JOTA-JOTI 2017

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2017

#16 Bericht door PE2AAB »

PD1MVN schreef:Hallo allen,

Wij (scouting sintjansgroep Sprundel) doen sinds vorig jaar mee met de jota , omdat wij vorig jaar ten tijde van de inschrijving nog geen examen hadden gedaan stonden wij met onze locatie op de call van een plaatselijke zendamateur ingeschreven.

Nu willen wij ons gebouw zijn eigen call geven maar ik weet niet hoe ik deze aan moet vragen , kan iemand mij hier antwoord op geven ?

mvg.

PD1MVN (martijn)
Hiervoor dien je in te loggen op Scouting OnLine (SOL). Dat kan alleen worden gedaan door een lid van Scouting Nederland. Vraag dus bij de groep of de JOTA organisatie van de SintJansGroep dit samen met jullie wil doen. (of misschien ben je zélf wel lid van Scouting; dan zou dit zelf kunnen maar weet niet zeker of elk SN lid dit kan. Frank?)

En hoe je dan dat dan moet en waar zie je o.a. op http://jota.scouting.nl of hierboven in mijn eerste post. Daar staan álle relevante links vermeld! (wel eerst inloggen op SOL)

Let bij het invullen ook op de notatiewijze (voorbeelden zijn weergegeven). Elk jaar zie je toch weer lieden die in het vakje "Callsign Zónder /J" hun callsign mét /J invullen. Dat blijft me verbazen :-D
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD1MVN
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2016, 19:24
Roepletters: PD1MVN

Re: JOTA-JOTI 2017

#17 Bericht door PD1MVN »

dank je voor de snelle reactie , ze hadden mij verteld dat ik eerst een losse call voor het bebouw bij het agentschap aan moest vragen maar kon het daar niet vinden.
Wij gaan ons inschrijven op sol en dan moet het wel goed komen.

Mvg
Martijn

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2017

#18 Bericht door PE2AAB »

PD1MVN schreef:dank je voor de snelle reactie , ze hadden mij verteld dat ik eerst een losse call voor het bebouw bij het agentschap aan moest vragen maar kon het daar niet vinden.
Wij gaan ons inschrijven op sol en dan moet het wel goed komen.

Mvg
Martijn
Zolang je met je eigen call registreert gaat dat gewoon. Wil je een 'special event call' of Verenigingscall gebruiken (PI4) dan zal de vergunninghouder hiervan éérst toestemming moeten verlenen. Wellicht dat men dat bedoelde?
Overigens, als je een PI4 call gebruikt is de vergunning van de verantwoordelijk zendamateur leidend. D.w.z. als jij verantwoordelijk zendamateur bent en je registreert je met een PI4 call, jouw machtigingsvoorwaarden van toepassing zijn (N) en niet die van de eigenaar van de PI4 vergunning.
Wellicht iets om rekening mee te houden?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2017

#19 Bericht door PA3DAT »

Hij bedoelt waarschijnlijk gewoon een speciale call. Zo hadden wij, bij het 100-jarig bestaan van de Vaandrig
Lengten Groep, de speciale call PA100VLG. Nadeel: zo'n call is gratis, maar slechts beschikbaar voor maximaal
2 maanden, dacht ik. De verantwoordelijke amateur moet de call aanvragen bij het AT.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2017

#20 Bericht door PE2AAB »

PA3DAT schreef:Hij bedoelt waarschijnlijk gewoon een speciale call. Zo hadden wij, bij het 100-jarig bestaan van de Vaandrig
Lengten Groep, de speciale call PA100VLG. Nadeel: zo'n call is gratis, maar slechts beschikbaar voor maximaal
2 maanden, dacht ik. De verantwoordelijke amateur moet de call aanvragen bij het AT.
En als aanvulling hierop; de toestemming van AT voor die speciale call moet ook naar de Landelijke organisatie worden gemaild bovenop de registratie via SOL. Dat is met een 'eigen' call niet nodig.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA1BVH
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
Roepletters: PA1BVH
Locatie: Riel
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2017

#21 Bericht door PA1BVH »

Martijn,

Vraag anders even aan Jan van Hoek mijn telefoonnummer.
Dan wil/kan ik je opweg helpen.

Grt Bart
member of:PI4SBR

pe1rxj
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 dec 2005, 12:52

Re: JOTA-JOTI 2017

#22 Bericht door pe1rxj »

En ook dit jaar weer EME als technische proef...


Het blijft een uitdaging die niet voor iedereen is weg gelegd...en dat hoeft ook niet. Maar als je dan echt via de maan wil kommuniceren of minstens je naam -op de maan wil leggen-, met een klein, dus veilig vermogen, dan is enige oefening natuurlijk handig.
Welnu, zaterdagmiddag 29 juli, van 14.00 tot 18.00 gaat Dwingeloo met de grote schotel weer naar de maan luisteren en het ontvangen signaal op internet streamen ( zie voor veel details http://www.camras.nl). Ikzelf zal ook qrv proberen te zijn op 432.055 (wsjt, mode jt65B)

groeten en succes,
73
Frans
PE1RXJ

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2017

#23 Bericht door PA3DJS »

Wij, de Jan Campertgroep Maarssen/Tienhoven zijn ook weer van de partij.

We gebruiken dit jaar PG6JC (dus niet meer PA0AKS, we staan lager op de lijst). De "JC" is natuurlijk van Jan Campert. De "G" in PG zou je voor "groep" kunnen aanzien.

AT was zeer snel, ruimschoots binnen een week de special callsign op papier binnen. Een kopie van de toestemming is inmiddels in het bezit van JOTA-JOTI (gemaild).

Nu, na 40 jaar PA0AKS, iedereen laten wennen aan PG6JC. Of ik er zelf bij ben, is helaas nog onzeker.

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: JOTA-JOTI 2017

#24 Bericht door pe1hzg »

Jammer dat het thema dit jaar ("be magnetic") niks te maken heeft met 60-jaar JOTA...

Geert Jan

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2017

#25 Bericht door PE2AAB »

Ook maar even ingeschreven...
PE2AAB/J
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2017

#26 Bericht door PA3RIS »

PE2AAB schreef:Ook maar even ingeschreven...
PE2AAB/J
De inschrijving is goed binnengekomen.. :mrgreen: Mooi dat jullie dit jaar ook weer meedoen.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2017

#27 Bericht door PE2AAB »

PA3RIS schreef:
PE2AAB schreef:Ook maar even ingeschreven...
PE2AAB/J
De inschrijving is goed binnengekomen.. :mrgreen: Mooi dat jullie dit jaar ook weer meedoen.
Normaal ben ik een van de eersten; wilde dit jaar als een van de laatsten inschrijven maar dan lig ik ergens aan het strand :mrgreen: :mrgreen:
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PD1DAF
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 sep 2014, 20:12
Roepletters: PD1DAF
Locatie: Valkenswaard

Re: JOTA-JOTI 2017

#28 Bericht door PD1DAF »

Hoi Rick,
ik wil graag weer met Benny EME gaan doen ik was niet op de vergadering mail me even of het dit jaar kan.

mvg Frans PD1DAF
Motorola MC 2100 2m set Storno CQM 6000 2m set Baofeng gt-3 port 2/70 yaesu FT 991A

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2017

#29 Bericht door PE2AAB »

PD1DAF schreef:Hoi Rick,
ik wil graag weer met Benny EME gaan doen ik was niet op de vergadering mail me even of het dit jaar kan.

mvg Frans PD1DAF
Zal je van de week even bellen Frans. Ben nog op vakantie.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PD1DAF
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 sep 2014, 20:12
Roepletters: PD1DAF
Locatie: Valkenswaard

Re: JOTA-JOTI 2017

#30 Bericht door PD1DAF »

oke fijne vakantie groet Frans
Motorola MC 2100 2m set Storno CQM 6000 2m set Baofeng gt-3 port 2/70 yaesu FT 991A

Plaats reactie