Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#1 Bericht door ZA-Markplaats »

Beste amateurs,

Naar aanleiding van zowel een bericht "in de media" en ook hier op Zendamateur.com, is het nu aan ons om even uit de doeken te doen, wat we van plan zijn.

Zoals gezegd, er veel te doen nu 2dehands.nl de site naar Marktplaats gaat verhuizen, we zagen dit al aankomen, alleen dat het binnen zo'n 10 dagen na melding ook daadwerkelijk gebeurd, is ook voor ons best snel. We hadden de site al eens opgezet, om gewoon in Google opgenomen te worden, en als het dan zover komt..... inderdaad nu dus. Maar wat blijkt nu, na die al een paar jaar "slaapt", is nu de software verouderd, en het bedrijf wat het destijds gemaakt heeft, ook verdwenen.
Nu zijn wij best wel kundig, maar om in 10 dagen, nu zelfs 7 dagen tot 3 Juni, een geheel nieuwe website te bouwen, is best wat werk.
De oude staat online, met de melding dat er vanaf 3 Juni berichten geplaatst kan worden, maar zoals iedere zendamateur, wordt er ook wel eens overheen gelezen, dus er staan nu al advertenties, op de oude site. Jammer, want dan zou je straks opnieuw moeten registreren, maar dan wel gelijk voor de laatste keer :P

Wie zijn we?
We zijn een internetbedrijf, die al vele fora, webshops en websites heeft gebouwd, en vonden dit gewoon een leuk idee om erbij te doen. Omdat zoveel mogelijk geautomatiseerd is, zal het onderhoud minimaal zijn. We doen het "erbij".

Wat gaan we doen?
Na vele emails van zendamateurs te hebben gekregen, dank daarvoor :wink: , met nieuwe suggesties e.d. gaan we toch deels een nieuwe site bouwen, wordt een uitdaging voor 3 Juni, maar we hopen dat het haalbaar is. Deze wordt wel iets anders dan MP en 2dehands, maar wij vinden (of denken), wel beter, maar dat laten we graag aan de zendamateur over.
Het zal nooit iedereen naar het zin zijn, maar we lopen lang genoeg mee, om de voorkeuren te kennen.

Waarom doen wij dat?
Door de fascinatie voor het zendamateurisme, willen we deze site aanbieden. Vroeger waren we ook al eens bezig met wat draadloos spul, en die fascinatie is gebleven. Verder in de kennissenkring aardig wat zendamateurs, dus dan is de keuze makkelijk. Deze wordt niet gebouwd om er rijk van te worden, zoals bv 2dehands voor een websitevermelding 9 euro vroeg :evil: Als we de jaarhosting eruit hebben, dan is het al goed. We doen het ook een beetje van, lukt het ons om de zendamateur naar een andere site te krijgen, ipv naar Marktplaats, waar je berichten tussen de telefoons en bakkies staan. En ja Hans, (call bekend bij de redactie) er komt in de nieuwe versie ook een profielplaatje. :wink:
Ik zal om dit bericht niet te lang te maken, de komende tijd even aangeven hoever we zijn.
We doen dit met een paar admins, en hopen dat dit in de smaak gaat vallen. Feedback is welkom, maar maak het niet te lang, want alle mail die we moeten lezen, gaat af van de tijd voor het bouwen van de site.
Wel een tip, hou de site op http://www.zendamateur-marktplaats.nl in de gaten, maar beter is om nog niet te registreren, hou dit nog even voor de nieuwe site tegoed. Er komt een nog betere melding op de huidige site om even niet te registreren, zou zonde zijn om het 2x te doen.

oja, nog even dit, voor de admin/moderators, dit is geen bericht voor commercieel belang, maar om de zendamateur straks zijn of haar eigen plekje te geven. Mis je nog categorieen tov de huidige 2dehands site, laat het even weten, zet het dan maar hieronder, dan voegen wij die gelijk toe. En, om misverstanden te voorkomen, het wordt alleen de rubriek "zendamateur" dus geen copy van de gehele 2dehands site. De verhuizing zal op sommige vlakken even wennen zijn, maar denk ik wel eenvoudiger.

Groet,
Zendamateur-Marktplaats.nl

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6249
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#2 Bericht door PA3DAT »

Het is natuurlijk wel een commerciële uitdaging, tenzij je er totaal geen reclame op zet. Een klein aantal
adverteerders willen wel permanent bovenaan staan, dat levert vast genoeg op voor de hosting. Ik ben
als internet-zzp'er al zo'n 25 jaar actief, dus ben niet helemaal vreemd op dit gebied.

Mega-irritant waren de reclames bovenaan de pagina's van zendamateur.com. Eerst wordt de pagina
geladen uit de database, en net wanneer je begint te lezen komen de commerciële advertenties er
achteraan. Daardoor verschoof de pagina schoksgewijs. Heel irritant!
(Ik zie hier ook alweer de "gesponsorde links" boven de advertenties, dus dat wordt dezelfde ergernis.
En Google-ads rechts van de advertenties, Google-ads onder de advertenties. Deze website gaat vele
duizenden euro's per jaar opleveren! "Als we de hostingkosten er maar uit hebben...")

Overigens, die € 9,00 voor een link, daar kun je wel op afgeven, maar dat is het hem niet he? Dat is maar
bijschnabbelen, peanuts.

Ik hoop dat het wat goeds wordt, er konden wel eens meer kapers op de kust zijn. En zo low profile
kom je er vast niet af. Je moet die advertenties de hele dag monitoren: mensen zetten er bagger in, fake-
accounts, ze plaatsen ze in de verkeerde categorie etc. Voor een goede site moet je er bovenop zitten.
Ook daar weet ik na 20 jaar modereren alles van, met een forum met bijna 40.000 deelnemers...

Tot slot: waarom alles zo anoniem? Je bent toch ook radioamateur, blijkt uit je beweegredenen? Het is
allemaal we dit en we dat, maar wie zijn we eigenlijk?
Laatst gewijzigd door PA3DAT op 26 mei 2019, 18:22, 2 keer totaal gewijzigd.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#3 Bericht door ZA-Markplaats »

Zeker niet anoniem hoor, ik ben Mario, en ik ben zeker geen zendamateur, maar blijf de materie wel volgen. Zoals gezegd, er komen meer admins/moderators, en ik ben niet zo bang voor de fake berichten. Klopt wel, heb je op ieder forum, maar ik beheer meerdere fora, en het grootste probleem is de spam uit het oostblok onder andere. En ja, die reclame is inderdaad vervelend, had er zelf ook last van, doordat de site zelf te laat laadt, klikte je dus eigenlijk op de advertentie.

Ach, en als iemand het beter kan, prima toch, maar als je niets doet, gebeurd er nooit wat. En commentaar zal er zeker zijn, maar door alleen het zendamateur gedeelte te doen, filter je o.a. wel een boel Nederlanders, die iets te koop aanbieden wat niet hoort, wat niet mag, wat niet in de goede categorie staat.

We hebben 2dehands een tijd gemonitord en ik denk dat het mogelijk is, zoniet dan is het een gemiste kans geweest.

Even afwachten dus...

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#4 Bericht door PE2AAB »

Zit er reclame op zendamateur.com Aloys?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6249
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#5 Bericht door PA3DAT »

Oeps, foutje. Dat moet natuurlijk zendamateur.tweedehands.nl zijn. 'Vroeger' kon je dat dan
zelf even verbeteren, ook zoiets... :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#6 Bericht door PE2AAB »

PA3DAT schreef:Oeps, foutje. Dat moet natuurlijk zendamateur.tweedehands.nl zijn. 'Vroeger' kon je dat dan
zelf even verbeteren, ook zoiets... :D
;-)

Ah ik dacht al. Ik heb iets gemist (maar mijn adblocker doet goede zaken ;-))
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#7 Bericht door PA0LMD »

Vooralsnog zet ik mijn kaarten op tweedehands.be
Je kunt daar zelf kiezen of je B of NL of beide landen wilt zien.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#8 Bericht door PA0FRI »

Als bedenker en oorspronkelijke (8 jaar pro deo) moderator van zendamateur.2dehands ben ik benieuwd wat het gaat worden. Misschien kan het volgende als leidraad helpen.

WAAROM ZENDAMATEUR.2DEHANDS

Het was mij vaak opgevallen dat spullen in advertenties van onder andere Electron, al verkocht waren als het desbetreffende maandblad per post thuis bezorgd werd. Je viste in feite steeds achter het net omdat het aanbod niet meer actueel was.

De gedachte ontstond, dat als de drempel tot het adverteren verlaagd of vereenvoudigd zou worden, er veel apparatuur ter beschikking zou komen. Immers bij velen onder ons ligt er wel ergens een voorraad van niet meer gebruikte maar toch goed werkende apparaten. Daarom werd in samenwerking met de redactie op pro Deo en op non profit basis te verzorgen en bewaken zendamateur.2dehands.nl als "dochter" bij 2dehands.nl opgenomen. Het doel was om legale radiozendamateurs de gelegenheid te geven hun overtollige 2dehands (dus gebruikte of niet meer nieuwe) spullen, welke direct met hun radiodienst en hobby te maken hebben, te koop aan te bieden. Zo kon steeds een actueel aanbod van apparatuur gepubliceerd worden.

Voor softwarematige wensen of veranderingen ben ik steeds van de redactie afhankelijk. Gezien de doelstelling wordt er een ander beleid gevoerd dat afwijkt van de algemene voorwaarden die voor de andere dochters van 2dehands.nl gehanteerd worden.

STRIKT BELEID

Wij Nederlanders houden niet van regels, maar gebleken is dat bij deze advertentie rubriek controle en correctie beslist nodig is, want zodra er enige tijd geen aandacht besteed wordt aan de "bewaking", wordt het een janboel. Advertenties met scheldpartijen en goederen die elders op 2dehands.nl thuis horen glippen binnen. Ook volgt een vloed aan advertenties van handelaren die graag op het succes mee willen liften.

Omdat regelmatig kopers en/of adverteerders zich niet houden aan een gemaakte afspraak en (mijn) aanwijzingen, verzoeken of regels, bewust negeren, hanteer ik uit ervaring wijs geworden strikt de voorwaarden zonder aanzien des persoon. Helaas moeten de vele goede adverteerders daar onder "lijden".

Door schriftelijk of persoonlijk contact met radiozendamateurs is gebleken dat vrijwel iedereen in een advertentie een vraagprijs vermeld wil zien. Wordt dat weggelaten, dan scrolt men doorgaans meteen verder. Een meerderheid van de zendamateurs ondersteunt het gevoerde strikte advertentiebeleid. Beide aspecten bewaking & vraagprijs hebben mede bijgedragen tot het succes van de site met gemiddeld meer dan 4000 advertenties. Ook het aanbieden van voor ons overbodige en of "branchevreemde" apparatuur wordt daardoor grotendeels beperkt.

CB EN COMMERCIE

Door het succes van de advertentiesite willen ook anderen dan radiozendamateurs, bij voorbeeld commerciële bedrijven en CB hobbyisten, adverteren. Dat kan als naar mijn oordeel het aanbod, van b.v. nieuwe apparatuur, past in het kader van het legale zendamateurisme of beschouwd kan worden als goede informatie.

Daarom werd in een later stadium de rubrieken aangevuld met "27 Megahertz" en "Nieuwe/Commerciële producten" om niet in conflict te raken met het aanbod van en voor radiozendamateurs.

ELDERS ADVERTEREN

Adverteerders die niet bereid zijn om het beleid te accepteren, kunnen beter hun aanbod op een andere afdeling bij voorbeeld Telecommunicatie van 2dehands.nl of elders plaatsen. Emails, protesten en brieven gericht aan de redactie van 2dehands.nl hebben geen effect omdat alle beslissingen over zendamateur.2dehands.nl aan mij overgelaten worden.

VERANTWOORDELIJKHEID VERKOPER

Een particulier die een 2dehands artikel aanbiedt, is verantwoordelijk voor de gesteldheid van het product. Hij moet de koper een goed product aanbieden. Dat wil zeggen dat de aankoop geschikt is voor normaal gebruik. Het merk, de prijs en de mededelingen van de aanbieder bepalen wat men van de aankoop mag verwachten. De verkoper kan bij voorbeeld niet zomaar "zo goed als nieuw" vermelden, terwijl het apparaat al jaren intensief is gebruikt. Is de particulier in gebreke gebleven, dan kan men hem daarop aanspreken. Mocht dat niet baten, dan zijn eventueel juridische stappen tegen hem te ondernemen, maar beter is om samen tot overeenstemming te komen.

ADVERTENTIEBELEID

In de kop van de advertentie pagina staat:

2dehands.nl is de site voor alle radiozendamateurs!

Groot aanbod tweedehands antennes en toebehoren, zend en ontvangapparatuur, meetapparatuur, componenten, boeken, handleidingen en tijdschriften.

Ook nieuwe en commerciële producten vind je in een aparte rubriek in de afdeling zendamateur op 2dehands.nl, de gratis advertentiesite.

Lees de afwijkende advertentie regels.

Als u van plan bent om op zendamateur.2dhands.nl te adverteren, houdt er dan rekening mee dat een advertentie over het algemeen verplaatst, gewijzigd of verwijderd wordt als:

Een nieuw apparaat aangeboden wordt. Zendamateurs en hobbyisten mogen 2dehands (gebruikte of ongebruikte) spullen adverteren. Onder "gebruikt" wordt verstaan: overtollige dingen die van (de eerste) eigenaar veranderen; dus ook apparatuur dat volgens de particuliere aanbieder nog "nieuw" in doos zit. Adverteer echter met "gebruikt"!

Alleen een handelaar kan een nieuw apparaat aanbieden. Handelaren en adverteerders met "winkeltjes" op 2dehands.nl dienen hun nieuwe koopwaar aan te bieden in de rubriek: Nieuwe/Commerciële producten. Ook spullen met conditie "niet van toepassing" horen daar thuis.

2. "Vreemde" apparatuur aangeboden wordt. (bestemd voor o.a. 3m-band, FM/AM omroepband etc.)

3. Het aanbod niets met onze radiodienst en legale zendamateurs te maken heeft.

4. Het apparaat niet op zendamateur.2dehands thuis hoort. Voorbeelden: een zender kan op een fiets gemonteerd worden maar het rijwiel wordt hier niet geaccepteerd. Heeft u bij voorbeeld ook nog een TV, PC, audio apparatuur, pager, mobieltje, babyfoon, scheerapparaat, koffiezetapparaat, stofzuiger, ventilator, airco, draaibank, zonnebank of nagelvijl etc. in de shack, adverteer dat elders op 2dehands.nl .

5. Een vraagprijs ontbreekt. Bij elk aangeboden artikel hoort een echte vraagprijs staan of het moet duidelijk zijn dat de prijs geldt voor alle artikelen in één koop.

6. Op een apparaat geboden moet worden. Dit is geen veiling.

7. Er "gereserveerd" bij staat. Gereserveerd betekent: het is niet meer voor iedereen te koop!

8. Bij ruilen er niet bij staat met wat voor apparaten geruild kan worden.

9. Een advertentie onnodig veel naar boven geschoven wordt, 1 × per twee weken vindt men acceptabel.

10. Het niet duidelijk genoeg is waarvoor een zendamateur het apparaat kan gebruiken.

11. Plaats een apparaat alleen maar in één rubriek. Voorbeelden: (1) kies voor scanner of ontvanger (2) kies voor mobilofoon, VHF transceiver of UHF transceiver.

12. De rubriek "Ex-army-dump" is bedoeld voor apparatuur dat niet specifiek voor ons gemaakt is, maar komt van overheid, defensie, scheepvaart etc.

Elke adverteerder krijgt bij het plaatsen van zijn advertentie een kadertje in beeld met:

"Wanneer worden advertenties in zendamateur verwijderd?"

Het verwijderen of aanpassen gebeurt zonder waarschuwing vooraf, omdat aangenomen wordt dat een radiozendamateur de regels goed gelezen heeft en door zijn contacten bekend is met het gevoerde beleid.

Een grotere kans op respons heeft men door niet alleen in de tekst het type of merk te noemen, maar ook een beknopte omschrijving te geven waar het apparaat voor kan dienen, zodat het ook de aandacht trekt van een pas geslaagde of nog onervaren radiozendamateur. Beperk echter de tekstkolom tot niet meer dan ongeveer 10 cm. Dat bevordert het snel doorlopen van aanbiedingen en maakt het geheel overzichtelijker.

Als een aanbod al verkocht is laat de advertentie dan niet staan maar verwijder z.s.m.

Jammer genoeg zijn er adverteerders die niet goed kunnen lezen en advertenties in een verkeerde rubriek plaatsen. Dat is voor mij extra en overbodig werk. Veel voorkomend zijn:

Verkeerde rubriek
Geen vraagprijs
Gereserveerd
Te lange tekst > 10 cm
Nieuw in plaats van Gebruikt
Gevraagd om te bieden
Gevraagd bij Aangeboden
Handelaar adverteert niet in het commerciële deel

Een laakbaar gedrag is het annuleren van een per email of telefoon afgesproken koop. Er blijkt dan dat het apparaat inmiddels aan een ander verkocht werd (tegen een hogere prijs?). Het is mij ook overkomen, nota bene met een PAØ zendamateur! Een andere variant: telefonisch wordt gezegd dat het artikel verkocht is, maar een paar dagen later staat de advertentie er nog steeds. Ging de koop niet door of werd er gewacht op een hoger bod dan de vraagprijs? Zo'n mentaliteit kwam 25 jaar geleden niet voor onder radiozendamateurs! Afspraak ís afspraak ook als het mondeling gedaan is. Meldt zulke gedragingen als men dat ook bij u flikt.

CORRESPONDENTIE

Het motto is nog steeds:


Correspondentie over deze advertentie site zal tot het minimum beperkt blijven, zie het de volgende.

Het beheren, bewaken en corresponderen gebeurt in mijn schaarse vrije tijd dat ook nog gevuld wordt met het beantwoorden van vragen uit binnen en buitenland over onderwerpen van mijn technische homepage. Verder ben ik huisman en mantelzorger van mijn ongeveer 80% invalide echtgenote. Daarom is er soms geen tijd beschikbaar om de bewaking actueel te houden of emails meteen te beantwoorden. Dat is jammer, maar daar moeten zend en luisteramateurs begrip voor hebben en als ze zich eraan ergeren, desnoods maar elders adverteren.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#9 Bericht door on4avt »

t

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#10 Bericht door Steef »

Een top regel zou mi zijn; Maximaal 3 advertenties per ip adres.
Wie praat luistert niet

ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#11 Bericht door ZA-Markplaats »

@ PA0FRI, Ik zal het gehele verhaal meenemen in de nieuwe website.
Nu lezen zowel zendamateurs als "gewone mensen" altijd overal overheen, dus regeltjes,dat wordt wat. Ze gaan het toch uitproberen.
Het verkopen van nieuw, commerciele producten, zeker voor bedrijven, moet gewoon in één categorie komen, en blijven. Ik begrijp het wel, als iedereen in categorie A kijkt, en jij als bedrijf, heb al je spullen staan in categorie B staan, dan ga je toch denken, dan zet ik toch lekker alles in categorie A, heb ik meer bekijks. Ik weet dat dit één van de vele ergernissen is, de nieuwe spullen tussen de gebruikte.
Steef schreef:Een top regel zou mi zijn; Maximaal 3 advertenties per ip adres.
Ben bang, dat je dan veel mensen wegjaagt. Het moet laagdrempelig blijven, en zo min mogelijk restricties, iedereen in de zendamateur houdt van simpel, niet te veel klikkie doen, en weer weg. Geen lange invulvelden enz.
Veel mensen posten meer dan 3 producten, en 3 producten, per IP, per dag, of zoiets, het moet allemaal wel kunnen om dat in te stellen.

Er komen iets meer categorieën, dan nu op 2dehands staan, we krijgen wat verzoeken om, bijvoorbeeld wat dump spullen in een aparte rubriek te stoppen.

Maar voor alles en altijd geldt, je kunt het niet iedereen naar het zin maken, en, je doet het toch nooit goed :mrgreen: , we gaan er gewoon proberen wat van te maken. En of 3 Juni haalbaar is, we proberen het gewoon, misschien nog niet geheel af, maar in een week een website opbouwen, zal pittig worden.

We gaan het zien.

gr

Mario

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#12 Bericht door PE9PE »

ZA-Markplaats schreef:@ PA0FRI, Ik zal het gehele verhaal meenemen in de nieuwe website.
Nu lezen zowel zendamateurs als "gewone mensen" altijd overal overheen, dus regeltjes,dat wordt wat. Ze gaan het toch uitproberen.
Het verkopen van nieuw, commerciele producten, zeker voor bedrijven, moet gewoon in één categorie komen, en blijven. Ik begrijp het wel, als iedereen in categorie A kijkt, en jij als bedrijf, heb al je spullen staan in categorie B staan, dan ga je toch denken, dan zet ik toch lekker alles in categorie A, heb ik meer bekijks. Ik weet dat dit één van de vele ergernissen is, de nieuwe spullen tussen de gebruikte.
Steef schreef:Een top regel zou mi zijn; Maximaal 3 advertenties per ip adres.
Ben bang, dat je dan veel mensen wegjaagt. Het moet laagdrempelig blijven, en zo min mogelijk restricties, iedereen in de zendamateur houdt van simpel, niet te veel klikkie doen, en weer weg. Geen lange invulvelden enz.
Veel mensen posten meer dan 3 producten, en 3 producten, per IP, per dag, of zoiets, het moet allemaal wel kunnen om dat in te stellen.

Er komen iets meer categorieën, dan nu op 2dehands staan, we krijgen wat verzoeken om, bijvoorbeeld wat dump spullen in een aparte rubriek te stoppen.

Maar voor alles en altijd geldt, je kunt het niet iedereen naar het zin maken, en, je doet het toch nooit goed :mrgreen: , we gaan er gewoon proberen wat van te maken. En of 3 Juni haalbaar is, we proberen het gewoon, misschien nog niet geheel af, maar in een week een website opbouwen, zal pittig worden.

We gaan het zien.

gr

Mario
Hallo Mario,

Ik wens je succes met je nieuwe avontuur.

Groet,
Rob
PE9PE
Life is too short for QRP.

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#13 Bericht door PA1WBU »

Steef schreef:Een top regel zou mi zijn; Maximaal 3 advertenties per ip adres.

Kansloos idee, niet aan beginnen. Als je daaromheen wilt werken als adverteerder gaat dat altijd lukken en het zadelt de eigenaar van de site met allerlei gedoe op. Plus: waarom zou > 3 een probleem moeten zijn? Als mensen mooi surplus spul in de aanbieding hebben dan lees ik dat graag, ook als het > 3 zijn.

Wilko

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#14 Bericht door Steef »

PA1WBU schreef:
Steef schreef:Een top regel zou mi zijn; Maximaal 3 advertenties per ip adres.
Kansloos idee, niet aan beginnen. Als je daaromheen wilt werken als adverteerder gaat dat altijd lukken en het zadelt de eigenaar van de site met allerlei gedoe op. Plus: waarom zou > 3 een probleem moeten zijn? Als mensen mooi surplus spul in de aanbieding hebben dan lees ik dat graag, ook als het > 3 zijn.

Wilko
ZA-Markplaats schreef: Ben bang, dat je dan veel mensen wegjaagt. Het moet laagdrempelig blijven, en zo min mogelijk restricties, iedereen in de zendamateur houdt van simpel, niet te veel klikkie doen, en weer weg. Geen lange invulvelden enz.
Veel mensen posten meer dan 3 producten, en 3 producten, per IP, per dag, of zoiets, het moet allemaal wel kunnen om dat in te stellen.

Mario

Even ter verduidelijking, maximaal 3 advertenties tegelijkertijd.

Wanneer men meer als 3 advertenties tegelijkertijd kan plaatsen, staat het hele gebeuren binnen no time weer vol met handelaren.
Laten die lekker naar Marktplaats gaan.

Voor en door amateurs, is zonder amateur handelaars (HaMdelaren) mi.

Is volgens mij helemaal niet moeilijk te handhaven.
1 account per ip/email/naam weet ik veel, en maximaal 3 advertenties per account.

En wat mensen weg jaagt, zijn de vele advertenties van steeds de zelfde HaMdelaren.

En natuurlijk! HaMdelaren zullen heeeeel erg tegen zijn. Dat spreekt voor zich.
Wie praat luistert niet

pe1br
Berichten: 614
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#15 Bericht door pe1br »

De plannen zien er goed uit en ik wens jullie heel veel succes.

Wat betreft de opmerkingen hierboven: naar mijn mening is de site niet commercieel als er geen loon betaald wordt voor voor ontwikkeling en onderhoud, dat je de onkosten voor hosting terug wilt verdienen lijkt mij niet meer dan redelijk. Ik hoop wel dat dit niet weer een tijdelijke site wordt die een aantal jaren goed loopt en dan wordt verkocht aan de hoogste bieder ?

Een extra rubriek voor ATV zou ik zeker waarderen.

Plaats reactie