Repeaters op Hobbyscoop website

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

Repeaters op Hobbyscoop website

#1 Bericht door -Verwijderd account »

Op de Hobbyscoop website is veel aandacht voor repeaters en alles wat daarbij komt kijken. Eigenlijk is dit ook het enige onderwerp op die website. Leuk om te lezen en als je het echt tot je laat doordringen besef je pas goed hoeveel werk repeaterbeheer nog is.

Nou meen ik me te herinneren dat je op de Hobbyscoop website ook kan meeluisteren naar de verschillende repeaters die genoemde website omvat. Maar vreemd genoeg lukt me dat niet :( Ik kan nergens het juiste knopje daarvoor vinden, of ik moet echt iets verkeerd doen.
In mijn herinnering was meeluisteren gewoon mogelijk, maar ben inmiddels al een tijdje niet meer op de Hobbyscoop-site geweest. Mogelijk dat er inmiddels wat veranderd is binnen de website, wat ik dan kennelijk gemist heb...

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Repeaters op Hobbyscoop website

#2 Bericht door PE2AAB »

PE2CH schreef:Op de Hobbyscoop website is veel aandacht voor repeaters en alles wat daarbij komt kijken. Eigenlijk is dit ook het enige onderwerp op die website. Leuk om te lezen en als je het echt tot je laat doordringen besef je pas goed hoeveel werk repeaterbeheer nog is.

Nou meen ik me te herinneren dat je op de Hobbyscoop website ook kan meeluisteren naar de verschillende repeaters die genoemde website omvat. Maar vreemd genoeg lukt me dat niet :( Ik kan nergens het juiste knopje daarvoor vinden, of ik moet echt iets verkeerd doen.
In mijn herinnering was meeluisteren gewoon mogelijk, maar ben inmiddels al een tijdje niet meer op de Hobbyscoop-site geweest. Mogelijk dat er inmiddels wat veranderd is binnen de website, wat ik dan kennelijk gemist heb...
Scroll maar eens naar beneden ;-)

Daar verwacht je het niet maar staat het wel :-)
image.png
Klik je vervolgens bijvoorbeeld op 'staafweergave' krijg je alle ontvangers te zien met de respectievelijke s/n ratio per ontvanger. Klik je naast de repeaternaam op het (kleine) luidspreker symbool opent er een additioneel venster met een stream en luister/'kijk' je live.

Je komt er trouwens ook via de menuoptie rechtsbovenin (zgn. hamburger symbool)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

-Verwijderd account

Re: Repeaters op Hobbyscoop website

#3 Bericht door -Verwijderd account »

PE2AAB schreef:Klik je naast de repeaternaam op het (kleine) luidspreker symbool opent er een additioneel venster met een stream en luister/'kijk' je live.
Bedankt voor deze aanwijzingen, maar helaas geen geluid :(
Volgens mijn browser is "server onbereikbaar" en "kan geen verbinding maken".
Dus vroeg ik mij hardop af of online meeluisteren op de computer nog wel mogelijk is.

Ik zie op jouw plaatje dat het een printscreen is van een mobieltje.
Op mijn mobieltje zie ik iets totaal anders, in elk geval niet die drie rode vlakken welke ik wel zie op de computer.
Alleen informatie over hobbyscoop krijg ik te zien op mijn mobiel.


Charles - PE2CH

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Repeaters op Hobbyscoop website

#4 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PI2NOS is hier via de website te beluisteren. Ik gebruik een PC met W7 en Firefox als browser.

Als ik luister gaat mijn voorkeur naar mijn radio uit, omdat ik radioamateur ben. :wink:
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Repeaters op Hobbyscoop website

#5 Bericht door PE2AAB »

PE2CH schreef:
PE2AAB schreef:Klik je naast de repeaternaam op het (kleine) luidspreker symbool opent er een additioneel venster met een stream en luister/'kijk' je live.
Bedankt voor deze aanwijzingen, maar helaas geen geluid :(
Volgens mijn browser is "server onbereikbaar" en "kan geen verbinding maken".
Dus vroeg ik mij hardop af of online meeluisteren op de computer nog wel mogelijk is.

Ik zie op jouw plaatje dat het een printscreen is van een mobieltje.
Op mijn mobieltje zie ik iets totaal anders, in elk geval niet die drie rode vlakken welke ik wel zie op de computer.
Alleen informatie over hobbyscoop krijg ik te zien op mijn mobiel.


Charles - PE2CH
Ter info; Hamnet, de backbone van vele repeaters in NL en DL heeft vanmorgen een dropout gehad. Misschien probeerde je nét op het verkeerde moment?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

-Verwijderd account

Re: Repeaters op Hobbyscoop website

#6 Bericht door -Verwijderd account »

PA3GNZ, Tjeerd schreef:PI2NOS is hier via de website te beluisteren. Ik gebruik een PC met W7 en Firefox als browser.
Hier een HP notebook waarop Linux Mint met Chrome. Maar ook met browser Slimjet en Firefox wil het niet lukken.
PA3GNZ, Tjeerd schreef:Als ik luister gaat mijn voorkeur naar mijn radio uit, omdat ik radioamateur ben. :wink:
Voor PI2NOS heb je tegenwoordig weinig nodig, die is overal knetterhard te ontvangen :D
Maar dat gaat niet op voor de andere repeaters van de hobbyscoop website.

Overigens: je hebt wel gelijk Tjeerd, al zie ik bij menigeen hoofdzakelijk beeldschermen in hun shack staan... En dan nog gewoon zeggen dat je RADIOamateur bent.


Charles - PE2CH

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Repeaters op Hobbyscoop website

#7 Bericht door Randy »

Charles,

Er was vanmorgen een korte onderbreking op HAMNET. Werkt het inmiddels wel? Nu heb ik hier duizenden Linux systemen staan, maar geen met desktop. Laat staan geluidskaart. Dus ik kan je probleem niet reproduceren. Op de Mac met Chrome werkt het in ieder geval prima. Een rechtstreekse link: https://pc7x.net/repeaters/#/map/google/pi2nos

Het kost inderdaad veel tijd om zaken in de lucht te houden. Zo werd er ook gisteren weer gewerkt om enkele nieuwe masten te plaatsen op 225 meter hoogte. Dan ben je al snel een dag bezig met meerdere mensen. Stapje voor stapje komt PI6ATV weer terug. Maar ook voor PI2NOS spelen er dingen en wellicht deze maand, anders begin volgende maand, bekend gemaakt worden. En zoals je de Scoop kent, praten we weer over een bijzonder (hoog) opstelpunt :)

Meer ter zijner tijd op Hobbyscoop.nl.

Randy

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Repeaters op Hobbyscoop website

#8 Bericht door PE2AAB »

Randy schreef:...Maar ook voor PI2NOS spelen er dingen en wellicht deze maand, anders begin volgende maand, bekend gemaakt worden. En zoals je de Scoop kent, praten we weer over een bijzonder (hoog) opstelpunt :)

Meer ter zijner tijd op Hobbyscoop.nl.

Randy
Spannond!!! ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

-Verwijderd account

Re: Repeaters op Hobbyscoop website

#9 Bericht door -Verwijderd account »

Randy schreef:Een rechtstreekse link: https://pc7x.net/repeaters/#/map/google/pi2nos

Randy
Deze link naar de status-pagina van PI2NOS werkt in elk geval. Deze website lijkt correct te werken, voor zover ik het kan zien.
Ik krijg nu het sterke vermoeden dat het hier een lokaal probleem is. Dat op een voor mij onduidelijke wijze het audio niet wordt doorgegeven op mijn notebook. Dus dat de audiokaart (zal waarschijnlijk een chip zijn) niet aangesproken/geactiveerd wordt.

Wanneer ik vanaf de homepage van de Hobbyscoop-website naar die rode knop ga met die staafdiagrammen, kom ik terecht op een andere server blijkbaar. Dat is: pe1chl.nl.eu.org/repeaters, waar achter elke repeaternaam een miniluidsprekertje staat die vooraf gegaan wordt met een rood bolletje. Klik ik op dat luidsprekertje, dan zou ik moeten uitkomen op: icecast.pe1rjv.nl:8000/PI2NOS Echter, dan komt de melding waarover ik het had in mijn voorgaande post.
"server onbereikbaar" en "kan geen verbinding maken"

Charles - PE2CH

PD1JAP
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: Repeaters op Hobbyscoop website

#10 Bericht door PD1JAP »

PE2CH schreef:Voor PI2NOS heb je tegenwoordig weinig nodig, die is overal knetterhard te ontvangen
Behalve in het Limburgse heuvelland dan. Hier is het knetterslecht. :mrgreen:

Luisteren via web werkt wel... type icecast.pe1rjv.nl:8000/pi2nos in je browser en luisteren maar. Als je browser dan zegt server onbereikbaar zou het kunnen zijn dat je router/firewall poort 8000 blokkeert. (Om wat voor reden dan ook)

73, John
Wie spelfouten vind mag ze houden.

-Verwijderd account

Re: Repeaters op Hobbyscoop website

#11 Bericht door -Verwijderd account »

Weet nu ietsje meer.

Andere Linux-users ondervinden geen problemen om de audiostream te ontvangen/beluisteren, krijg ik als feedback.
Dus het moet wel aan mijn configuratie liggen, al snap ik totaal niet wat er dan anders is bij mij.

Met mijn android-telefoon kan ik ook de audiostream ontvangen/beluisteren. Zowel direct via de telecomprovider alsook middels het eigen wifi-modem.
Met de telefoonbrowser moet ik op de homepage van hobbyscoop wel een kolere-eind naar onderen scrollen om die rode knoppen op het schermpje te krijgen. En dat blijkt dan probleemloos te werken, mèt geluid van (in dit verhaal) PI2NOS.

PA1OKZ
Berichten: 178
Lid geworden op: 14 aug 2008, 16:06
Contacteer:

Re: Repeaters op Hobbyscoop website

#12 Bericht door PA1OKZ »

Dank voor het compliment. Recent is de lijst repeaters weer gegroeid met PI1NOS en ook PI1NOS is in aanbouw. De repeaters en andere systemen die je daar ziet zijn allen in bezit en beheer van Hobbyscoop. Over repeaters van derden lees je daar niets.

73,

Mischa, PA1OKZ

PA1OKZ
Berichten: 178
Lid geworden op: 14 aug 2008, 16:06
Contacteer:

Re: Repeaters op Hobbyscoop website

#13 Bericht door PA1OKZ »

Dank voor het compliment. Recent is de lijst repeaters weer gegroeid met PI1NOS en ook PI1NOS is in aanbouw. De repeaters en andere systemen die je daar ziet zijn allen in bezit en beheer van Hobbyscoop. Over repeaters van derden lees je daar niets.

73,

Mischa, PA1OKZ

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4527
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Repeaters op Hobbyscoop website

#14 Bericht door PE1PQX »

PD1JAP schreef: Behalve in het Limburgse heuvelland dan. Hier is het knetterslecht. :mrgreen:
Hier in het Emmense is NOS helaas ook niet beschikbaar via de ether....

NON (Coversity) is perfect!
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Repeaters op Hobbyscoop website

#15 Bericht door Randy »

PE1PQX schreef:
PD1JAP schreef: Behalve in het Limburgse heuvelland dan. Hier is het knetterslecht. :mrgreen:
Hier in het Emmense is NOS helaas ook niet beschikbaar via de ether....

NON (Coversity) is perfect!
André,

Door het wegvallen van Coevorden is hier een gat ontstaan. Maar mocht je een locatie (40-50 meter of hoger) weten dan kan er altijd gekeken worden naar wat de mogelijkheden zijn.

Plaats reactie