beam met beperkte afmetingen

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: beam met beperkte afmetingen

#16 Bericht door PE9PE »

-Sven- schreef:Elke "mini beam" is een MEGA spoel antenne. Rendement? 2% ?? Ik denk dat ik dan nog steeds optimistisch ben. Theorie = zeker geen praktijk !

Wat is de maximale spanwijdte welke jij zou kunnen verantwoorden tegenover je buren met welke antenne dan ook ?

Hallo Sven,

Er zit geen enkele spoel in de Mini3B of Mini5B.
http://www.eantenna.es/?attachment_id=1805
Life is too short for QRP.

WimV
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2017, 10:31
Roepletters: on8wv

Re: beam met beperkte afmetingen

#17 Bericht door WimV »

-Sven- schreef:Elke "mini beam" is een MEGA spoel antenne. Rendement? 2% ?? Ik denk dat ik dan nog steeds optimistisch ben. Theorie = zeker geen praktijk !

Wat is de maximale spanwijdte welke jij zou kunnen verantwoorden tegenover je buren met welke antenne dan ook ?

Mijn stukje grond is 50 meter lang en jammer maar 6 m breedte over de buren draaien kan misschien met enkele cm maar zeker geen meter. Ik heb wel een dipool voor 80/40/20 hangen mooi midden gevoed. Maar was opzoek naar iets voor op het dakvlak te zetten.

- PD2SKZ -
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 dec 2013, 08:14
Roepletters: PD2SKZ
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: beam met beperkte afmetingen

#18 Bericht door - PD2SKZ - »

Wim,

heb je wel eens naar deze antenne gekeken ?:

https://www.classicinternational.eu/ant ... raft-ma5b/

Ik heb ooit iemand gekend met dezelfde naam als jij, en die was er zeer over te spreken !

Sven.

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1205
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: beam met beperkte afmetingen

#19 Bericht door PA4WK »

Ben je al met je buren in gesprek geweest hier over? Als je uitlegt dat je af en toe even een stukje over hun dak draaid en dat het niet zo zal zijn dat de antenne boven hun dak in de parkeerstand komt te staan is er misschien meer mogelijk dan je denkt.
Met een goed gesprek is vaak meer winst te halen dan je in eerste instantie zou denken.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

- PD2SKZ -
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 dec 2013, 08:14
Roepletters: PD2SKZ
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: beam met beperkte afmetingen

#20 Bericht door - PD2SKZ - »

PE9PE schreef:
-Sven- schreef:Elke "mini beam" is een MEGA spoel antenne. Rendement? 2% ?? Ik denk dat ik dan nog steeds optimistisch ben. Theorie = zeker geen praktijk !

Wat is de maximale spanwijdte welke jij zou kunnen verantwoorden tegenover je buren met welke antenne dan ook ?

Hallo Sven,

Er zit geen enkele spoel in de Mini3B of Mini5B.
http://www.eantenna.es/?attachment_id=1805
Had het inderdaad gezien, excuses. Had eigenlijk zonder te kijken het aangenomen.

Echter snap ik dat deze antenne te groot is. 8.5 Meter op 4 meter boom.

Dan toch maar een spoelen-beam :( om binnen de afmeting van het huis te blijven.

Sven.

Plaats reactie