Portofoon programeren ???

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
jerom
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2017, 16:50

Re: Portofoon programeren ???

#16 Bericht door jerom »

pe1cmo schreef:Bij mijn weten is er inderdaad een frequentiestuk voor o.a. het rode kruis en dat soort instanties.
Betreft de kanalen die vroeger toebehoorden aan de Brandweer voor de rampen bestrijding en toen ze een 12 jaar geleden naar C2000 gingen gingen de spullen richting Rode kruis enz.

Band daarvoor is 146 - tot ik denk 148 MHz.
En daar doet die Baofeng het niet

Maar het AT weet daar meer over.
In het NFP (frequentie register) behoort dat frequentiedeel aan het Ministerie van Defensie. (oud BB ??)
Ik loop zelf ook zo nu en dan voor het rode kruis maar ik mag daar niet met de portofoon werken omdat hun zendverguningen moeten behalen
En de baofeng kan volgens mij wel op de 146 - 148 komen

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: Portofoon programeren ???

#17 Bericht door Ron01 »

Ik denk dat het tijd wordt voor een slotje.
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Portofoon programeren ???

#18 Bericht door jan58 »

Jerom,hier kom je niet verder.
Misschien zoals eerder al een keer aangegeven het scannerforum of het cb forum.
Daar zijn enekele die je vast willen helpen.
Maar beter is nog om naar de verkoper te gaan waar je de porto s hebt gekocht.
Moet toch bij de service horen vind ik.

Gr Jan

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: Portofoon programeren ???

#19 Bericht door PA3ECZ »

PE2AAB schreef:
jerom schreef:Oke mijn zend vermogen is dus te hoog
En het te programmeren frequentiebereik. Een goedgekeurde PMR porto heeft 8 vast ingestelde en niet te wijzigen kanalen in de 446MHz band. Deze frequenties zijn tevens vast gelegd in een standaard voor PMR. Zoek maar eens op de ETSI website.

Maar goed; een hulpverlenende instantie kan toch middels een subsidie een vergunning bij AT verkrijgen en de daarvoor bestemde porto's aanschaffen?

Ik zou met een profi organisatie niet met ongekeurde porto's willen spelen daar waar comms kritisch zijn?
Ja, Orde en Regel moet er zijn.
Destijds toen ik 40 jaar geleden mij machtiging kreeg na het examen kon ik mijn eerste set (Kenwood TR-2200) kopen bij Hans Doeven te Hoogeveen.
En ik moest toen mijn licentie tonen ter controlé, alvorens ik het kon kopen.
Het kan nu jammer genoeg allemaal, iedereen kan het maar aanschaffen, en er is minimale controle, wordt wat afgeklooid, wel jammer.

PD2IW
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jun 2009, 19:51

Re: Portofoon programeren ???

#20 Bericht door PD2IW »

Even ter info,de BF 888 is een 70cm porto. Hij wordt gebruikt door EHBO,bedrijven en anderen rond de 466 en 467 mhz. De EHBO heeft bij ons in de gemeente op het politiebureau de oude portofoons mogen ophalen,wat over was hebben de verkeersregelaars gekregen. Alle nieuwe EHBO ers en verkeersregelaars kopen inmiddels zelf al portofoons uit China,kunnen ze thuis ook meeluisteren.

Plaats reactie