10 interessante videos Hamvention 2017

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

10 interessante videos Hamvention 2017

#1 Bericht door PE9PE »

Hier een link naar 10 interessante videos van de Contest University welke elke jaar in Dayton wordt gehouden.

Contest University is gesponsord door Icom maar het merk wordt op geen enkele manier gepushed met uitzondering de terloopse aankondiging van de IC7610 in de eerste video.

Ook als je een tegenstander van Contesten bent kan ik je bijzonder aanraden de videos te zien.

Zelf vond ik video 3 over antenne stacken en video 10 over de markt van transceivers, door Bob Sherwood NC0B, met vergelijkingen Flex, Elecraft en nieuwe IC7300 interessant.

https://www.youtube.com/watch?v=ViFCdRx ... DggoqlEQFF
Videos volgen elkaar automatisch op.

Veel plezier.
Life is too short for QRP.

Gebruikersavatar
Hans PE1KWH
Berichten: 281
Lid geworden op: 30 jul 2009, 19:32

Re: 10 interessante videos Hamvention 2017

#2 Bericht door Hans PE1KWH »

PE9PE schreef: Contest University is gesponsord door Icom maar het merk wordt op geen enkele manier gepushed met uitzondering de terloopse aankondiging van de IC7610 in de eerste video.
Nou niet gepushed kan ik niet beamen.
Heb zelf de CTU gevolgd ( was er fysiek aanwezig ) en overal om je heen hingen posters van Icom.
Daarnaast staat heel duidelijk op het bijbehorende T-shirt Icom.

De grote sponsors zijn Icom USA en DXEngineering.

Wat ik wel met je eens ben is dat het erg leerzaam is de lezingen te volgen ( live of op de filmpjes ).
Als "student" krijg je het boek met daarin alle sheets die getoond worden, prima om thuis na te lezen of in eigen club te tonen.

Als je er een keer naar toe kunt DOEN !

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: 10 interessante videos Hamvention 2017

#3 Bericht door PA3EYC »

Van links naar rechts:
PA2LO, PE1KWH en PA3EYC. Ergens in die zaal moet ook PA3GRM zitten.
CTU.JPG
Allemaal met vlag en wimpel geslaagd voor de CTU 2017. Haha het certificaat zat al in het welkomstpakket.
De mooiste presentaties staan er m.i. niet bij. Of ik zie ze in de gauwigheid niet.
How to improve your transmitting antennas for low solar activity van Frank W3LPL &
Easy to build low band receiving antennas for smal and large lots ook van Frank W3LPL.

Mijn ervaring is dat ze daar gewoon alle "geheimen" van het contesten vertellen evenals de tactieken die ze gebruiken. Uiteraard allemaal geënt op Amerika.
Zoals Hans al aangaf een absolute aanrader om dat evenement eens te bezoeken in combinatie met een bezoek aan de Hamvention.
Het was voor ons allemaal de eerste keer maar de kans is bijzonder groot dat we volgens jaar gewoon de plas weer gaan oversteken.

Als je een beetje slim de vliegreis boekt en vervolgens ook nog een beetje inkopen doet op de Hamvention, dan kan het maar zo zijn dat de reis bijna niets kost.
'73, Maarten -PA3EYC-

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: 10 interessante videos Hamvention 2017

#4 Bericht door sottezero »

PA3EYC schreef:Als je een beetje slim de vliegreis boekt en vervolgens ook nog een beetje inkopen doet op de Hamvention, dan kan het maar zo zijn dat de reis bijna niets kost.
Behalve dan al je wachtwoorden, de inhoud van je laptop, al je medische en financiele gegevens en die van je familieleden, je ex-en en dat allemaal van de afgelopen 5 jaar. :twisted:

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: 10 interessante videos Hamvention 2017

#5 Bericht door PA3EYC »

Ik gok dat de één wat meer moeite zal hebben dan de ander om het land binnen te komen. Wie de schoen past ................
Wij vieren waren allemaal zonder problemen en no-time door de grenscontrole.

Ook hier geldt: Niet omdat het moet maar omdat het kan.
Dus als je niet doorgelicht wilt worden, wat ze mogelijk achter de schermen wel doen, dan mag je gewoon in NL blijven.
'73, Maarten -PA3EYC-

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: 10 interessante videos Hamvention 2017

#6 Bericht door PA3EYC »

Hier alle presentaties die gehouden zijn. https://www.contestuniversity.com/files/
'73, Maarten -PA3EYC-

Plaats reactie