Repeaters Nijmegen

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Repeaters Nijmegen

#1 Bericht door PA3RIS »

Over 1,5 week gaat de Vierdaagse van Nijmegen weer van start. En er lopen diverse zendamateurs mee, waaronder ikzelf voor de eerste keer. Nu ben ik niet bekend met de status van de repeaters in die regio.

PI3NYM Nijmegen 145.7500
PI2NMG Nijmegen 430.3125
PI2ANH Arnhem 430.0500
PI2NLB Gennep 430.2000

en eventueel
DB0EE Elten-Emmerich 145.6625

Uiteraard zijn de 2 bovenste de meest logische keuze tijdens de vierdaagse. Iemand hier bekend met het bereik van deze repeaters? De websites ervan zijn helaas offline en de laatste twitterberichten zijn van vorig jaar.

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1166
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Repeaters Nijmegen

#2 Bericht door pa3dsc »

Automatiseren gaat sneller, maar duurt langer

Roy pd8rw
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: Repeaters Nijmegen

#3 Bericht door Roy pd8rw »

Dit is idd de lijst met de repeaters in de omgeving.. Echter staat er in Gennep ook nog een dmr repeater.

Over de dekking kan ik wel wat zeggen alleen in gebruik ze meestal mobiel en niet portable.

Gennep kun je portable zeker wel gebruiken tot en met de 7 heuvelen van Groesbeek.

Echter ter hoogte van molenhoek is dat weer lastig Ivm de sint jansberg/mookerheide. Deze heuvelrug zit er dan voor.
De repeaters van Nijmegen hebben over Het algemeen een goed bereik in en rondom Groesbeek. Alleen loop je door verschillende dalen en kan het bereiken van de repeaters soms wat lastig zijn

Db0ee staat die 24/7 aan? Heb er eigenlijk al lang niet meer naar geluisterd.

Er is tijdens de vierdaagse ook nog weleens een Groesbeekse repeater in de lucht geweest.

Zoek op qrz.com eens onder de knop adres en dan Groesbeek.


Mvg.

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Repeaters Nijmegen

#4 Bericht door PA3RIS »

Het is in elk geval goed nieuws dat ze nog in de lucht zijn. Portabel is het bereik natuurlijk beperkt en dan zit je inderdaad met de heuvels in de omgeving. We zullen dus een beetje gebruik moeten maken van de repeaters waar we in de buurt zijn.

Hoe het met DB0EE staat weet ik niet. Ik lees wel dat de antenne onder dak staat, dus ondanks dat hij hoog staat (op de Elterberg voor zover ik weet) zullen we die niet kunnen gebruiken.
Op qrz.com vind ik niets over een repeater in Groesbeek. Ik heb wel gevonden dat er in 2009 een extra repeater daar is geplaatst, maar daar hebben we dit jaar helaas niets aan.. :)

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Repeaters Nijmegen

#5 Bericht door PA1WBU »

PI2ANH staat bovenop een 18 verdiepingen hoge flat in Arnhem-Zuid. Dekking moet zeker in de Betuwe en aan de "Arnhemse kant" van Nijmegen gewoon goed zijn. Ik hoor PI2ANH met een porto in de auto op de A12 tot bij Ede (uiteraard op t randje
van verstaanbaarheid :mrgreen: ) PI2ANH heeft meerdere ontvangers op hoge punten in en rond Arnhem trouwens.

Voor de liefhebbers is er ook nog PI1ANH, onze Tetra DMO repeater op 430.675 Momenteel delen PI1ANH Tetra en PI2ANH een antenne en dat maakt dat je Tetra "kwijtraakt" als 2ANH in de lucht komt.

Zie ook http://www.pi4tta.nl

Wilko

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Repeaters Nijmegen

#6 Bericht door PA3RIS »

Okee, mooi om te lezen. De 4daagse-lopers kunnen elkaar dus wel bereiken aan de noordkant van Nijmegen! Voordeel is ook dat daar geen heuvels liggen voor zover ik weet.

Gebruikersavatar
PE1MBS
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 jul 2015, 21:17

Re: Repeaters Nijmegen

#7 Bericht door PE1MBS »

Voor Nijmegen 145.750 is geen CTCSS nodig, op 70cm wel.
Voor DB0EE een CTCSS van 110,9 gebruiken of 1750Hz burst.
Dan is er op DMR nog een nieuwe repeater in Groesbeek PI1GRB op 145.7125 (-600 shift) CC 2 maar ook nog een een verse Duitse DMR in Kleve en deze zit op 439.400 (-7.6 shift) genaamd DO0KLV.

Kortom, de vierdaagse kan beginnen...;)

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Repeaters Nijmegen

#8 Bericht door PA3RIS »

PE1MBS schreef: Dan is er op DMR nog een nieuwe repeater in Groesbeek PI1GRB op 145.7125 (-600 shift) CC 2 maar ook nog een een verse Duitse DMR in Kleve en deze zit op 439.400 (-7.6 shift) genaamd DO0KLV.

Kortom, de vierdaagse kan beginnen...;)
DMR op 2 meter? Dat kende ik nog niet (en mijn porto ook niet :) ) De zendamateurs waarvan ik weet dat ze meelopen hebben geen DMR bij, dus ik wilde 'm zelf ook niet meenemen. Ik heb een kleine lichte duobander van Wouxun, scheelt weer gewicht.

Van mij mag hij ook wel beginnen. Ruime week nog, dan kunnen we beginnen.

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Repeaters Nijmegen

#9 Bericht door PA1WBU »

PA3RIS schreef:
PE1MBS schreef: Dan is er op DMR nog een nieuwe repeater in Groesbeek PI1GRB op 145.7125 (-600 shift) CC 2 maar ook nog een een verse Duitse DMR in Kleve en deze zit op 439.400 (-7.6 shift) genaamd DO0KLV.

Kortom, de vierdaagse kan beginnen...;)
DMR op 2 meter? Dat kende ik nog niet (en mijn porto ook niet :) )
Voor DMR op VHF zie bijv. http://pi4amf.nl/. Uiteraard OT voor de 4daagse vraag.

Wilko

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Repeaters Nijmegen

#10 Bericht door PA3RIS »

Ziezo, porto is geprogrammeerd, de 4daagse kan beginnen wat mij betreft.. :)

PI2NMG Nijmegen 430.3125
PI2ANH Arnhem 430.0500
PI2NLB Gennep 430.2000

Staan erin. En alle DMR-repeaters.

Plaats reactie