Vintage Icom bookshelf radio's

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

Vintage Icom bookshelf radio's

#1 Bericht door -Verwijderd account »

Ze zijn reeds enkele malen besproken in dit forum, deze opvallende SSB-transceivers.
Ben eens gaan rondneuzen op het net en kwam hier en daar leuke dingen tegen.
Op Ebay worden ze ook geregeld aangeboden, vaak dien je daarop te bieden.
Voorts blijkt er zelfs een groep op Yahoo te bestaan, speciaal voor deze bookshelf transceivers.

En F6HTJ heeft zelfs een complete verzameling van alle varianten en die staan beschreven op deze website van een Franse radiovereniging.
Een van hun foto's heb ik hieronder geplaatst.

Afbeelding

Ik ontkom nu toch echt niet meer aan de indruk dat er nog steeds serieuze belangstelling bestaat voor deze serie Icom transceivers. Ondanks hun ouderdom.
En dat er dus ook echte verzamelaars zijn. Opmerkelijk dan toch dat je op Ebay ze met enige regelmaat aangeboden ziet worden.


Charles - PE2CH

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Vintage Icom bookshelf radio's

#2 Bericht door pa3met »

PE2CH schreef: Ik ontkom nu toch echt niet meer aan de indruk dat er nog steeds serieuze belangstelling bestaat voor deze serie Icom transceivers. Ondanks hun ouderdom.
En dat er dus ook echte verzamelaars zijn. Opmerkelijk dan toch dat je op Ebay ze met enige regelmaat aangeboden ziet worden.

Charles - PE2CH
het is niet alleen "voor de verzamelaars" -- die dingen zijn behoorlijk geschikt voor TRVs. En ja ze doen het nog ook al zijn ze 30+ jaar oud.
Enige -. is dat de grommets/plungers waar mee de beide kapjes vast zitten meestal wel stuk zijn na die tijd.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

-Verwijderd account

Re: Vintage Icom bookshelf radio's

#3 Bericht door -Verwijderd account »

pa3met schreef:Enige -. is dat de grommets/plungers waar mee de beide kapjes vast zitten meestal wel stuk zijn na die tijd.
En die zijn probleemloos te vervangen door nieuwe, gelijkwaardige exemplaren.
Daarover kan je in dit topic meer informatie vinden.


Charles - PE2CH


DK1NL
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 jan 2011, 17:19
Roepletters: DK1NL
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Vintage Icom bookshelf radio's

#5 Bericht door DK1NL »

Deze laatste komen aardig in de richting, bedankt voor de tip!

Denk alleen dat ik beter daar eens langs kan rijden, minimale bestelorder is €50... :(
73 Marcel DK1NL
QRZ: https://www.qrz.com/db/DK1NL

Plaats reactie