Voorstel tot het wijzigingen in het aantal registraties

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Voorstel tot het wijzigingen in het aantal registraties

#31 Bericht door sottezero »

Als je dit jaar op vakantie gaat, Macaroni van Frankrijk heeft de terror status verlengd... Dat betekent grenscontroles op Terroristen en Nederlandse tokkies en tokkelaars...
Dus als je zak aardappels geen verblijfsvergunning heeft, je uberhaupt een auto hebt die genoeg brandstof in de tank heeft om op de bestemming aan te komen (ja hoor, vakantie periode dus in Frankrijk staakt weer het openbaar vervoer, de boeren, de traktor fabrikanten, supermarktpersoneel brandstof tankwagen chauffeurs... en komt de grens over, dan kan het zijn dat ze vragen 'wat voor porto heeft u daar? ik bedoel Quel est le dispositif qui vous aide en prison? Immers in Frankrijk praat de politie/douane gewoon Frans tegen je en niet zoals hier in Nederland Frans tegen fransosen. camping engels tegen polen en keujlengraben-duits tegen duitsers.

Kun je geen CEPT formulier tonen dan ben je illegaal... en met een beetje pech 1250 EYPO lichter...

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Voorstel tot het wijzigingen in het aantal registraties

#32 Bericht door PA3DAT »

Eind april/begin mei met auto en 3 antennes op het dak (HF, VHF en UHF) naar Frankrijk én Engeland geweest.
Heftige controles, zelfs 4 commando's met automatische wapens die IN mijn kampeerbus wilden kijken.

Geen woord over de antennes of de FT857... Volgens mij waren ze alleen op zoek naar eventuele verstekelingen! :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

-Verwijderd account

Re: Voorstel tot het wijzigingen in het aantal registraties

#33 Bericht door -Verwijderd account »

Topicstarter gebruikt bijna dezelfde argumenten, makkelijke verkrijgbaarheid apparatuur, als wat de N-amateurs al gebruiken om de 23cm-band erbij te krijgen. Dat is niet overeenkomstig de doelstellingen van het zendamateurisme, wat voorgaande reageerders al probeerden duidelijk te maken.

Het is wel typisch Nederland:
Omdat de overheid faalt in handhaving, wordt illegaal gebruik gedoogd.
Nee, beter nog, ze gaan het legaliseren. Probleem opgelost.. :oops: :oops:


Charles - PE2CH

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Voorstel tot het wijzigingen in het aantal registraties

#34 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik heb altijd geleerd als je iets wilt moet je er wat voor doen. En zo hoort het ook. Ook bij het zendamateurisme.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Voorstel tot het wijzigingen in het aantal registraties

#35 Bericht door PC1TK »

sottezero schreef:Als je dit jaar op vakantie gaat, Macaroni van Frankrijk heeft de terror status verlengd... Dat betekent grenscontroles op Terroristen en Nederlandse tokkies en tokkelaars...
Dus als je zak aardappels geen verblijfsvergunning heeft, je uberhaupt een auto hebt die genoeg brandstof in de tank heeft om op de bestemming aan te komen (ja hoor, vakantie periode dus in Frankrijk staakt weer het openbaar vervoer, de boeren, de traktor fabrikanten, supermarktpersoneel brandstof tankwagen chauffeurs... en komt de grens over, dan kan het zijn dat ze vragen 'wat voor porto heeft u daar? ik bedoel Quel est le dispositif qui vous aide en prison? Immers in Frankrijk praat de politie/douane gewoon Frans tegen je en niet zoals hier in Nederland Frans tegen fransosen. camping engels tegen polen en keujlengraben-duits tegen duitsers.

Kun je geen CEPT formulier tonen dan ben je illegaal... en met een beetje pech 1250 EYPO lichter...
Het advies om voor al je registratie bewijs mee te nemen hoorde ik al op 11 meter van een Duitse Amateur !
Hij had het over de hoogmoed van de Hollandse piraat . Die zich rustig over de Duitse repeaters meld .
Een Hollandse zendantuur uit onze regio heeft dit gemerkt en mocht mee naar het politie bureau .

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4526
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Voorstel tot het wijzigingen in het aantal registraties

#36 Bericht door PE1PQX »

Martin, ik weet niet of je zelf inmiddels voorzien bent van en N of F registratie, ik proef hier een 'NEE' als antwoord. Niets mis als je (nog) geen registratie hebt hoor!! Als luisteramateur kun je net zoveel lol hebben als zendamateur.

Echter de meningen over een 'L-registratie' lijken vooral in de richting te liggen van 'niet doen, hebben genoeg aan N en F!'
Ook de achterliggende gedachten van de kennis die een zendamateur moet hebben voor zijn registratie is niet voor niets zo.
Je moet immers weten waar je mee bezig bent en eventuele (eenvoudige) problemen zelf kunnen oplossen. Dus weten hoe een zender zijn signaal produceert dat aan een antenne aangeboden wordt is een wezenlijk onderdeel van de kennis. Ook wat je kunt doen om ongewenste producten (harmonischen, QRM etc.) zo veel mogelijk te beperken, of nog beter: te voorkomen: band-pass- of low-pass filters.

Ik kan wel inzien waarom je tot dit idee gekomen bent. Er zijn mensen die heel erg moeilijk kunnen leren. Een eenvoudige berekeningen zoals de eenvoudige wet-van-Ohm (1e les basale kennis elektro techniek en elektronika) kunnen bij deze mensen een onoverwinnelijke hindernis zijn.
Het spijt me zeer, maar ik vind een "L-registratie" onverstandig. Mede omdat, zoals reeds terecht is opgemerkt, onze hobby gestoeld is op experimenten met elektronica, antennetechniek, vermogens technieken, modulatie-vormen, propagatie etc.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Voorstel tot het wijzigingen in het aantal registraties

#37 Bericht door jan58 »

PE1PQX schreef:Martin,
Het spijt me zeer, maar ik vind een "L-registratie" onverstandig. Mede omdat, zoals reeds terecht is opgemerkt, onze hobby gestoeld is op experimenten met elektronica, antennetechniek, vermogens technieken, modulatie-vormen, propagatie etc.
Dat is nou net wat Martin niet wil met een L registratie.
Hij wil gewoon antenne inpluggen en spanning erop en gaan met de banaan.
Niks experiementen niks nada solderen,naja alleen de antenne plug dan maar.

Gr Jan

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4526
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Voorstel tot het wijzigingen in het aantal registraties

#38 Bericht door PE1PQX »

@jan58: daarvoor ben je in mijn ogen net zo goed af op de 11mtr, LPD of PMR kanalen, en heb je niets te zoeken op de HAM-banden (mijn bescheiden mening!!!)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Voorstel tot het wijzigingen in het aantal registraties

#39 Bericht door PA2RU »

Vroeger hadden we er 4 en nu 2..
Waarom dan nu weer een derde er bij??
Voegt naar mijn idee niks toe..
73 René PA2RU

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Voorstel tot het wijzigingen in het aantal registraties

#40 Bericht door PD2B »

Kom ik toch op het volgende punt....

In de cursus voor N en F word aandacht geschonken aan het gebruik van de toegewezen frequentiebanden en waarvoor men deze gebruikt. Deze zijn bedoeld voor communicatie over de hobby, een weer praatje en over het is kan ook nog mogelijk maar in principe bedoelt voor experimenten voor de hobby.

Stel mijn buurman vind mijn antennemast met antennes indrukwekkend en besluit op een dag, hey dat kan ik ook en besluit een mast neer te zetten met een sprietje er in, sluit zijn pas binnengekomen China Export doosje aan op een voeding en hoppa hij kan meedoen...... Maar verrek waar hebben ze het eigenlijk over? Repeaters? Condities Sporadic E ?

Zonder enige kennis van zaken over de hobby ben je naar mijn mening gauw uitgekeken en word het al gauw een janboel ala 27mc op de amateurbanden.

Dan zie ik elders op dit forum dat het AT op PI2NOS scherper gaat toezien om het gebruik van de amateurband op te schonen wat "illegale" gebruikers betreft en dan gaan we als burger met een actie het tegenovergestelde voorstellen. Ik denk niet dat we dit moeten doen.

Wanneer men op de amateur banden wil meedoen dan neem een winter de tijd om de Novicecursus te gaan doen. Zo moeilijk is deze niet.
Mvg,

Bert

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Voorstel tot het wijzigingen in het aantal registraties

#41 Bericht door pe5t »

Zou Martin al eens wat van de geadresseerden gehoord hebben? Een ontvangstbevestiging b.v of een leuk bedankbriefje.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4526
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Voorstel tot het wijzigingen in het aantal registraties

#42 Bericht door PE1PQX »

Met alle respect naar Martin, maar ik denk niet dat de partijen die aangeschreven zijn dit serieus gaan nemen.

Aanvulling: Ik heb het idee dat Martin nu wel vertrokken is nu er niet veel steun verwacht kan worden vanaf dit forum...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Voorstel tot het wijzigingen in het aantal registraties

#43 Bericht door PD2B »

PE1PQX schreef:
Aanvulling: Ik heb het idee dat Martin nu wel vertrokken is nu er niet veel steun verwacht kan worden vanaf dit forum...

Hij was voor het laatst online op het forum op 2 juni.........
Mvg,

Bert

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Voorstel tot het wijzigingen in het aantal registraties

#44 Bericht door pe5t »

Misschien heeft hij nooit een brief verzonden en zich kostelijk vermaakt met alle heibel.

pe5ed
Berichten: 280
Lid geworden op: 11 jan 2009, 21:13
Locatie: Haarlem

Re: Voorstel tot het wijzigingen in het aantal registraties

#45 Bericht door pe5ed »

En we hebben een nieuwe variant op de N/F discussie.
MOD - graag een slotje !

Plaats reactie