Einde 2dehands.nl

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Einde 2dehands.nl

#16 Bericht door PA3BAS »

PA3ECZ schreef:
PA1ES schreef:Helemaal eens met de vorige schrijver, marktplaats onder communicatie veelal telefoons en 27 mc.
Jammer dat tweedehands ophoud te bestaan.
Zou misschien mogelijk zijn dat ze een rubriek "Zendamateur" kunnen toevoegen in de groepen lijst, en dan alleen maar Zendamateur materiaal.
Misschien kunnen ze daar middels een verzoek hierin benaderd worden.
Ik zie daar een hele mooie taak voor je weggelegd :)
.... But will it blend?

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Einde 2dehands.nl

#17 Bericht door on4avt »

Ik heb ooit voorgesteld aan 2dehands be om de zendamateur zijn roepnaam te laten gebruiken voor advertentie's. Zo schakel je al een hoop loerse individuen uit.
Ook zit de bus van zendamateur vol met cb materiaal, als je een correctie stuurt, dan krijg je een antwoord dat je het mis hebt en dat het wel tot de zendamatuer bus behoort; misschien kunnen ze een zend amateur inhuren die alles op zijn plaats zet,Een cb ad heeft ook geen zin bij zendamateurs en omgekeerd.
Dat 2dehands.nl wegggaat ,is goed, zo komt er misschien op de BE site te staan . :lol: nee is een grap.

Gebruikersavatar
KHoos
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2013, 08:29
Roepletters: PE4KH
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 2ehands.nl stopt!

#18 Bericht door KHoos »

PE9PE schreef:Ik denk dat de vlag uitgegaan is bij https://www.tweedehands.net/ :)
Ook die heeft geen aparte afdeling voor zendamateurs met een goede onderverdeling. Dat vind ik juist het grote voordeel van tweedehands.nl.
Koos van den Hout callsign PE4KH

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: 2ehands.nl stopt!

#19 Bericht door PE9PE »

KHoos schreef:
PE9PE schreef:Ik denk dat de vlag uitgegaan is bij https://www.tweedehands.net/ :)
Ook die heeft geen aparte afdeling voor zendamateurs met een goede onderverdeling. Dat vind ik juist het grote voordeel van tweedehands.nl.
Daar gaat het niet om.
Na het verdwijnen van tweedehands.nl en "men" op tweedehands zoekt kom je automatisch op tweedehands.net terecht.
Life is too short for QRP.

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: 2ehands.nl stopt!

#20 Bericht door pa1bvm »

misschien dan weer wat drukker op " onze" radio vlooienmarkten ???
of zou deze sluiting daar geen effect op hebben...

er zijn qua alternatief diverse groepen op facebook waar ook wel wat te koop is ..

Gebruikersavatar
SilverArrow
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Re: 2ehands.nl stopt!

#21 Bericht door SilverArrow »

KHoos schreef:Ook die heeft geen aparte afdeling voor zendamateurs met een goede onderverdeling. Dat vind ik juist het grote voordeel van tweedehands.nl.
Wellicht een alternatief, http://www.zendamateur-marktplaats.nl, ooit in het leven geroepen als alternatief, maar nu wellicht een goede kans om het gat wat nu mist, op te vullen.

Zag de website zojuist, en hebben er een melding opstaan, dat je vanaf 3 juni welkom bent. Aan de rubrieken te zien, die er nu al opstaan, is het bijna een copy van tweedehands.nl
Beter een muisarm dan een apestaartje

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: 2ehands.nl stopt!

#22 Bericht door PG7VG »

En gelijk maar een account daar aangemaakt. :D

Marktplaats is niet meer wat het geweest is, helaas ....
(En voor amateurradio spullen niet prettig ingericht)

En Facebook vind ikzelf al helemaal niet prettig, je kunt lastig iets terugvinden en alles is zo “vluchtig”
73, Peter.

PA0LMD
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: 2ehands.nl stopt!

#23 Bericht door PA0LMD »

Ik heb een account aangemaakt en mijn advertentie geplaatst op tweedehands.be
Meten is (z)weten

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: 2ehands.nl stopt!

#24 Bericht door PA3ECZ »

PA0LMD schreef:Ik heb een account aangemaakt en mijn advertentie geplaatst op tweedehands.be
Dag Leo,

Ik heb vanmorgen nog even gekeken op 2dehands.be, daar kom ik je advertentie niet tegen.
Je staat nu wel met 2 advertentie's op 2dehands.nl, gaat kennelijk iets mis.

Suc6 ermee.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Einde 2dehands.nl

#25 Bericht door elsinga »

[mpd] Even beide onderwerpen hierover samengevoegd. Scheelt weer een hoop dubbel posten en vervuiling. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: Einde 2dehands.nl

#26 Bericht door PE9PE »

Wat ik tot nu toe mis in de commentaren is waarom Tweedehands.nl verdwijnt.

Volgens mij om het volgende:
eBAY is eigenaar van zowel Marktplaats.nl als Tweedehands.nl.
Een activistische aandeelhouder van eBAY heeft sterk aangedrongen om kleinere activiteiten en websites, zoals Marktplaats, af te stoten en zich alleen maar te concentreren op eBAY.
Omdat Marktplaats.nl de grootste van de twee is wordt Tweedehands.nl er onder geschoven.
Om de marktwaarde van Marktplaats te vergroten worden nu eerst beide websites samengevoegd en daarmee aantal advertenties, lees omzet vergroot.
Bij verkoop zal Marktplaats dan (veel) meer opbrengen en groeit het vermogen van eBAY, lees waarde aandelen van deze aandeelhouder.
Life is too short for QRP.

PA0LMD
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Einde 2dehands.nl

#27 Bericht door PA0LMD »

PE9PE schreef:Wat ik tot nu toe mis in de commentaren is waarom Tweedehands.nl verdwijnt.

Volgens mij om het volgende:
eBAY is eigenaar van zowel Marktplaats.nl als Tweedehands.nl.
Een activistische aandeelhouder van eBAY heeft sterk aangedrongen om kleinere activiteiten en websites, zoals Marktplaats, af te stoten en zich alleen maar te concentreren op eBAY.
Omdat Marktplaats.nl de grootste van de twee is wordt Tweedehands.nl er onder geschoven.
Om de marktwaarde van Marktplaats te vergroten worden nu eerst beide websites samengevoegd en daarmee aantal advertenties, lees omzet vergroot.
Bij verkoop zal Marktplaats dan (veel) meer opbrengen en groeit het vermogen van eBAY, lees waarde aandelen van deze aandeelhouder.
Eerlijk gezegd vind ik het volkomen onbelangrijk waarom tweedehands.nl verdwijnt....
Meten is (z)weten

PA0LMD
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: 2ehands.nl stopt!

#28 Bericht door PA0LMD »

PA3ECZ schreef:
PA0LMD schreef:Ik heb een account aangemaakt en mijn advertentie geplaatst op tweedehands.be
Dag Leo,

Ik heb vanmorgen nog even gekeken op 2dehands.be, daar kom ik je advertentie niet tegen.
Je staat nu wel met 2 advertentie's op 2dehands.nl, gaat kennelijk iets mis.

Suc6 ermee.
Dat dacht ik ook...maar in de linker kolom moet je "nederland"even aanvinken, dan zie je ook de NL advertenties.
Wel handig eigenlijk, zo kun je er voor kiezen om alleen NL advertenties te zien.
Meten is (z)weten

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Einde 2dehands.nl

#29 Bericht door pe1hzg »

Voor wat betreft het verhuizen naar het Belgische zendamateur.tweedehands.be, bedenk dat ze zo te zien dezelfde software gebruiken, wellicht dezelfde eigenaar hebben en dan is het bepaald een risico om te willlen verhuizen naar een site die wellicht binnenkort ook omgebouwd gaat worden.

Er zijn aanbieders, concurrenten van tweedehands.nl, die ons graag een eigen plekkie geven. Lijkt me een beter plan als proberen het systeem te bespelen door te registeren op de belgische site. Bedenk dat ebay verdient aan netwerk verkeer en we ze dus het beste kunnen vertellen wat er speelt door dat verkeer bij ebay weg te halen...

Geert Jan

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Einde 2dehands.nl

#30 Bericht door PA3DAT »

En wat schieten we daar mee op?
Wat is er mis mee dat eBay aan netwerkverkeer verdient?

En wat denk je dat de nieuwe aanbieders wel niet aan ons gaan verdienen?
Die site staat nu al irritant vol met reclame. Terwijl ze het puur doen vanwege
hun "fascinatie met amateurradio..."
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Plaats reactie