3Y0Z afgelast

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

3Y0Z afgelast

#1 Bericht door PA2RU »

73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: 3Y0Z afgelast

#2 Bericht door PE2AAB »

Ik las het vanmorgen inderdaad. Heel erg zonde maar een begrijpelijk besluit. Lcht weer en averij aan een van de schepen; doorgaan zou te gevaarlijk zijn zeker vanwege het feit dat de vooruitzichten ook slecht zijn.
Dit kost helaas een hoop centjes :-(

Maar er wordt al wel over herplanning gesproken!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA0HOP
Berichten: 315
Lid geworden op: 04 feb 2010, 17:12
Roepletters: PA0HOP

Re: 3Y0Z afgelast

#3 Bericht door PA0HOP »

Allen,

Bij mij komt trouwens de vraag op: "hoe ver moet je gaan om een handje vol radiozendamateurs van de totale radiozendamateurbevolking van een nieuwe entiteit te voorzien?"
Voor mij grenst dit aan waanzin.

73
Hans, pa0hop

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: 3Y0Z afgelast

#4 Bericht door ----- »

PA0HOP schreef:Bij mij komt trouwens de vraag op: "hoe ver moet je gaan om een handje vol radiozendamateurs van de totale radiozendamateurbevolking van een nieuwe entiteit te voorzien?"
Voor mij grenst dit aan waanzin.
Er zijn mensen die de Himalaya beklimmen omdat ze t leuk vinden zonder dat ze een SOTA setje mee te nemen, dat is pas waanzin.

Ze doen het uit vrije keuze omdat ze het graag willen, En laten we eerlijk zijn het is natuurlijk ook een avontuur.
Ik had wel meegewild, en niet omdat ik jou zo graag een nieuwe DXCC wil bezorgen.

Jammer dat het niet gelukt is.

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: 3Y0Z afgelast

#5 Bericht door PA1WBU »

PG8M schreef:
PA0HOP schreef:Bij mij komt trouwens de vraag op: "hoe ver moet je gaan om een handje vol radiozendamateurs van de totale radiozendamateurbevolking van een nieuwe entiteit te voorzien?"
Voor mij grenst dit aan waanzin.
Er zijn mensen die de Himalaya beklimmen omdat ze t leuk vinden zonder dat ze een SOTA setje mee te nemen, dat is pas waanzin.

Ze doen het uit vrije keuze omdat ze het graag willen, En laten we eerlijk zijn het is natuurlijk ook een avontuur.
Ik had wel meegewild, en niet omdat ik jou zo graag een nieuwe DXCC wil bezorgen.

Jammer dat het niet gelukt is.
Inderdaad ja. Veel meer is er niet van te zeggen. Klimmen in de Himalaya bij -40grC is veel linker dan wat ze voor Bouvet uitgedacht hadden. Denk aan 2 helis aan boord ivm veiligheid etc.

Helaas..

Wilko

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: 3Y0Z afgelast

#6 Bericht door PE1PQX »

PA0HOP schreef:Allen,

Bij mij komt trouwens de vraag op: "hoe ver moet je gaan om een handje vol radiozendamateurs van de totale radiozendamateurbevolking van een nieuwe entiteit te voorzien?"
Voor mij grenst dit aan waanzin.

73
Hans, pa0hop
Laat ik het zo verwoorden: "Iedere GEK zijn GEBREK"
Voor DXCC jagers een mooie kans op net die een QSO (al dan niet op meerdere banden) die doorgaans niet mogelijk is.
Zo zijn er ook andere DXCC entiteiten die je nooit of heel erg zeldzaam op de banden hoort...

Heb je er geen belang bij, nou dan geeft je toch een slinger aan de VFO knop?? Ruimte en mogelijkheden zat...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: 3Y0Z afgelast

#7 Bericht door PE2AAB »

In afwachting van een der mods welke PE2AAB in de quotes veranderd in PA0HOP. (Een fout welke zich in de diverse quotes herhaald). Onze meningen staan namelijk 180 graden tegenover elkaar. In vind het namelijk geweldig dat er lieden zijn welke de moeite nemen om overige amateurs van een felbegeerde zelfzame DXCC te voorzien!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: 3Y0Z afgelast

#8 Bericht door ----- »

Ik ziet het nu ook Rick, geen idee wat daar gebeurd is, excuses

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: 3Y0Z afgelast

#9 Bericht door PE2AAB »

PG8M schreef:Ik ziet het nu ook Rick, geen idee wat daar gebeurd is, excuses
No problem :-D

Heb ik ook wel eens gehad. Quote in quote werkt lastig in forums. Lossen de mods wel op ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: 3Y0Z afgelast

#10 Bericht door elsinga »

[mod] Opgelost ;) [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: 3Y0Z afgelast

#11 Bericht door PE2AAB »

elsinga schreef:[mod] Opgelost ;) [/mod]
Thanks! ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie