamateur spullen.



Gr. Chris
Zelf vind ik Hamplace ook het prettigst. Met Hamplace kan ik in een keer zien wat de laatste advertienties zijn die in verschillende rubrieken zijn geplaatst.
Dat kan met Marktplaats-ZA ook maar.... dan zit je nog met separate "grotere" rubrieken zoals nw-commercieel,zendapparatuur,CB enz.
Je moet dan nog afzonderlijk de grotere rubrieken kiezen om de laatste adds te lezen en dat vind ik jammer.
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen ! en ... je hebt geen domme vragen wel domme antwoorden. :wink:

http://www.pa3hgt.nl

Plaats reactie