Hier is die gisteren ook besteld. Ik heb nog nooit zo iets ingewikkeld in elkaar gesoldeerd, dus dit is een mooie eerste keer. Als het verkeerd gaat is het niet super erg, het is gelukkig maar 40ish euries. Ik zat er al een tijdje tegenaan te hikken, dus eindelijk ook besteld!
Ook zal dit mijn eerste HF ervaring zijn + geeft het een reden om serieus Morse te leren. (Mij vorige maand aangemeld op CW Academy, start in januari)
Ik heb voor de 40 meter variant gekozen, maar kan het altijd nog aanpassen als die binnen komt (het is slechts de low-pass filter + misschien iets anders kleins dat je dient aan te passen, nietwaar?). Al moet ik dat wel hebben besloten voordat die in elkaar gaat
Zodra die binnen is komen hier foto's van de verpakking en de onderdelen! Ook zal ik dan laten weten hoelang shipping hier duurde.
De komende tijd zal ik deze 7 pagina's aan discussie even doornemen. Ik zie in ieder geval dat het nu gaat over behuizing. Dit 3D model kwam ik tegen op internet, en dat kan ook een optie zijn. Dit ding moet het ook doen met de knoppen op de behuizing, en dat scheelt weer. En er is een optie om boven de printplaat ruimte te laten in de behuizing voor een accu.
Nadeel is dat de buitenwereld dan niet beschermd is tegen eventuele QRM dat de elektronica van het apparaat creëert (omdat 3D prints niet van metaal zijn).
Het 3D ontwerp:
https://www.thingiverse.com/thing:2661221