website PI2NOS

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

website PI2NOS

#1 Bericht door andre »

Ik wilde deze week even pi2nos even opstarten omdat de mast hier toch tijdelijk plat ligt, blijkt dat hier tegenwoordig een login op zit. Geen probleem, ik heb een account bij echolink dus heb hiermee de sleutel doorgestuurd naar pc7x via echolink....

En nu? krijg nog steeds een ijzig stille website bij pi2nos te zien...
Ik maak geen gebruik van facebook en heb ook geen google account..

Wat moet ik nog meer doen om de repeater te horen te krijgen?
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

pd0adl
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 mar 2016, 18:54

Re: website PI2NOS

#2 Bericht door pd0adl »

andre schreef:Ik wilde deze week even pi2nos even opstarten omdat de mast hier toch tijdelijk plat ligt, blijkt dat hier tegenwoordig een login op zit. Geen probleem, ik heb een account bij echolink dus heb hiermee de sleutel doorgestuurd naar pc7x via echolink....

En nu? krijg nog steeds een ijzig stille website bij pi2nos te zien...
Ik maak geen gebruik van facebook en heb ook geen google account..

Wat moet ik nog meer doen om de repeater te horen te krijgen?
Via echolink luisteren?

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: website PI2NOS

#3 Bericht door Ron01 »

Websdr
Sinds NOS niet meer voor de serieuze luisteraar bereikbaar is (mag zijn) is dit een optie.
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: website PI2NOS

#4 Bericht door andre »

Dus ik begrijp dat ik als serieuze luisteraar en zendamateur de website niet meer kan benaderen zonder facebook account?
heb geen web sdr nodig of echolink, antenne installatie is groot genoeg hier, maar viel me opdat ik de website niet kan benaderen, ondanks een
echolink "registratie."
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: website PI2NOS

#5 Bericht door PA3CQN »

andre schreef:Dus ik begrijp dat ik als serieuze luisteraar en zendamateur de website niet meer kan benaderen zonder facebook account?
Ik voel met je mee: zonder social media account tel je nergens meer mee. Dat er mensen zijn die uit privacy overweging helemaal niet mee willen
doen aan dat gedoe telt niet.
Ik heb geen facebook/twitter en een speciaal google account enkel om apps op mijn telefoon te downloaden, maar nergens verder aan gekoppeld.
Zijn er sites/bedrijven die niet werken zonder zo'n account dan is het pech gehad: ik doe niet mee.
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: website PI2NOS

#6 Bericht door Juul - PE0GJG »

En ook ik ben "twitter-feesboek loos'.

Vaak is het het "buro voor nutteloze informatie".

Laatst in de Volkskrant een stuk daarover "Ik twitter-feesboek, dus ik besta"………..hi.

Krijg ik nu al die gebruikers weer over mij heen.


Nu maar weer over PI2NOS………………...
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA1OKZ
Berichten: 178
Lid geworden op: 14 aug 2008, 16:06
Contacteer:

Re: website PI2NOS

#7 Bericht door PA1OKZ »

Omwille van misbruik van de kaartweergave voor PI2NOS waarbij de verstoorder in detail weet te anticiperen op het repeatergebruik is besloten om de weergave achter een login te plaatsen zodat we exact in beeld hebben wie en wat er actief zijn. Dit heeft gelukkig al de nodige informatie opgeleverd.

Het is lastig om legitimiteit van aanmeldingen te regelen, vandaar de gekozen vorm. Wij (hobbyscoop) begrijpen dat we, naas de grote voordelen, ook mensen hiermee benadelen. De kaartweergave is alleen maar een ondersteunende functie en niet nodig om de repeater te beluisteren. We vinden het spijtig dat deze maatregel nodig is gebleken en hopen op enig begrip

73

Mischa, PA1OKZ
Stichting Scoop Hobbyfonds.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: website PI2NOS

#8 Bericht door PE2AAB »

andre schreef:...Ik maak geen gebruik van facebook en heb ook geen google account..

Wat moet ik nog meer doen om de repeater te horen te krijgen?
Je kunt natuurlijk een Google account aanmaken. Is in een paar minuten geregeld. Gebruik je deze alleen voor de aanmelding op de NOS website en verder nergens voor.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: website PI2NOS

#9 Bericht door andre »

ik begrijp heel goed de reden van deze afsluiting Micha. Wat ik niet begrijp is, ik heb overigens wel een Google account en een echolink registratie, dat ik de website niet aan het praten krijg. ik heb al 2 keer de string via echolink doorgestuurd naar PC7X, maar daar komt zowieso geen reactie van terug. Nu ben ik in mijn bijna 30 jarige loopbaan als radioamateur beslist geen repeater gebruiker, maar wel fijn om die site naast andere bezigheden bij te hebben staan.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA3FNR
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 mei 2005, 16:35
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: website PI2NOS

#10 Bericht door PA3FNR »


Plaats reactie