Welke software? Codeplug voor MD-380 met eigen toevoegingen

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Welke software? Codeplug voor MD-380 met eigen toevoegingen

#1 Bericht door TomNL »

Vorige week kon ik de aankoop niet weerstaan; de MD-380 stond voor net onder de 80 euro op Amazon. Daar kon geen Chinees tegenop. :wink:

Voor mij is het de eerste digitale transceiver. Zeer interessant, maar ik moet nog van alles ontdekken. Ik heb een van de gehackte firmwares geinstalleerd, en heb er de codeplug van PA3CQJ op gezet. Nu wil ik daar zelf het een en ander in toevoegen. Dat kan met de software van Tytera, maar zodra PA3CQJ dan weer een update uitbrengt voor zijn codeplug zou ik mijn wijzigingen wederom moeten toevoegen. Dat is natuurlijk onhandig, en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige met dit probleem ben. Hoe gaan jullie hiermee om?

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: Welke software? Codeplug voor MD-380 met eigen toevoegin

#2 Bericht door PA3FAT »

in codeplug kun je vrij beperkt iets toevoegen. In de firmware al helemaal niet. Zoek eens op alternatieve firmware die beschikbaaar is.
Er is ook een forum op fb van de TYT.
https://www.facebook.com/groups/1349076615200417/ engels talig.
https://www.facebook.com/groups/537485262985921/ nederlands.

Geen DMR in Eindhoven en omgeving dus mijn 380 ligt vanaf aankoop te wachten...
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Welke software? Codeplug voor MD-380 met eigen toevoegin

#3 Bericht door PA1 »

PA3FAT schreef:Geen DMR in Eindhoven en omgeving dus mijn 380 ligt vanaf aankoop te wachten...
Ff een hotspotje erbij, kan je de hele wereld werken zonder gedoe :D
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

PA3CQJ
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 feb 2014, 20:30
Roepletters: PA3CQJ
Contacteer:

Re: Welke software? Codeplug voor MD-380 met eigen toevoegin

#4 Bericht door PA3CQJ »

TomNL schreef:. Hoe gaan jullie hiermee om?
Er zijn meerdere manieren om hier mee om te gaan.

Als je toevoegingen voor een ieder interessant zijn kan ik ze in de plug opnemen.

Wil je dat niet dan:
Kun je in de nieuwe codeplug in de tekstberichten zien wat de wijzigingen zijn.

Zijn die groter dan je eigen aanvullingen, dan doe je je eigen toevoegingen nog een keer in de nieuwe plug.

Zijn ze kleiner zijn dan je eigen toevoegingen dan kun je de wijzigingen in je eigen plug overnemen.
Nadeel van de laatste oplossing is dat je dan de contacten niet bijwerkt.
Er zijn amateurs die zelf een codeplug bijhouden, die heb ik op een
verzendlijstje staan met de wijzigingen in de contacten, die ze dan overnemen in hun plug.
Rutger
PA3CQJ

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Welke software? Codeplug voor MD-380 met eigen toevoegin

#5 Bericht door TomNL »

Bedankt voor de reacties (en PA3CQJ ook dank voor de codeplug!). Er is dus geen software die beter/gemakkelijker is dan de Tytera software, begrijp ik dat goed? De toevoeging waar ik aan dacht is niet geheel amateur-gerelateerd, dus daar PB ik je wel over.

@PA3FAT: Zoals ik al schreef heb ik een gehackte (alternatieve) firmware geïnstalleerd.

Plaats reactie