Verbetering sfeer op PI2NOS

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2559
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#91 Bericht door PA5COR »

:mrgreen: Je stelt me teleur John :lol:
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#92 Bericht door PA2RU »

73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#93 Bericht door PA0ETE »


SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#94 Bericht door SWL nl 5321 »

Goede middag allemaal.

Een leuk en steekhoudend bericht van het A.T
Om rode oren van te krijgen.
Vooral de reacties erop elders op internet.
Zie de opmerkingen aangaande de strenge controle en sanctionering met belangstelling tegemoet.

Maar, goed voorbeeld doet goed volgen, de tijd zal het leren . :o

good DX en respect voor die ander.......

73.

Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#95 Bericht door Rene - pg3r »

SGIW schreef:sanctionering
Sanctioneren is wat anders dan sancties opleggen. http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern= ... en&lang=nn

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#96 Bericht door PA3DAT »

@SGIW: ook bedoeld als positieve reactie?
Je bedoelt dat het AT er beter meteen mee op kan houden?

Kunnen we het radioamateurisme ook meteen afschaffen, bridge schijnt ook leuk te zijn voor AOW'ers...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#97 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik vind het voornemen van AT goed nieuws. Had eigenlijk al veel eerder moeten gebeuren. Kennelijk kunnen "we" dat zelf allemaal niet regelen helaas.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PG0DX
Berichten: 617
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:57
Roepletters: pg0dx
Locatie: Opende
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#98 Bericht door PG0DX »

Er staat naar mijn inziens:

Heren zendamateurs, ondanks dat wij de wettelijke bevoegdheid hebben om hier strafrechtelijke stappen in te ondernemen...komen wij er niet aan toe. Jullie zendamateurs zijn niet bevoegd om alles zelfstandig te doen...maar...
Het verzamelen van wettelijk overtuigend bewijs kost tijd, mogelijk dat "tijd" het "issue" is.
Als er nu binnen de zendamateurs de mogelijkheid is om "ons" hierin mee te helpen ....zal dat top zijn.
En openbare informatie verzamelen...dat is mag...

Kijk...die ambtenaar moet gewoon (als het zover komt) een rechter overtuigen. En dat "overtuigend" bewijs moet "juist" verkregen zijn. Dat kan prima van een 3e afkomstig zijn...geen probleem ...als het maar "overtuigend" is: tijd/coördinaten etc.

Tja, ik kan daar best wel inkomen...maar...
Maar....ik zie in de USA ook "rare" praktijken van zendamateurs die mensen denken te moeten aangeven.
Ik zit bv veel op 28MHz, als ik tegen HAMs in de USA vertel: ik hoor nu veel mensen op de CB uit de USA hier in PA land..
Dan is vaak niet de eerste reactie...owh ja ! laten we het proberen... Nee, de eerste reactie (bij een aantal) is: owh...CB..yes they all have terrible modulation, using high power all rubbish.. Terwijl in de werkelijkheid een aantal van hun de zaken stukken beter voor elkaar hebben, en daar gaat het ook niet om...totaal niet...
Dan "snap" je het niet meer (persoonlijke mening) dan ben je alleen nog bezig met "hoe goed" jezelf bent, dat is niet van belang.
Dat is iets wat je moet je voorkomen, het werkt negatief. Daarom ben ik geen voorstander van dat willekeurige zendamateurs dingen gaan doen.

Wellicht is het mogelijk om een "toezichthouder" aan te wijzen welke bv "vrijwillig" in dienst is van een van de verenigingen ?
ik neem aan dat het agentschap daartoe mogelijkheden heeft.

Kijk, het gaat mij niet om het piraten.... ik doe ook dingen fout... maar ik schaam me wel kapot als ik luister naar dat geneuzel op 70cm...en daar mag best wat aan gedaan worden. Mogelijk ligt hier een "kans" voor de verenigingen om "iets" te bewerkstelligen.
Als ik het verhaal zo lees....wil het agentschap wel meewerken.

PD1JAP
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#99 Bericht door PD1JAP »

Als we het AT nu eens op een geautomatiseerde manier gaan voorzien van de gevraagde informatie ?
Het moet voor een SQL wizard (die vast te vinden is onder de OM's) toch niet zo moeilijk zijn een webpagina te maken waar je moet inloggen met je @veron.nl of @vrza.nl alwaar je dan de intruder kunt invoeren in de database met:

Datum
Tijd
Duur
Frequentie
Eigen lokatie
Gehoord op ingang ja/nee
Signaalsterkte op ingang
Eventuele beam richting

I.p.v. Reageren op de intruder kun je je energie kwijt aan het formuliertje. Iedereen die de intruder hoort maakt gewoon even een melding.

Waarom inloggen met een call@veron.nl of call@vrza.nl ? :D Dit was de eenvoudigste manier om ervoor te zorgen dat de meldingen alleen van amateurs MET komt die ik kon verzinnen. Het moet zo min mogelijk energie kosten om het systeem te laten draaien :mrgreen: je kunt je dan opgeven voor deelname met je @ en een wachtwoord wordt je dan gemaild. De veron of VRZA heeft al gecheckt of je wel echt bent.

Één Keer per maand een printje (PDF formaat via mail) van de database naar het AT en kijken wat er gebeurt.

Zomaar eens een ideetje... Veron/VRZA/DKARS ?

73, John
Wie spelfouten vind mag ze houden.

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#100 Bericht door SWL nl 5321 »

pg3r schreef:
SGIW schreef:sanctionering
Sanctioneren is wat anders dan sancties opleggen. http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern= ... en&lang=nn

Dag meneer van Dale, ik wacht niet op een nader antwoord.
Fijn dat u zo oplettend bent doch helaas slaat u de plank volledig mis....

Door mij wordt in mijn bericht juist over die "goedkeuring" verwoord want dat betekent het in de bewuste zin.

Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#101 Bericht door PA3DAT »

"over die goedkeuring verwoord"?
Kun je "over" iets verwoorden? Dat kan niet, volgens mij... :?

Wel interessant, zo'n taal-topic! :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

-Verwijderd account

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#102 Bericht door -Verwijderd account »

Gezien de vele reacties en meerdere topics over deze kwestie (op dit forum alleen al heb ik zeker 7(!) topics geteld die hierover gaan) trek ik de conclusie dat het veel zendamateurs bezig houd. Maar ik lees toch hoofdzakelijk negativiteit en overig klaagzang over het gebruik van deze repeater.
Ja, het is weer Holland op z'n best :) Klagen zijn we wereldkampioen in, geloof ik.

Wangedrag en clandestiene gebruikers zijn er altijd al geweest, dat is van alle tijden.
Dus is dit eigenlijk niets nieuws waarover we het hebben.
PA3DAT schreef:Kunnen we het radioamateurisme meteen afschaffen, bridge schijnt ook leuk te zijn voor AOW'ers...
Nee, modeltreinen zijn momenteel populair onder 55-plussers. Ben je toch met techniek bezig :D


Charles - PE2CH

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#103 Bericht door Radioot »

pg3r schreef:
SGIW schreef:sanctionering
Sanctioneren is wat anders dan sancties opleggen. http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern= ... en&lang=nn
Als je wat verder leest....

https://onzetaal.nl/taaladvies/sanctioneren

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#104 Bericht door elsinga »

[mod] laten we hier geen taalforum van maken en ons bezighouden met de maatregelen rond PI2NOS. Dank u.[/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4527
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Verbetering sfeer op PI2NOS

#105 Bericht door PE1PQX »

PD1JAP schreef:...

Waarom inloggen met een call@veron.nl of call@vrza.nl ? :D Dit was de eenvoudigste manier om ervoor te zorgen dat de meldingen alleen van amateurs MET komt die ik kon verzinnen. Het moet zo min mogelijk energie kosten om het systeem te laten draaien :mrgreen: je kunt je dan opgeven voor deelname met je @ en een wachtwoord wordt je dan gemaild. De veron of VRZA heeft al gecheckt of je wel echt bent.
....
Hoe wil je dit toegankelijk maken voor OM's en YL's die bewust geen lid zijn van een amateurvereniging?
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie