Nederlandse novice in België

Nuttige informatie en handige links.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD7MAA
Berichten: 1178
Lid geworden op: 15 jun 2008, 17:17
Roepletters: PD7MAA
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Nederlandse novice in België

#1 Bericht door PD7MAA »

Met de vakanties voor de deur hier nogmaals de info voor België .
Men dient zich kenbaar te maken met ON/PD etc
PD/ valt in België onder de ON2 regels, zie pdf

Have fun
Bijlagen
ON2 en novice NL.pdf
(244.91 KiB) 417 keer gedownload
FRERAM-13 VN.pdf
(62.95 KiB) 335 keer gedownload
73' John

Mutual respect is the key to global peace
http://pa-11019.blogspot.nl/

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Nederlandse novice in België

#2 Bericht door sottezero »

Het zou handig zijn om (vanuit lokale organisaties zoals AT, BIPT enz) of desnoods vanuit de verenigingen zulke informatie te verkrijgen...
Tof dat het nu door een Expat gebeurt... maar dat had niet moeten hoeven vind ik.

Gebruikersavatar
Hans PE1KWH
Berichten: 281
Lid geworden op: 30 jul 2009, 19:32

Re: Nederlandse novice in België

#3 Bericht door Hans PE1KWH »

sottezero schreef:Het zou handig zijn om (vanuit lokale organisaties zoals AT, BIPT enz) of desnoods vanuit de verenigingen zulke informatie te verkrijgen...
Tof dat het nu door een Expat gebeurt... maar dat had niet moeten hoeven vind ik.
Nou wordt lid van de verenigingen en stuur een voorstel in, in plaats van te zeuren.....

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Nederlandse novice in België

#4 Bericht door sottezero »

[quote="Hans PE1KWH"
Nou wordt lid van de verenigingen en stuur een voorstel in, in plaats van te zeuren.....[/quote]

Kom op zeg... als LID van een vereniging zou ik moeten betalen voor het lidmaatschap en de voordelen KRIJGEN...
Volgens jou moet ik EN betalen, EN het werk zelf gaan doen?
Ik ben niet gek.

Die verenigingen worden op een gegeven moment zo groot en log dat ze alleen nog maar voor zichzelf bezig zijn.. beetje als politieke partijen... In het begin heel erg enthousiast, wereld verbeteraar.. en dan komt het pluche onder de kont en bam.... dan zit het ineens zoooo lekker dat het doel wordt in die stoel te blijven zitten met zo min mogelijk energie...

Toen ik amateur werd had ik nog nooit iets gezien of gehoord van Veron en VRZA...
Maar toen ik geslaagd was stonden ze wel bij de uitgang daar ergens in Nieuwegein als policiti zieltjes te winnen... BAH!

Ik snap ook wel dat al deze toko's deze informatie niet geven.. Het geeft alleen maar nog duidelijker aan dat ze geen bal doen aan synchronisatie van de rechten van zendameteurs.
Typisch ambtenaren... mijn eilandje... MIJN !!! eilandje...

ieder zijn eigen stapeltje papier... en je mag er niet aan komen... je zou eens erachter kunnen komen hoe simpel dat stapletje in 5 minuten weggewerkt had kunnen worden.

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Nederlandse novice in België

#5 Bericht door pe1rxq »

sottezero schreef: Kom op zeg... als LID van een vereniging zou ik moeten betalen voor het lidmaatschap en de voordelen KRIJGEN...
Volgens jou moet ik EN betalen, EN het werk zelf gaan doen?
Inderdaad, verenigingen kunnen namelijk dit soort lijstjes niet uit een hoge hoed toveren. Daar moet iemand moeite voor doen.
De verenigingen doen dat over het algemeen pas als aan twee dingen voldaan is:
- De leden moeten het willen (b.v. omdat een lid wat niet al te lui is een voorstel indient)
- Er moet een vrijwilliger opstaan (niet noodzakelijk hetzelfde lid) of er zal iemand ingehuurd moeten worden. (Wat dan weer door de leden goedgekeurd moet worden)

Het bestuur en de rest van de leden zijn niet telepatisch, als meneer 'sottezero' lid wordt zal die zijn wensen toch echt aan de rest van de leden kenbaar moeten maken.
Ik ben niet gek.
Ik ben geen psychiater, dus daar kan ik niet over oordelen.

EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Nederlandse novice in België

#6 Bericht door EA5JEX »

Zo kan ie wel weer.

Verenigingen bestaan uit vrijwilligers die zich belangeloos inzetten voor de hobby.

Ze proberen dingen voor elkaar te krijgen voor andere zendamateurs maar zijn ook afhankelijk van andere zendamateurs.

Het feit dat er nu zoveel mogelijk is met de novice machtgingen, is ook aan die vrijwilligers te danken en ook dat we meerdere banden, keuzevrijheid calls etc hebben.
Er is regelmatig overleg met de overheid en amateur verenigingen mbt machtigingsvoorwaarden, maar ze zijn afhankelijk van internationale regelgeving.
Trouwens, er zitten ook amateurs in de internationale overleggen als vertegenwoordiger van de lokale afdelingen.


Als je dus geen lid bent van een vereniging mag je ook geen kritiek hebben op hun functioneren (net als in de politiek, maar die verdienen er nog geld mee).

Kees

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Nederlandse novice in België

#7 Bericht door sottezero »

pa5cw schreef:
Als je dus geen lid bent van een vereniging mag je ook geen kritiek hebben op hun functioneren (net als in de politiek, maar die verdienen er nog geld mee).

Kees
Als ik geen terrorist ben mag ik ook niet klagen dat ze mensen op blazen?
Die logica ontgaat mij helemaal.. :roll:

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nederlandse novice in België

#8 Bericht door PA3DAT »

Uiteraard wordt hier iets bedoeld als: "als je niet gestemd hebt, moet je ook geen kritiek hebben op het functioneren van politici".

Dat met die terroristen is trouwens een hele rare vergelijking... Maar dat zijn we inmiddels wel gewend! :wink:
sottezero schreef:Hier in zweden maakt niemand zich druk om asbest op de zijkanten van huizen en daken van schuren...
En ze leven net zo lang hier... en ook minder kanker in Sverige.. :wink:
Je hebt vast groot gelijk. Zo rookte mijn opa zijn hele leven als een ketter en is daaraan ook niet dood gegaan.
Ik ken zelfs mensen die roken en ouder dan 100 worden, dus het móét ergens ook nog wel gezond zijn... :mrgreen:

Mooi, ik ga even verder in de schuur. Daar ben ik grote platen asbest aan het klein maken met een flex, zodat
ze gewoon in de kliko passen. Dan ben ik er mooi weer vanaf! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Plaats reactie