Vanmiddag bij de bouwkundige aan tafel gezeten met mijn tekeningen, plannen en foto's van de gevel.
Zijn conclusie: kan wel, doen!
Daarbij de volgende overwegingen: chemische ankers gebruiken, niet teveel ankers dicht bij elkaar. Met
een flinke plaat tegen de muur de ankers spreiden, 40-45cm uit elkaar. Een plaat met 4 ankers leek hem
al voldoende. Zelf denk ik eerder aan 6 tot 8.
De krachten op de bovenste plaat door het kantelen, op de katrol dus, zijn inderdaad ca. wortel 2 maal
pakweg 140kg, maar die zijn grotendeels naar beneden gericht en voor een kleiner gedeelte opzij. Immers,
de lier zit recht onder de katrol.
Voor de dikte van de staalplaat e.d. adviseerde hij mij om dat met een plaatselijke staalconstructeur te
overleggen. Hij heeft mij er eentje aanbevolen.
Conclusie: ik ga door met mijn projectje zoals geschetst op de tekening hierboven!

@PA3DJS: hartelijk dank voor het meedenken zover! Nog een enkele correctie: total lengte van de mast
wordt 10m (ingeschoven), daarvan de laatste 2,5m aluminium pijp. Jij gaat uit van 20kg aan het eind van
die pijp, mijn bedoeling is echter om daar een lichtgewicht 70cm-yagi in te zetten, die ik nog nieuw heb
liggen. Geen vertical bovenop. Wel nog een 4m/6m combi-yagi, boomlengte 4,20m erin. Misschien nog een
11 el. tonna onder de UHF-yagi. En onderin een rotary dipole voor 10/15/20m, direct boven het steunlager.
De totale mast schat ik op maximaal 140 tot 150kg.
Komen je berekeningen dan nog wat gunstiger uit?