instellingen van een wouxun portofoon copy naar Baojie-218

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Gesloten
Bericht
Auteur
jerom
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2017, 16:50

instellingen van een wouxun portofoon copy naar Baojie-218

#1 Bericht door jerom »

ik heb de ferquenties van de ehbo er in kunnen krijgen alleen nu heb ik van me werk kanalen gekregen waar wij op werken maar de aanduiding op papier komt nie overeen met de benaming in de mobilofoon zelf
met werk gebruiken wij wouxun portofoon ( weet alleen niet welke serie)
ik heb een Baojie BJ-218

op papier ( van werk de wouxun) heb ik de volgende kolomen:
channel nummer (1)
RX frequentie (446.04375)
TX frequentie (446.04375 )
Decoder (DN132)
Encoder (DN 132)
TX power (HIGH)
W/N ( Wide)
SP-MUTE ( QT)
Modulatie ( OFF )
Scan ad (on)
Channel name ( NVO-CD 1)

IN de mobi staat de menu het volgende ( baojie-bj218) :
01 R-CTC
02 R-DCSN
03 R-DCSI
04 R-MOD
05 T-CTC
06 T-DCSN
07 T-DCSI
08 T-DTM1
09 T-DTM2
10 POWER
11 W/NA
12 COMP
13 SRMR
14 SFT
15 OFFSET
16 STEP
17 CH-MEM
18 CH-DEL
19 WT-LED
20 RX-LED
21 TX-LED
22 LED-SW
23 BEEP
24 RING
25 BCL
26 TOT
27 TONE
28 DTM-TM
29 SQL
30 RPT
31 DTMF
32 ANI_ID
33 RESET

ik kom er alleen niet uit wat ik dus van het papiertje aan welke optie moet koppelen in de Baojie wie kan mij hier mee helpen ?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: instellingen van een wouxun portofoon copy naar Baojie-2

#2 Bericht door PE2AAB »

Dit zijn PMR frequenties. Die wil je nu in een 25W mobilofoon gaan programmeren. Wat is dat voor een EHBO club die met niet goedgekeurde apparatuur op evenementen durft te gaan staan?

Wat je doet mag niet. En als je het mij vraagt; het kan ook niet 1 op 1.

Je zult een CSV bestand moeten maken van je frequenties en deZe in Chirp laden om zo weer in een lege lijst van een ander merk te laden.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: instellingen van een wouxun portofoon copy naar Baojie-2

#3 Bericht door Ron01 »

Typisch een gevalletje van een nieuw forumlid die hier informatie probeert te vinden bij illegale activiteiten, lijkt me.
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

jerom
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2017, 16:50

Re: instellingen van een wouxun portofoon copy naar Baojie-2

#4 Bericht door jerom »

ik wou weten welke optie aan welke menu optie moet koppelen ik weet dat het wel mogelijk

(graag wil ik antwoord op mn vraag ik vroeg namelijk of ik dit wel of niet mag)

jerom
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2017, 16:50

Re: instellingen van een wouxun portofoon copy naar Baojie-2

#5 Bericht door jerom »

Ron01 schreef:Typisch een gevalletje van een nieuw forumlid die hier informatie probeert te vinden bij illegale activiteiten, lijkt me.
het is net hoe je met je materiaal omgaat redings brigade beveiliging die werken allemaal met illegale portofoons met baofeng of wouxun. maar ik ben hier al een tijdje lid hoor ;) maar maak weinig gebruik van

jerom
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2017, 16:50

Re: instellingen van een wouxun portofoon copy naar Baojie-2

#6 Bericht door jerom »

ik wil alleen een reactie als daar mn antwoord staat en anders zie ik liever geen reactie !
zoals ik al zei ik ben hier niet om de les te krijgen
ik wil gewoon mijn werk en samenleving veder help . maar word nu gewoon dus tegen gewerkt hier

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: instellingen van een wouxun portofoon copy naar Baojie-2

#7 Bericht door PA1 »

Hier op het forum zitten een aantal "agenten" die, zodra ze het woord -illegaal- zien of denken te zien daar meteen een opmerking over moeten plaatsen. Trek het je niet aan, het merendeel, inclusief mij zelf, zijn ooit illegaal begonnen. Ik heb nu wel het papiertje maar ik heb niet het gevoel dat ik nu "meer" ben dan iemand zonder vergunning al zijn er genoeg die daar anders over denken. Die zie je bijvoorbeeld op radiomarkten lopen met hun call fier op de borst of petje. Misschien is het beter dit forum http://www.gelicenseerd-zendamateur.com te noemen.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: instellingen van een wouxun portofoon copy naar Baojie-2

#8 Bericht door jan58 »

PA1 schreef:Hier op het forum zitten een aantal "agenten" die, zodra ze het woord -illegaal- zien of denken te zien daar meteen een opmerking over moeten plaatsen. Trek het je niet aan, het merendeel, inclusief mij zelf, zijn ooit illegaal begonnen. Ik heb nu wel het papiertje maar ik heb niet het gevoel dat ik nu "meer" ben dan iemand zonder vergunning al zijn er genoeg die daar anders over denken. Die zie je bijvoorbeeld op radiomarkten lopen met hun call fier op de borst of petje. Misschien is het beter dit forum http://www.gelicenseerd-zendamateur.com te noemen.
+1

:lol:

Gr Jan

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: instellingen van een wouxun portofoon copy naar Baojie-2

#9 Bericht door PE2AAB »

PA1 schreef:Hier op het forum zitten een aantal "agenten" die, zodra ze het woord -illegaal- zien of denken te zien daar meteen een opmerking over moeten plaatsen. Trek het je niet aan, het merendeel, inclusief mij zelf, zijn ooit illegaal begonnen. Ik heb nu wel het papiertje maar ik heb niet het gevoel dat ik nu "meer" ben dan iemand zonder vergunning al zijn er genoeg die daar anders over denken. Die zie je bijvoorbeeld op radiomarkten lopen met hun call fier op de borst of petje. Misschien is het beter dit forum http://www.gelicenseerd-zendamateur.com te noemen.
Je hebt de voorgeschiedenis niet gevolgd en ik voel me geen bandagent maar de forum regels zijn duidelijk toch?

Overigens zie je mij niet lopen met een petje met call, een naamplaatje met call of gebreide trui met call.
Laatst gewijzigd door PE2AAB op 04 mar 2018, 18:57, 2 keer totaal gewijzigd.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: instellingen van een wouxun portofoon copy naar Baojie-2

#10 Bericht door PE2AAB »

jan58 schreef:
PA1 schreef:Hier op het forum zitten een aantal "agenten" die, zodra ze het woord -illegaal- zien of denken te zien daar meteen een opmerking over moeten plaatsen. Trek het je niet aan, het merendeel, inclusief mij zelf, zijn ooit illegaal begonnen. Ik heb nu wel het papiertje maar ik heb niet het gevoel dat ik nu "meer" ben dan iemand zonder vergunning al zijn er genoeg die daar anders over denken. Die zie je bijvoorbeeld op radiomarkten lopen met hun call fier op de borst of petje. Misschien is het beter dit forum http://www.gelicenseerd-zendamateur.com te noemen.
+1

:lol:

Gr Jan
Lees hierboven. De forum regels zijn duidelijk.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: instellingen van een wouxun portofoon copy naar Baojie-2

#11 Bericht door elsinga »

[mod] Onder verwijzing naar de forumregels wordt dit onderwerp gesloten. Hulp bij illegaal gebruik is hier gewoon niet toegestaan, hoe iedereen ook begonnen is en hoe graag iemand ook de samenleving helpt. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gesloten