Attentie DKARS nieuws

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#76 Bericht door PE1PQX »

@PD0JIG Nee hoor, ben geen ego-tripper.
Primaire reden van mijn 'nee dank je' is puur omdat ik al in een bestuur van een vereniging (reddingsbrigade) zit en iedere kans op belangenverstrengeling, hoe klein die kans ook is, wil voorkomen.
Wil dus geen 2 los staande functies in 2 verschillende verenigingen. Ik kan mijn ei voldoende kwijt bij de reddingsbrigade.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#77 Bericht door PA3DAT »

pa3kve schreef:Het geheel komt mij voor als het commentaar dat ik vaak als vakbondslid krijg als er een CAO is afgesloten.
Klagen dat dit niet goed is, dat ze zo hadden moeten doen, etc.
Mijn vraag is dan meestal aan de klagers: Ben je lid?
Nee? graag mond houden dan (of alsnog lid worden natuurlijk, hi)
Ja? dan weet je de weg hoe je het ter sprake moet brengen.

Alles wat er tussen zit (en dat zie ik hier ook vaak gebeuren) heeft geen enkele waarde.
Degene die geen lid zijn hebben niets met de vereniging te maken (en al zeker geen invloed) en kunnen hun energie beter in iets anders steken.
Maar als je wilt dat we vertegenwoordigd worden als radioamateurs, raad ik iedereen aan lid te worden. Numeriek telt.
Lid van een vereniging waarin leden dingen kunnen aankaarten volgens een helder (democratisch) stelsel.
En anders begin je er zelf eentje en probeer je gesprekspartner te worden van het AT en andere spelers waarmee amateurs te maken hebben,
Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk hoor. Maar zeuren zit ons Nederlanders nogal in het bloed.

Denk eens niet in problemen, maar in oplossingen,

Persoonlijke mening verder daarover: een stichting is geen oplossing, omdat het geen gereguleerde ledenraadpleging kent.
Dus voor mij is DKARS geen goede richting.
Destijds ook al uitgesloten voor het AO, dus deze uitsluiting kan dan ook geen verrassing zijn.

Wat ik een veel interessantere vraag vind: waarom verandert DKARS hun rechtsvorm niet als men het zo goed voor heeft met de radioamateurs?
Als ik de reacties moet geloven, zijn ze snel de grootste........ Kunnen ze veel meer voor elkaar krijgen en sneller dan nu...
:mrgreen:
Mooi gesproken! +1
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Parabool

Re: Attentie DKARS nieuws

#78 Bericht door Parabool »

Goede avond Aloys,

Engeltjes plegen zich in woord en geschrift zonder aanzien des persoon professioneel en vakbondsmatig duidelijk te profileren, in dit geval niet gespeend van enige empathie.
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Zeker niet altijd goed overdacht. :roll:

73 richting Kampen

Berend.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#79 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PD0JIG schreef:Trouwens heeft het bestuur van de genoemde organisatie ook dames in haar gelederen?
Het lijkt mij een oude mannen societeit gezien hun leefwijze :)

Succes

73

Hannie
Dit is in het verleden anders geweest.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#80 Bericht door PA3DAT »

Eind jaren '90 was Agnes Tobbe, PA3ADR (nu VK2GWI), voorzitter van de Veron.
Meer info op http://tobbe.net.au/vk2gwi.php
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#81 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA3DAT schreef:Eind jaren '90 was Agnes Tobbe, PA3ADR (nu VK2GWI), voorzitter van de Veron.
Meer info op http://tobbe.net.au/vk2gwi.php

Maar er is een generatie die dat "gemist" heeft. Dat was nog in de tijd dat de wereld overzichtelijk was……hi
Geen Feesboek en Twitter………………
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#82 Bericht door elsinga »

PE1PQX schreef:
elsinga schreef:De beste manier om verenigingen te veranderen is van binnenuit. En bij de Veron zijn er nog voldoende vacatures...
Klopt, ik kreeg zelfs persoonlijke uitnodiging te reageren op een vacature in de VHF-UHF commissie.
Helaas (voor de VERON) heb ik andere bezigheden.
Ah, jij ook al... Maar ik gok dat ook ik te weinig tijd heb om daar wat te doen en daarnaast in het landelijke bestuur (want daar zit je als voorzitter VHF+ ook gelijk in) mee te draaien.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Attentie DKARS nieuws

#83 Bericht door Solostar »

SWL NL 5321 schreef:Robert,

Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van de mede forumleden maar krijg wel het gevoel dat alle berichten zowel voor als tegen het gestelde onderwerp een grote vlucht heeft genomen en `geridderd`moet worden .
Immers dwalen wij af van de daadwerkelijke kennisgeving in eerste aanleg.
Je voorheen in rood gesteld bericht geeft nu een groen licht voor het plaatsen van een slotje.
Graag voldoen aan mijn verzoek.

73

Robert

Geachte moderator Robert

Geef uw mening eens over het bovenstaande .
Wel zo netjes.
Het onderwerp aangaande de DKARS heeft nu veel reacties en aannames die ver buiten het topic gaan.

73

Hannie

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Attentie DKARS nieuws

#84 Bericht door Solostar »

PA3DAT schreef:Eind jaren '90 was Agnes Tobbe, PA3ADR (nu VK2GWI), voorzitter van de Veron.
Meer info op http://tobbe.net.au/vk2gwi.php
Aloys de genoemde Agnes wist van wanten en stuurde en bestuurde vanuit haar positie de club op bijzondere wijze aan.
Ook voor wat betreft de yl delegatie....
Zij was meerdere malen een prettig gezelschap tijdens de QSO's die ik mobieler wijze met haar heb mogen voeren tijdens de rit vanuit Hoogeveen visa versa.
Ja een vrouw heeft toch wat in de melk te brokkelen, vraag je wederhelft maar eens.

Succes met de hobby in de gedoogzone hi

73

Hannie

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#85 Bericht door elsinga »

PD0JIG schreef:
SWL NL 5321 schreef:Robert,

Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van de mede forumleden maar krijg wel het gevoel dat alle berichten zowel voor als tegen het gestelde onderwerp een grote vlucht heeft genomen en `geridderd`moet worden .
Immers dwalen wij af van de daadwerkelijke kennisgeving in eerste aanleg.
Je voorheen in rood gesteld bericht geeft nu een groen licht voor het plaatsen van een slotje.
Graag voldoen aan mijn verzoek.

73

Robert

Geachte moderator Robert

Geef uw mening eens over het bovenstaande .
Wel zo netjes.
Het onderwerp aangaande de DKARS heeft nu veel reacties en aannames die ver buiten het topic gaan.

73

Hannie
[mod] Het onderwerp gaat hier en daar enigszins off-topic, maar niet hinderlijk (genoeg). Daarnaast is de toon van de berichten nog redelijk binnen de grenzen. Voor mij nog geen reden om de boel op slot te gooien. [mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Attentie DKARS nieuws

#86 Bericht door Solostar »

elsinga schreef:
PD0JIG schreef:
SWL NL 5321 schreef:Robert,

Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van de mede forumleden maar krijg wel het gevoel dat alle berichten zowel voor als tegen het gestelde onderwerp een grote vlucht heeft genomen en `geridderd`moet worden .
Immers dwalen wij af van de daadwerkelijke kennisgeving in eerste aanleg.
Je voorheen in rood gesteld bericht geeft nu een groen licht voor het plaatsen van een slotje.
Graag voldoen aan mijn verzoek.

73

Robert

Geachte moderator Robert

Geef uw mening eens over het bovenstaande .
Wel zo netjes.
Het onderwerp aangaande de DKARS heeft nu veel reacties en aannames die ver buiten het topic gaan.

73

Hannie
[mod] Het onderwerp gaat hier en daar enigszins off-topic, maar niet hinderlijk (genoeg). Daarnaast is de toon van de berichten nog redelijk binnen de grenzen. Voor mij nog geen reden om de boel op slot te gooien. [mod]
Robert fijn te vernemen dat ook u kennis draagt van het feit dat de toon de muziek maakt.
We moeten maar afwachten wanneer de partituur niet meer te lezen en hanteren valt :)



Hannie
Hij of zij, die de ogen sluit naar het verleden, is blind voor de toekomst.

johnjansen
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 dec 2017, 11:29

Re: Attentie DKARS nieuws

#87 Bericht door johnjansen »

johnjansen schreef:Ik meen te lezen dat Hamnieuws dat wel tracht te doen. Nu kun je van Hamnieuws wel concluderen dat de journalistieke professionaliteit van wisselend niveau is. Dat is inclusief het wegpoetsen en blokkeren van reacties, onder andere van mijzelf, die een andere mening hebben dan de auteur. En dan met name waar het gaat om artikelen waarin naar VRZA en VERON wordt uitgehaald.
Hamnieuws leest mee. Ik kan weer reacties plaatsen.
Een andere blik op actualiteiten uit de radioamateurwereld in de weblog Amateurradio 365:

https://amateurradio365.wordpress.com

3x SDR Play2
1x Kenwood R-5000
Beverages, miniwhip.

Gebruikersavatar
PA1WES
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:11
Roepletters: PD1WES

Re: Attentie DKARS nieuws

#88 Bericht door PA1WES »

pe5t schreef:De QSL-kaart is een overblijfsel uit het verleden en zal over enkele jaren geheel zijn verdwenen. De Veron richt zich daarom ongetwijfeld meer op de afbouw van het DQB gebeuren dan op verdere uitbreiding.
persoonlijk vind ik de qsl kaarten juist een leuke bijkomstigheid van de hobby. Met de instelling dat ze een overblijfsel uit t verleden zijn kun je ook heel CW en SSB wel opgeven, alleen nog maar in digimodes gaan communiceren. Het is de charme van de hobby dat juist de oudere technieken nog alive and kicking zijn. Daar horen de kaartjes bij :-)

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Attentie DKARS nieuws

#89 Bericht door SWL nl 5321 »

johnjansen schreef:
johnjansen schreef:Ik meen te lezen dat Hamnieuws dat wel tracht te doen. Nu kun je van Hamnieuws wel concluderen dat de journalistieke professionaliteit van wisselend niveau is. Dat is inclusief het wegpoetsen en blokkeren van reacties, onder andere van mijzelf, die een andere mening hebben dan de auteur. En dan met name waar het gaat om artikelen waarin naar VRZA en VERON wordt uitgehaald.
Hamnieuws leest mee. Ik kan weer reacties plaatsen.

Prachtig John,
Dit is geen blijk van positief denken.
Die ander heeft echt wel een goede instelling....

Stap eens over je eigen schaduw heen. :idea:

73

Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#90 Bericht door PE1PQX »

fre0n - PD1WES schreef: persoonlijk vind ik de qsl kaarten juist een leuke bijkomstigheid van de hobby. Met de instelling dat ze een overblijfsel uit t verleden zijn kun je ook heel CW en SSB wel opgeven, alleen nog maar in digimodes gaan communiceren. Het is de charme van de hobby dat juist de oudere technieken nog alive and kicking zijn. Daar horen de kaartjes bij :-)
Waarvan akte....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie