Leven in een flat is soms behelpen als zendamateur

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Leven in een flat is soms behelpen als zendamateur

#1 Bericht door PE9PE »

Life is too short for QRP.

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Leven in een flat is soms behelpen als zendamateur

#2 Bericht door PE4BAS »

Krijg je in Nederland niet (meer) voor elkaar denk ik. Alhoewel er wel een paar zendamateurs zijn met de antenne's boven op een flat in Nederland. Maar zoals dit... :shock:

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Leven in een flat is soms behelpen als zendamateur

#3 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Als ik de middelen had om masten/antennes zoals dit te plaatsen keek ik naar een lapje grond met huis uit. :wink:
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Leven in een flat is soms behelpen als zendamateur

#4 Bericht door PA0ETE »

Dat zie je niet alleen in flats in het buitenland hoor. Ook bewoners van eengezinswoningen in Nederland hebben het moeilijk. Met het linkje hieronder kun je het huis van een goede kennis van me zien, hier ongeveer 1 km vandaan. Zijn vrouw wilde niet dat hij draadantennes ging spannen. Nu moet hij zich hiermee behelpen. En dan heeft hij nog mazzel dat hij deze mast wat kan uitschijven...

https://goo.gl/maps/G4QvfUtmR6Rh3dDCA

Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Re: Leven in een flat is soms behelpen als zendamateur

#5 Bericht door ON5RKN »

PA0ETE schreef:Dat zie je niet alleen in flats in het buitenland hoor. Ook bewoners van eengezinswoningen in Nederland hebben het moeilijk. Met het linkje hieronder kun je het huis van een goede kennis van me zien, hier ongeveer 1 km vandaan. Zijn vrouw wilde niet dat hij draadantennes ging spannen. Nu moet hij zich hiermee behelpen. En dan heeft hij nog mazzel dat hij deze mast wat kan uitschijven...

https://goo.gl/maps/G4QvfUtmR6Rh3dDCA
"Zijn vrouw wilde dit niet, zijn vrouw wilde dat niet" ..... Heeft hij überhaupt ook nog iets te zeggen thuis?

Het zou bij mij niet pakken, zij haar hobby's ik die van mij punt andere lijn!
Voor de rest kan ik het heel goed vinden met mijn vrouw want ze is ook amateur :-)

Ik bedoel maar, soms heb je van die vrouwen
en dat hoor je wel vaker dat vrouwen in alles hun veto stellen....

Ze zou kunnen kiezen... tussen mij EN mijn hobby's of oprotten.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Leven in een flat is soms behelpen als zendamateur

#6 Bericht door PA0ETE »

ON5RKN schreef:"Zijn vrouw wilde dit niet, zijn vrouw wilde dat niet" ..... Heeft hij überhaupt ook nog iets te zeggen thuis?

Het zou bij mij niet pakken, zij haar hobby's ik die van mij punt andere lijn!
Voor de rest kan ik het heel goed vinden met mijn vrouw want ze is ook amateur :-)

Ik bedoel maar, soms heb je van die vrouwen
en dat hoor je wel vaker dat vrouwen in alles hun veto stellen....

Ze zou kunnen kiezen... tussen mij EN mijn hobby's of oprotten.
Dat van die draadantenne was verzonnen, in dezelfde trant dat Rob dat schreef van de flatbewoners. De eigenaar van de antenne is wel een goede kennis van me op 1 km hier vandaan.

Ik vind het wel schokkend hoe je tegenover de andere sekse staat. En dat je je oordeel op basis van anderhalve regel zo snel klaar hebt.

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: Leven in een flat is soms behelpen als zendamateur

#7 Bericht door PE9PE »

Omdat er ook nog andere uitzonderingen zijn bekijk dan maar eens de video's op de info van JA0PI.
https://www.qrz.com/lookup/ja0pi
Life is too short for QRP.

Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Re: Leven in een flat is soms behelpen als zendamateur

#8 Bericht door ON5RKN »

PA0ETE schreef:
ON5RKN schreef:"Zijn vrouw wilde dit niet, zijn vrouw wilde dat niet" ..... Heeft hij überhaupt ook nog iets te zeggen thuis?

Het zou bij mij niet pakken, zij haar hobby's ik die van mij punt andere lijn!
Voor de rest kan ik het heel goed vinden met mijn vrouw want ze is ook amateur :-)

Ik bedoel maar, soms heb je van die vrouwen
en dat hoor je wel vaker dat vrouwen in alles hun veto stellen....

Ze zou kunnen kiezen... tussen mij EN mijn hobby's of oprotten.
Dat van die draadantenne was verzonnen, in dezelfde trant dat Rob dat schreef van de flatbewoners. De eigenaar van de antenne is wel een goede kennis van me op 1 km hier vandaan.

Ik vind het wel schokkend hoe je tegenover de andere sekse staat. En dat je je oordeel op basis van anderhalve regel zo snel klaar hebt.[/q

Mij gaat het er gewoon over dat mannen zich soms zo op hun kap laten zitten door hun vrouw, zeker wat de hobby betreft.

Oke, het geen gewone hobby, die antenne's zijn voor sommigen vaak een doorn in het oog, en onlangs was er hier in het dorp ook een vrouw die tegen mijn YL zei dat ze zo'n 'ding' verwijzend op de mast en diverse antennes niet in haar tuin en op dak zou willen... De YL reageerde laconiek met "ik heb liever een man die met techniek en leuke dingen bezig is dan een vent die om de haverklap op café zit om te biljarten om dan weer voor de zoveelste keer midden in de nacht met zijn zatte botten thuis te komen" De vrouw viel stil, wist nimmer wat te zeggen, hare vent doet immers niets anders. Case closed!

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Leven in een flat is soms behelpen als zendamateur

#9 Bericht door on4avt »

Ja, zo wil ik me ook wel behelpen. Mijn probleem hier is de breedte van de tuin. is 5 M.
De buren zeggen niks als ik er een lange antenne zet, en waarschijnlijk ook niks moest ik nu een meter over hun tuin hangen op 10 m hoogte.
Maar ik doe het gewoon niet. Ik behelp me hier ook met draden en een magloop.Ee, hexbeam zou kunnen, maar is zo een gevaarlijk zicht,he!
Heb wel nog een cobwebb gehad. Zeer goede resultaten mee, maar voor de 40 meter word dat ook groot .

PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Leven in een flat is soms behelpen als zendamateur

#10 Bericht door PE1KEL »

De woningbouwverenigingen van nu krijgen zowat een hartverlamming als je dit voorstelt...

Plaats reactie