Ubiquity

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Ubiquity

#1 Bericht door Radioot »

https://www.vpro.nl/programmas/2doc/2018/ubiquity.html

maandag 22 oktober, 21.00 uur, NPO 2

Aan de toenemende virtuele verbondenheid via Wifi en smartphones kleven ook gezondheidsrisico's, vanwege de straling en de psychische druk van het altijd maar bereikbaar zijn. Documentaire over 3 mensen die zich aan de digitale wereld hebben onttrokken.


youtu.be/wTOThidR63Y

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Ubiquity

#2 Bericht door Radioot »


Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Ubiquity

#3 Bericht door PE9ZZ »

Tot m'n chagrijn de uitzending gemist (en ik haat de kansloze interface van de Nederlandse publieke omroep) maar dit maaksel laat alleen zien wat die mensen doormaken, niet waar het (al dan niet ingebeeld) van komt.

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Ubiquity

#4 Bericht door PE9ZZ »

Goh, toch nog altijd 18 minuten (van de 55) van die film volgehouden. Wat een prestatie. Och, och, och. Wat erg voor die mensen zeg. Wat een drama. Maar inderdaad geen woord wat nu werkelijk het probleem is. Moest om dit te kunnen zien ook nog eens die überkansloze app van de schijtNPO (NPO Start?!? WTF?!?) op m'n wannabe smart TV installeren. Dát is pas erg! Ik ben dus duidelijk kansloze-app-sensitief. Alsof er duizend naalden in mijn brein prikken...

Edit: dit is bericht 666. Is dit een teken?

Edit2: en ik maar denken dat het over de maker van netwerkapparatuur ging...

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Ubiquity

#5 Bericht door PA3DAT »

Gelukkig ben jij niet vooringenomen... :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Ubiquity

#6 Bericht door PE9ZZ »

w00t

Tjerk, 9ZZ

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Ubiquity

#7 Bericht door sottezero »

uitzending gemist... kon het niet zo lang volhouden als T.
vooral dat mens "staat die mast een partij stevig te stralen" :-) :mrgreen:
alsof er een camera op zit die scant naar mensen en dan de juiste segmenten extra vermogen laat stralen...

dichter bij huis heb ik er ook last van hoor...
mijn huis verwarm ik tegenwoordig met diverse NASsen en servers, maar dat is niet altijd voldoende voor vrouwen, dus heb ik ook een infraroodpaneel van 500W voor erbij.
eerste vraag wat je krijgt 'is dat niet gevaarlijk die straling?'...

tja, mijn antwoord, minder gevaarlijk als buiten lopen. Immers dat ding wat overdag aan staat is iets van 180.000TW...

PA7N
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:22
Roepletters: PA7N

Re: Ubiquity

#8 Bericht door PA7N »

Ik heb het bekeken. Dit verhaal is niet van vandaag. Ik miste ook het woord van wetenschappers in deze documentaire. Of die mensen echt last hebben van elektrosmog lijkt mij makkelijk te testen. Zet ze in een ruimte zonder straling en doe af en toe iets aan en kijk of ze iets merken.

Ik heb wel eens een klaag verhaal gehoord over een nieuwe 3G/4G zendmast. Het ding zou enorm stralen. Maar later bleek dat hij nog niet eens in gebruik genomen was.

Tja blijft een lastig verhaal. Ik weet dat er ziektes zijn die nog niet verklaard zijn en dat betekend niet dat ze niet bestaan. Die man van Ericson hoorde allemaal ruis in zijn hoofd. Misschien zit er iets van een halfgeleider in zijn hoofd en krijg je hoogfrequent detectie?

Dubieus is die markt voor "meetapparatuur" en anti-elektrosmog apparatuur van vele duizenden euro's.
73/72 PA7N, Erwin.
pa7n.nl

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Ubiquity

#9 Bericht door PE9ZZ »

PA7N schreef:Tja blijft een lastig verhaal. Ik weet dat er ziektes zijn die nog niet verklaard zijn en dat betekend niet dat ze niet bestaan. Die man van Ericson hoorde allemaal ruis in zijn hoofd. Misschien zit er iets van een halfgeleider in zijn hoofd en krijg je hoogfrequent detectie?
Oh, maar dat is een plausibel verhaal. Er zou een man in de US zijn geweest die de lokale middengolfzender kon horen door een vulling in z'n kies.

De symptomen die deze mensen ondervinden zijn wel degelijk aanwezig en aantoonbaar. Echter, de link met EM velden (interactie met biologisch weefsel bij zeer lage veldsterktes zoals van een WiFi router) is nooit aangetoond en het ziet er niet naar uit dat dat ooit gaat gebeuren. Wat er dan wel aan de hand is? Geen idee...

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Ubiquity

#10 Bericht door Rene - pg3r »

PA7N schreef:Dubieus is die markt voor "meetapparatuur" en anti-elektrosmog apparatuur van vele duizenden euro's.
Afbeelding

Gebruikersavatar
pe1rdp
Berichten: 694
Lid geworden op: 22 dec 2006, 23:46
Roepletters: pe1rdp
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Ubiquity

#11 Bericht door pe1rdp »

Zo te zien lijden die arme mensen aan een klassieke burnout. Heeft niets met "radioactieve straling" te maken.

Toen er pas treinen waren, gaven de koeien ook zure melk en kregen vrouwen miskramen.

En hoe zit het nu met UFO's? Ik kan met de krantenkoppen uit de jaren 70, 80 en begin 90's nog herinneren. "UFO's gezien boven <....>
Komplete volksstammen die hoog en laag beweerden door UFO's te zijn ontvoerd.

Nu staat op elke straathoek een camera en iedereen loopt op straat rond met een smartphone met camera.
Ik zie geen UFO meldingen meer.... Als ze er zouden zijn, dan zouden ze nu toch volop in beeld komen?
Of zouden die meldingen en ontvoeringen verzonnen zijn?
73 Arno - PE1RDP - Veldhoven - JO21QK
http://www.qsl.net/pe1rdp/
https://www.twitter.com/pe1rdp/

Plaats reactie