Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#76 Bericht door sottezero »

[aluhoedje mode on] en dan via exif informatie zien waar en met welke kamera de foto gemaakt is zeker? :twisted: :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#77 Bericht door PA0ETE »

Ik zit momenteel te overwegen of ik in één of andere vorm in het laatste kwartaal van dit jaar deze actie nieuw leven in kan blazen.

Ik ben mijn belofte niet vergeten, als ik dat doe zorg ik dat er eerst één van de eerdere deelnemers die lang beloofde Baofeng in handen krijgt.

Heeft iemand suggesties? Op dezelfde voet voortzetten?

Ik weet nog niet of ik voor nieuwe inzendingen opnieuw een prijs in het vooruitzicht stel.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#78 Bericht door PA3BAS »

Suggestie: stel een einddatum in. :mrgreen:
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#79 Bericht door PA0ETE »

Dat wil ik niet doen. Vandaar niet een nieuwe prijs.

Misschien maak ik het zo dat mensen zelf foto's kunnen uploaden.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#80 Bericht door andre »

startdatum 10 december 2013....
ik wil niet echt vervelende opmerkingen maken of zo, maar zou je er niet een punt aan draaien en die China trx weg geven...
Of ben je er nog voor aan het sparen. In dat geval wil ik wel 40 euries doneren hoor... :mrgreen:

offfff......heb ik wat gemist?
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#81 Bericht door PA0ETE »

Misschien geef ik wel één van de mini-portootjes (van het filmpje elders op het forum) weg in plaats van de Baofeng. Die zijn maar 11 euro :-)

Nee, het geld is het probleem niet. Ik zit te denken om het zo te maken dat mensen zelf op de site antennefoto's kunnen uploaden. Ik moet nog even kijken hoe ik dat kan doen op een eenvoudige manier. Misschien maak ik zelf wat of anders in een Wordpress-variant of zo.

Het project is toen door tijdgebrek wat in de problemen geraakt zoals ik al verschillende keren eerder verteld heb. Daardoor is een deel van de foto's nog niet geplaatst. Die alsnog plaatsen daar zit nog wel wat werk in, vaak zit er ook tekst bij die voor plaatsing moet worden bewerkt. Vandaar is het voor de toekomst beter om het te automatiseren.

Antennes blijft gewoon een geweldig onderwerp. Eerder heb ik voor een vergelijkbare actie ook foto's van de shack van mensen gevraagd, maar er bleken toen verschillende mensen te zijn die (heel begrijpelijk) niet zaten te springen om een soort inventarislijst van hun shack in de vorm van beeldmateriaal met begeleidende tekst op de site te hebben. Bij antennes speelt dat veel minder omdat je die ook vanaf de straat kunt zien. En je mocht ook een antennefoto insturen die je bijv. op vakantie geschoten had. Dat waren vaak ook de leukere.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#82 Bericht door PA0ETE »

Ik heb al gevonden hoe ik zo'n site snel kan maken. Eens even zien of dat wil lukken :-)

PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#83 Bericht door PA0VRA »

Beste Om, je bent wel erg volhoudend en hardleers hè. Volgens mij zit er niemand meer te wachten op foto's van commerciële antenne-installaties en zeker niet op een porto van 11 euro. Ik dus zeker niet. Steek je activiteit liever in zinvolle postings; hiermee doorgaan wekt m.i. alleen maar ergernis op.
73 Eddy PA0VRA

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#84 Bericht door PA3ECZ »

PA0VRA schreef:Beste Om, je bent wel erg volhoudend en hardleers hè. Volgens mij zit er niemand meer te wachten op foto's van commerciële antenne-installaties en zeker niet op een porto van 11 euro. Ik dus zeker niet. Steek je activiteit liever in zinvolle postings; hiermee doorgaan wekt m.i. alleen maar ergernis op.
73 Eddy PA0VRA
Hi, schitterend.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#85 Bericht door PA0ETE »

PA0VRA schreef:Beste Om, je bent wel erg volhoudend en hardleers hè. Volgens mij zit er niemand meer te wachten op foto's van commerciële antenne-installaties en zeker niet op een porto van 11 euro. Ik dus zeker niet. Steek je activiteit liever in zinvolle postings; hiermee doorgaan wekt m.i. alleen maar ergernis op.
73 Eddy PA0VRA
Waarom nou zo negatief? Het lijkt me best ok als je vertelt dat je het er niet mee eens bent, maar het getuigt niet van respect voor je medemens als je in de eerste zin direct al 'hardleers' gebruiikt. Ik ken je erder niet, maar je lijkt mij geen aardig mens, dus ik wil de kennismaking ook graag niet verder voortzetten.

Steek je activiteit liever in zinvolle postings; hiermee doorgaan wekt m.i. alleen maar ergernis op.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#86 Bericht door PA0ETE »

PA3ECZ schreef:
Hi, schitterend.
Ik hoop dat je dat ironisch bedoelt. Ik vind er niets aan.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#87 Bericht door andre »

John, een paar postings terug vroeg je om suggesties. Volgens mij zijn je er lopende dit topic voldoende aangeboden. Toch blijf je maar door draven.
Het woord 'hardleers' is daarom best wel op zijn plaats.

suggestie herhalen: houd de eer aan jezelf, verloot die bami-machine en stop er mee na bijna 4 jaar...
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#88 Bericht door PA0ETE »

De eerdere kritiek hier was dat ik die Baofeng nog niet had uitgegeven. Ik kondig aan dat ik dat ga doen. Ik zoek positieve suggesties om de actie voort te zetten. Ik zit niet te wachten op afgebrand te worden. Het is opvallend dat dat heel vaak gebeurt bij mensen die zich veel voor allerlei zaken inzetten, en het is vaak door mensen (ik ken jou verder niet hoor) door mensen die zich een heel stuk minder inzetten.

Die negatieve houding die ik ook elders op het forum al aantrof die staat me absoluut niet aan kan ik je vertellen.

En ik trek waarschijnlijk nog eerder de stekker uit zendamateur.com dan dat ik deze actie stopzet. Die site bestaat immers al veel langer dan 4 jaar....

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#89 Bericht door PD7CW »

PA0ETE schreef: En ik trek waarschijnlijk nog eerder de stekker uit zendamateur.com dan dat ik deze actie stopzet. Die site bestaat immers al veel langer dan 4 jaar....
John, bedoel je hiermee te schrijven dat je in zendamateur.com een dusdanige functie vervul dat je met ’ik trek waarschijnlijk nog eerder de stekker uit zendamateur.com’ bedoelt dat dit forum stopt te bestaan door jouw toedoen?

Toegelicht, ik heb geen actie ondernomen om een of meerdere foto’s in te sturen voor deze foto-actie maar, ik heb wél een draadje ‘lopen’ waarin ik nogal wat tijd steek, zie;

http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=30&t=18827

Cees

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#90 Bericht door PA0ETE »

Nou het was meer als plaagstootje bedoeld in de zin van "nou is het wel genoeg".

Heel praktisch gesproken kan ik hier inderdaad binnen een paar seconden zendamateur.com van internet halen omdat het domein zendamateur.com op naam van mijn bedrijf staat. Sterker nog: als ik mijn rekening bij de provider een paar keer niet betaal gaat dat zelfs helemaal vanzelf :-) Overigens zijn de verantwoordelijkheden over de beheerders verdeeld, ook de antere twee zorgen voor een stuk van de techniek.

Maar het zou natuurlijk wel idioot zijn als ik dat zomaar zou doen, en ik zou dat zeker ook niet doen of zelfs maar zoiets voorstellen zonder eerst met het team daarover te overleggen. Bovendien vind ik het een goed idee als zo'n site een grote continuïeit heeft, dus maak je geen zorgen :-)

Als je echter een argument gebruikt dat een actie al vier jaar loopt, en dat dat een reden is om ermee te stoppen, ja, zendamateur.com bestaat inderdaad al een heel stuk langer :-)

Gesloten