Citaat:
Zo'n sensor heeft een statische fout, maar die kun je wegrekenen bij stilstand of op basis van de lange termijn gemiddelde waarde van een kompas (ik vermoed dat dit laatste voor een peiltoepassing niet nodig is).
Het komt er op neer dat je ten allen tijde wilt weten wat het noorden is, of je nu stilstaat of rijdt of achteruit rijdt.
Met de opstelling die ik nu gebruik heb ik goede resultaten, als ik bv stil ga staan aan de kant van de weg dan staat de weg op de kaart keurig parallel aan de weg. Wat verder nog moet gebeuren is de Z richting meenemen, voor het geval de auto iets scheef staat, maar dit voor het mooi omdat het niet al te veel invloed heeft. Wat wel invloed heeft is als er een auto vlak langs rijdt de peillijn schud dan een graad of 10, Dit kan ook met de Z richting gedetecteerd worden.
Ik heb het nog niet verwerkt in het peil-algorithme om de array op het noorden te houden maar is wel de bedoeling.
Een handmatige oplossing , bij stilstand , is natuurlijk "kalibratiepeilingen" doen op bekende zenders, maar dit kost weer tijd en je krijgt een extra onnauwkeurigheid erbij.En tijd heb je niet, bij bv een ballonvossenjacht.
Citaat:
Zo'n sensor heeft een statische fout,
Dat hebben al die sensoren, het meeste werk is om de zaak te kalibreren . Intern gebeuren er ook al de nodige kalibraties.
Maar het zijn leuke uitdagingen. Het houd je van de straat.
Goos