eqsl ..

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

eqsl ..

#1 Bericht door PC1TK »

Ik wil mijn e-mail adres aan passen in Eqsl ..
Als ik daar klaar mee ben en wil dat op slaan krijg ik vragen op dingen die al lang zijn in gevuld ..
mijn QTH bv ... postcode ..
Als ik daar klaar me ben krijg ik dit ..

"There are 34 cards in your OutBox that would be outside your new Callsign/QTH Start/End dates!
If those QSOs have the wrong date, please change the date in the OutBox.
If those QSOs were made from a different QTH at a different time, please delete them from this account and add them to the proper account.
If those cards are incorrect, please delete them.
Go BACK and make corrections. "

Wat een gedoe om alleen maar je e-mail adres aan te passen ....

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: eqsl ..

#2 Bericht door PA3BAS »

Als alles kloot, wis je die kaarten gewoon. Anders even aanpassen. Het zou kunnen dat er een verkeerde datum op staat omdat ze Amerikaanse notatie gebruiken. Wij zijn dag-maand-jaar gewend, Amerikanen doen maand-dag-jaar...
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: eqsl ..

#3 Bericht door PC1TK »

Ik zal er weer eens in duiken ..

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: eqsl ..

#4 Bericht door PG7VG »

Vind het een verschrikkelijk onduidelijke website. Design en leesbaarheid uit de beginjaren van het internet lijkt me.
73, Peter.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: eqsl ..

#5 Bericht door PE2AAB »

PD7PG schreef:Vind het een verschrikkelijk onduidelijke website. Design en leesbaarheid uit de beginjaren van het internet lijkt me.
Ik sluit me hierbij aan.

Sinds het de bedoeling is om elke kaar handmatig te accorderen (en deze allemaal automatisch verstuurd worden door programma's als DM-780) is dit onbegonnen werk geworden.

Vroeger deed ik het altijd braaf en betaalde ook voor een Silver membership maar sinds de wijzigingen laat ik eQSL redelijk links liggen.
Even zo voor het logboek van QRZ.com trouwens. Ook al zo'n invuldraak geworden.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: eqsl ..

#6 Bericht door PG7VG »

Bij QRZ.com kun je uitsluitend je QSO's uploaden......downloaden kan uitsluitend indien je betaald voor de dienst. (Toch?!?)

Indien een dienst of een stuk software duidelijk, overzichtelijk en zeker geen rommeltje is ben ik best bereid daar een vergoeding voor te betalen. Helaas geldt dat m.i. niet voor eQSL en QRZ.com.
En half werkende sites of software nodigt mij niet uit om ermee te werken....
73, Peter.

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: eqsl ..

#7 Bericht door PC1TK »

PD7PG schreef:Bij QRZ.com kun je uitsluitend je QSO's uploaden......downloaden kan uitsluitend indien je betaald voor de dienst. (Toch?!?)

Indien een dienst of een stuk software duidelijk, overzichtelijk en zeker geen rommeltje is ben ik best bereid daar een vergoeding voor te betalen. Helaas geldt dat m.i. niet voor eQSL en QRZ.com.
En half werkende sites of software nodigt mij niet uit om ermee te werken....
Een daar sluit ik mij bij aan .. ik ben ze best wat geld gegund maar zelf dat betalen snapt ik halve weegs niks meer van ..
Ik ben voor al liefhebber van de ouderwetse QSL kaart .. en ja voor de bekenden die het mee lezen .. dat LEEK mij in het begin hele maal niks .
Maar op de zelfde dag dat de nieuwe call binnen kwam bestelde ik ook die nieuwe QSL kaarten .. dinsdag ontvang ik ze ! En kan direkt gaan schrijven .

PDØDFM

Re: eqsl ..

#8 Bericht door PDØDFM »

Misschien werken ze daar nog met Windows 3.11 :mrgreen: :lol:

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: eqsl ..

#9 Bericht door PA3RIS »

PC1TK schreef: Een daar sluit ik mij bij aan .. ik ben ze best wat geld gegund maar zelf dat betalen snapt ik halve weegs niks meer van ..
Ik ben voor al liefhebber van de ouderwetse QSL kaart .. en ja voor de bekenden die het mee lezen .. dat LEEK mij in het begin hele maal niks .
Maar op de zelfde dag dat de nieuwe call binnen kwam bestelde ik ook die nieuwe QSL kaarten .. dinsdag ontvang ik ze ! En kan direkt gaan schrijven .
Same here.

Ik doe niet aan eqsl en dergelijke. Ik gebruik Clublog en HRDlog en verder niets. En iedereen waarmee ik een QSO maak ontvangt een papieren QSL-kaart van me, mits dat via het bureau kan.

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: eqsl ..

#10 Bericht door PF9ZX »

Ik gebruik het al jaren naar tevredenheid. Alleen als je een eigen ontwerp wilt kunnen gebruiken kost het een klein bedrag per jaar. Ik heb overigens slechts een bronzen account hoor.

Alle aanpassingen van PD5BMW -> PD8MJW -> PD9TX -> PF9ZX waren zo geregeld ;-)
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: eqsl ..

#11 Bericht door PC1TK »

PF9ZX schreef:Ik gebruik het al jaren naar tevredenheid. Alleen als je een eigen ontwerp wilt kunnen gebruiken kost het een klein bedrag per jaar. Ik heb overigens slechts een bronzen account hoor.

Alle aanpassingen van PD5BMW -> PD8MJW -> PD9TX -> PF9ZX waren zo geregeld ;-)
Wellicht dat ik het weer eens probeer , weet nu dus dat Bronzen genoeg is voor een eigen ontwerp .
Het is mij veders gelukt .... alles verwijdert en kon veranderingen aan brengen .
Daarna alles weer ge upload ..

pd0raa
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 dec 2005, 16:24
Locatie: elburg

Re: eqsl ..

#12 Bericht door pd0raa »

Dag ieder een , in dit tijdperk van digitale communicatie vind ik het een uitkomst dat e qsl , ja miscchien is een kaartje halen ook altijd leuk maar bij mij blijft het van even kijken en dan hup in de schoenendoos , tuurlijk zijn er mensen die er de shack mee behangen ...
Affin de site verdiend niet de hoofprijs maaf eea is werkend te krijgen en dat voor een prijs van 0 euri
Niet verkeerd tog
Maar goed ieder het zijne. ..

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: eqsl ..

#13 Bericht door PE1PQX »

Ik heb liever een schoenendoos vol QSL post dan een harddisk vol met plaatjes van QSL.

Maar ja, ieder zijn eigen meug vind ik....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: eqsl ..

#14 Bericht door PA2LAD »

Ik ook en de hele mooie QSL kaarten aan de wand geprikt. Trofeeën, allemaal verdient met een eigenbouw zender en een hoop geduld. Voor mij hebben ze betekenis. Een genot om naar te kijken.

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: eqsl ..

#15 Bericht door PC1TK »

"in dit tijdperk van digitale communicatie "

Is onze analoge hobby juist zo belangrijk .. en daar passen de QSL kaartjes voor mij juist bij .
Ik ben ale dagen bezig met PCs.
Maar terwijl ik dit typ luister ik naar mijn oude akai draaitafel .
Via een paar luidspeakers die ik pas bij de kring loop scoorde voor 5 euro !!
Het oude analoge wint steeds meer aan terrein hier !! Koop ook geen CDs meer maar LPs ..

Plaats reactie