Attentie DKARS nieuws

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Parabool

Re: Attentie DKARS nieuws

#121 Bericht door Parabool »

@John,

Het komt mij voor dat je door drukke bezigheden in welke vorm dan ook niet toekomt aan de zo noodzakelijke rust en begrip voor hetgeen daadwerkelijk de gemoederen van de Radioliefhebbers bezig houdt .
Overdag een lekker kopje koffie bij een schone serveerster en des nachts als blogger een bericht met hete vragen sturen aan de secretaris van die Stichting waar je je zo tegen afzet.
Welk doel wens je te bereiken door alle input aangaande de DKARS.
Wees een wijs man en soldeer het losgeschoten draadje met een blijk van erkenning van de genoemde club positivo's.
Schaar je onder de donateurs een feit dat ondersteunt en niet als bolleboos die de Amateurverenigingen een negatief beeld geeft.
Wellicht is er nog een mogelijkheid te herstellen van deze verkeerd ingeslagen weg :mrgreen:

Ik las dat je verguld bent met je middengolf radio en een optie om een foutief werkend wifi apparaat bij de VERON aan te reiken.
Infomeer daar eens of er een functie valt te aanvaarden tijdens de V.R. Je hebt een scala aan kennis, kunde en ervaringen en een leeftijd die nog ver van de oldtimers verwijderd is.
Ik wens je veel succes met je luisterhobby, veel huidige zendamateurs zijn je voorgegaan.

73

Berend

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#122 Bericht door Bert_1 »

johnjansen schreef:Nu is het zo dat een stichtingsbestuur zich niet hoeft te conformeren aan de wil van de leden. Bestuursleden kunnen zichzelf ook tot in lengten van dagen benoemen. Het is dus een fijne rechtsvorm om jezelf als bestuur in stand te houden.
Net als bij de Veron dus? Ik zie het probleem niet, je zit niet voor eeuwig ergens aan vast. Bevalt het niet ga je eerst mopperen, mopperen er genoeg en er gebeurt niets dan lopen leden weg en wordt de betreffende organisatie kleiner of kan zelfs verdwijnen waardoor er ruimte komt voor anderen. Dat is niet erg want je hebt er zelf niet voldoende aan gedaan (of kunnen doen) om het te voorkomen. Als er dan een andere partij komt is dat een normale gang van zaken, geen belediging. Zo is het altijd geweest en zal het ook altijd blijven, verander je niet mee dan houdt het op en zo hoort het ook. Denken dat je eeuwig een functie kunt vervullen is een droom (of een nachtmerrie).
johnjansen schreef: Ik ben zo vrij geweest om afgelopen nacht, vanuit mijn hoedanigheid als blogger, een e-mail aan de secretaris van DKARS te sturen met aardige vragenlijst. De vraag m.b.t. rechtsvorm en ambities van DKARS om een vereniging te worden staat er ook tussen. Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden.
Mooi! Als ze het netjes doen krijg je eerst een bericht retour met 'bedankt voor je bericht bla bla bla en we probereen je zsm te antwoorden' of een reden als dat niet lukt ipv de deur in je gezicht te gooien. Ik ben benieuwd. Of bedoel je met een aardige vragenlijst een onmogelijk te beantwoorden geheel (lijkt me niet jouw steil om buitensporige eisen te gaan stellen).
Bert

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#123 Bericht door Bert_1 »

pa3kve schreef: We wachten het antwoord op John's vragen af, lijkt me.
Zit jouw vraag er wel tussen dan...

Ik heb wat zitten googelen en ik vraag opeens af of de veron een onderneming drijft, vennootschapsbelasting betaalt en de leden allen financieel verantwoordelijk zijn. :o zal wel mevallen.

Ik zie de voordelen van een stichting wel, veel minder gedoe.
Bert

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#124 Bericht door ON9KVE »

PE1KVL schreef:
pa3kve schreef: We wachten het antwoord op John's vragen af, lijkt me.
Zit jouw vraag er wel tussen dan...

Ik heb wat zitten googelen en ik vraag opeens af of de veron een onderneming drijft, vennootschapsbelasting betaalt en de leden allen financieel verantwoordelijk zijn. :o zal wel mevallen.

Ik zie de voordelen van een stichting wel, veel minder gedoe.
Inderdaad. Veel minder inspraak. Echt iets voor despoten.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#125 Bericht door Juul - PE0GJG »

PE1KVL schreef:
pa3kve schreef: We wachten het antwoord op John's vragen af, lijkt me.
Zit jouw vraag er wel tussen dan...

Ik heb wat zitten googelen en ik vraag opeens af of de veron een onderneming drijft, vennootschapsbelasting betaalt en de leden allen financieel verantwoordelijk zijn. :o zal wel mevallen.

Ik zie de voordelen van een stichting wel, veel minder gedoe.
Dat laatste steun ik.

Juul ( oud - Drontenaar 1990 Struweel 36 )
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#126 Bericht door Bert_1 »

pa3kve schreef:
PE1KVL schreef:
pa3kve schreef: We wachten het antwoord op John's vragen af, lijkt me.
Zit jouw vraag er wel tussen dan...

Ik heb wat zitten googelen en ik vraag opeens af of de veron een onderneming drijft, vennootschapsbelasting betaalt en de leden allen financieel verantwoordelijk zijn. :o zal wel mevallen.

Ik zie de voordelen van een stichting wel, veel minder gedoe.
Inderdaad. Veel minder inspraak. Echt iets voor despoten.
Alleen voor negatievelingen misschien. Stichtingen doen veel goed werk en je mag blij zijn dat je van sommige daarvan niet op de hoogte bent.
Bert

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#127 Bericht door ON9KVE »

Juul - PE0GJG schreef:
PE1KVL schreef:
pa3kve schreef: We wachten het antwoord op John's vragen af, lijkt me.
Zit jouw vraag er wel tussen dan...

Ik heb wat zitten googelen en ik vraag opeens af of de veron een onderneming drijft, vennootschapsbelasting betaalt en de leden allen financieel verantwoordelijk zijn. :o zal wel mevallen.

Ik zie de voordelen van een stichting wel, veel minder gedoe.
Dat laatste steun ik.

Juul ( oud - Drontenaar 1990 Struweel 36 )
Gezien jouw onderschrift snap ik dat ook Juul. Sommigen hebben een hekel aan innspraak.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#128 Bericht door ON9KVE »

PE1KVL schreef:
pa3kve schreef:
PE1KVL schreef:
pa3kve schreef: We wachten het antwoord op John's vragen af, lijkt me.
Zit jouw vraag er wel tussen dan...

Ik heb wat zitten googelen en ik vraag opeens af of de veron een onderneming drijft, vennootschapsbelasting betaalt en de leden allen financieel verantwoordelijk zijn. :o zal wel mevallen.

Ik zie de voordelen van een stichting wel, veel minder gedoe.
Inderdaad. Veel minder inspraak. Echt iets voor despoten.
Alleen voor negatievelingen misschien. Stichtingen doen veel goed werk en je mag blij zijn dat je van sommige daarvan niet op de hoogte bent.
Ik ben ontroerd.....
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Parabool

Re: Attentie DKARS nieuws

#129 Bericht door Parabool »

Hallo allemaal

Wie kan bevestigen dat de VERON aan alle afdelingsbesturen een geheimhoudingsbrief heeft verzonden waarin onder andere staat
vermeld, geen nieuws meer te verspreiden .
Zo dit wel gebeurt wordt een grote geldboete in het vooruitzicht gesteld.

Een kat in het donker maakt rare sprongen ik vrees dat het hier niet bij blijft.......... :(

zucht, een zwanenzang?

Berend
Laatst gewijzigd door Parabool op 12 jan 2018, 22:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#130 Bericht door PA2RU »

Parabool schreef:Hallo allemaal

Wie kan bevestigen dat de VERON aan alle afdelingsbesturen een geheimhoudingsbrief heeft verzonden waarin onder andere staat
vermeld geen nieuws meer te verspreiden .
Zo dit wel gebeurt wordt een grote geldboete in het vooruitzicht gesteld.

Een kat in het donker maakt rare sprongen ik vrees dat het hier niet bij blijft.......... :(

zucht,

Berend
Men had zorgvuldiger moeten zijn met het opstellen van die brief..daarin had moeten staan dat de inhoud vertrouwelijk is en niet verspreid mag worden..
Daar hebben ze een steek laten vallen getuige het feit dat de secretaris een mail er achter aan stuurt...
En kunnen ze wel eens beboeten??
73 René PA2RU

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#131 Bericht door Bert_1 »

pa3kve schreef: Ik ben ontroerd.....
Als je maar weet dat stichtingen fatsoenlijke instellingen kunnen zijn, niks om bang voor te zijn :mrgreen:
Bert

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#132 Bericht door PE1PQX »

PA2RU schreef: En kunnen ze wel eens beboeten??
Ik denk dat een landelijk bestuur een regionaal bestuur wel een boete kan opleggen, maar hoe hoog die kunnen/zullen zijn is de hamvraag.
Dit punt zal waarschijnlijk (eerder moeten) in het huishoudelijk reglement of verenigings statuut zijn opgenomen.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

pe1br
Berichten: 614
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: Attentie DKARS nieuws

#133 Bericht door pe1br »

PE1PQX schreef: Ik denk dat een landelijk bestuur een regionaal bestuur wel een boete kan opleggen, maar hoe hoog die kunnen/zullen zijn is de hamvraag.
Dit punt zal waarschijnlijk (eerder moeten) in het huishoudelijk reglement of verenigings statuut zijn opgenomen.
Dit zal nooit gebeuren.
Vergeet niet dat de Veron een vrijwilligers organisatie is, na de eerste boete zullen er door het hele land afdelingsbesturen aftreden en krijg je nooit geen nieuwe vrijwilligers weer.

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#134 Bericht door PA3RIS »

johnjansen schreef:Nu is het zo dat een stichtingsbestuur zich niet hoeft te conformeren aan de wil van de leden. Bestuursleden kunnen zichzelf ook tot in lengten van dagen benoemen.
Sterker nog, een stichting heeft geen leden. Een stichting kan wel donateurs of vrijwilligers hebben, maar die hebben geen zeggenschap. En een stichtingsbestuur kan zichzelf dus inderdaad benoemen..

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#135 Bericht door PA3RIS »

PE1KVL schreef:
pa3kve schreef: Ik ben ontroerd.....
Als je maar weet dat stichtingen fatsoenlijke instellingen kunnen zijn, niks om bang voor te zijn :mrgreen:
Ik ben penningmeester van een bijenstichting.. En als die beestjes boos op je worden, is dat een goede reden om bang te worden.. :mrgreen:

Plaats reactie