Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#46 Bericht door PA0FRI »

PA0ETE schreef:Foto-actie 2013/2014 Daily Minutes PA00NEWSStuur je antennefoto in en win een Baofeng-portofoon!
Zou deze foto van een op hoogte geplaatste antenne ook aan de voorwaarden voldoen?
Bijlagen
Leuke antenne.jpg
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
PA1Bj
Berichten: 450
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:45
Roepletters: PA1BJ
Locatie: JO22XF
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#47 Bericht door PA1Bj »

Er zitten ook 2m/70cm repeaters in die toren, dus toch iets met hamradio; 8)
Die ingepakte antennes, ook wel handig, sleutelt wat prettiger.. :)
https://en.wikipedia.org/wiki/CN_Tower

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#48 Bericht door PA0ETE »

Dat had ik eigenlijk op dat moment moeten doen. In eerste instantie vond ik al die reacties eigenlijk vooral ook heel leuk. Pas later bleek dat het niet zo makkelijk meer te hanteren was.

Voordat ik op een eerlijke manier iets kan verloten moet ik eerst alles wat binnengekomen is inventariseren, en alleen dat is al een flinke hoeveelheid werk.

PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#49 Bericht door PA0VRA »

Die einddatum kan natuurlijk per direkt. En dan aangeven dat b.v. in december de winnaar van de porto bekendgemaakt wordt. Dan krijg je ook niet meer van die ongein foto's. 73 Eddy

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#50 Bericht door PA0ETE »

Maar dan moet ik het ook voor december uitzoeken. Ik kan niet garanderen dat me dat lukt. De meeste dagen dat ik dit jaar gewerkt heb waren meer dan 10 uur, vaak veel meer, en in de meeste weekenden heb ik dit jaar tot nu toe ook gewerkt.

PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#51 Bericht door PA0VRA »

Het was ook maar een suggestie van iemand van 72 jaar. Zo druk als jij bent heb ik nooit gehad zeg. Sterkte er mee. :D

pa3bya
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 dec 2005, 09:48
Locatie: Achterberg (Rhenen)
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#52 Bericht door pa3bya »

PA0ETE schreef:Maar dan moet ik het ook voor december uitzoeken. Ik kan niet garanderen dat me dat lukt. De meeste dagen dat ik dit jaar gewerkt heb waren meer dan 10 uur, vaak veel meer, en in de meeste weekenden heb ik dit jaar tot nu toe ook gewerkt.
december? het is april.
Waarom dump je ze niet op Flickr en laat een stemronde bepalen wie er wint?

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#53 Bericht door PA0ETE »

Hoeveel werk denk je dat dat is voor wat ik net even snel geteld heb 1200 inzenders van foto's? De foto's die nu geplaatst zijn, die zijn voor plaatsing allemaal bewerkt, de kwaliteit is niet altijd even goed, en er moet een verhaaltje bij van wie het is en wat het voorstelt. Mensen sturen vaak ook 8 of 10 foto's in, terwijl er maar 2 of 3 geplaatst kunnen worden. Bij een kwartier per geplaatste deelnemer is dat 300 uur werk, dat wil zeggen, ruim 37 werkdagen.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#54 Bericht door PA0ETE »

De al geplaatste foto's betreft als ik goed reken bijna 600 deelnemers trouwens.

[update]
Kijk, achteraf is de grote vergissing natuurlijk geweest dat ik destijds geen einddatum gesteld heb. Bij een eerdere actie over antennes, en een actie over apparatuurfoto's was dat echter nooit een probleem. Ik had gedacht de foto's grotendeels als ze binnenkwamen te kunnen plaatsen, en dan was het goed te hendelen geweest. Veel te laat heb ik me gerealiseerd dat ik een grote achterstand aan het oplopen was, waarbij de zaak zich naar proporties kon ontwikkelen die ik niet meer eenvoudig kon oplossen.

Ik wil graag de Baofeng, zoals beloofd nog een keer verloten. Als ik echter nu zeg 'alleen de mensen die op de site staan tellen mee', dan krijg ik gegarandeerd kritiek van de anderen, en daar is ook wel iets voor te zeggen natuurlijk. Maar alleen al het inventariseren van die anderen (die zitten voor het grootste deel in een export van mijn mailprogramma die ik apart bewaard heb), is een flinke klus waar ik op dit moment zeker geen tijd voor heb.

pa3bya
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 dec 2005, 09:48
Locatie: Achterberg (Rhenen)
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#55 Bericht door pa3bya »

Dan doe je het toch opnieuw, vraag alle inzenders zelf de foto opnieuw op Flickr te zetten dan heb je er zelf geen werk aan, en onbewerkte (slechte) foto is lager kans op de prijs lijkt me, jij gaat toch niet foto's bewerken zodat de inzender meer kans heeft?

[update]
Ik heb nog even je eerste bericht gelezen en het gaat niet eens over beoordelen van foto's, alleen verloten onder de inzenders.
Moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt me

Gerrit.
Laatst gewijzigd door pa3bya op 12 apr 2017, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#56 Bericht door PA0ETE »

pa3bya schreef:Dan doe je het toch opnieuw, vraag alle inzenders zelf de foto opnieuw op Flickr te zetten dan heb je er zelf geen werk aan, en onbewerkte (slechte) foto is lager kans op de prijs lijkt me, jij gaat toch niet foto's bewerken zodat de inzender meer kans heeft?

Gerrit.
Ik ga niet inzenders beoordelen. Ik vind dat dat alleen met een jury kan. Iedereen die de moeite neemt om iets in te sturen krijgt dezelfde kansen. En de site moet er nu eenmaal appetijtelijk uitzien.

Heel veel van de begeleidende mails bevatten een soms uitgebreide uitleg van wat erop staat, en wat de achtergrond is (gezien op vakantie daar en daar in Spanje, toen ik in de VS werkte, stond vlak bij mijn QTH, contest die en die van dat en dat jaar, of een uitleg van iets wat zelf gebouwd is). Dat is informatie die ik er tot nu toe ook steeds bij vermeld heb als het relevant was. Ik denk dat dat ook belangrijk is.

Maar goed, zelfs als ik de tekst niet lees, en de foto's zomaar plaats op een generieke fotosite, dan is het nog een stuk werk van meerdere dagen. (Heel strikt genomen zou ik de inzenders overigens toestemming moeten vragen voor plaatsing op een andere website dan die van mij waarvoor de toestemming oorspronkelijk gevraagd werd).

P.s. weet je wel hoeveel werk het is om 1200 mailtjes te versturen?

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#57 Bericht door PA3BAS »

weet je wel hoeveel werk het is om 1200 mailtjes te versturen?
Als je de e-mails in een spreadsheet kan zetten valt dat wel mee. Dan is het een knip-en-plak-actie.
Mijn vrouw heeft op deze manier een mailinglist beheerd.
.... But will it blend?

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#58 Bericht door Solostar »

PA0ETE, Meneer John denkt u wel aan de richtlijnen die gesteld zijn binnen de wet op de kansspelen?

Volgens verkregen info betreft het een verloting en die behoeft een vergunning :roll:

Om over portretrecht maar te zwijgen.............

73

Hannie
Hij of zij, die de ogen sluit naar het verleden, is blind voor de toekomst.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#59 Bericht door PA0ETE »

PA3BAS schreef:
weet je wel hoeveel werk het is om 1200 mailtjes te versturen?
Als je de e-mails in een spreadsheet kan zetten valt dat wel mee. Dan is het een knip-en-plak-actie.
Mijn vrouw heeft op deze manier een mailinglist beheerd.
Als je snel werkt is dat inderdaad een middagje werk.

1200 + 600 callsigns, namen of mailadressen in een grote hoed doen betekent niet alleen anderhalve middag van het ene naar het andere document knippen en plakken, omdat al die adressen op verschillende pagina's, cq in verschllende mails staan is dat toch wel iets meer werk.

En hoeveel van de mensen denk je na bijna 4 jaar dat nog gehoor aan gaan geven aan een verzoek om hun oude foto op een site te plaatsen?

En het is daarnaast praktisch gesproken ook niet alleen dat je een standaard mail moet versturen. Wil het werken moet je er ook de correcte foto's aan hangen, want die zullen inzenders ongetwijfeld niet op de PC hebben staan, en zelf opnieuw willen uitzoeken. En als ik ze dan toch uitzoek en als attachment aan een mail hang, is het dan niet net zoveel werk om ze zelf via Wordpress op internet te posten?

Er zijn twee problemen, het ene is dat het redelijk zou zijn om op korte termijn een Baofeng te verloten.

Het andere is dat het toch wel heel mooi zou zijn als er nog wat met de foto's gebeurt.

Ik heb al een aantal dingen overwogen, maar het blijft zo dat die foto's allemaal gebruiken gewoon enorm veel werk is. Een idee dat ik een paar maanden geleden al heb overwogen is om van iedere inzender een foto te gebruiken als SSTV-plaatje in de Daily Minutes. Die plaatjes daar gaat ook een uitgebreide bewerking overheen, dus het is dan niet zoveel extra werk om ze 1 ook op de website te gebruiken, en 2. zowel in de uitzending als op de site de relevante tekst te plaatsen.

Maar, met de Daily Minutes zit ik nu 40 uitzendingen verwijderd van de 1000ste Van die uitzendingen waren er pas krap 400 die ook SSTV in de uitzending hadden. Ik zou dus nog ruim 2,5 jaar dagelijks SSTV-plaatjes moeten uitzenden om dat waar te maken.

Als ik met de Baofeng een knoop doorhak, moet het eigenlijk niet zo zijn dat er achteraf mensen zich gepasseerd voelen. Dat lijkt haast onmogelijk, tenzij ik toch alle 1200 + 600 mee laat tellen. En dat is dus weer ongelooflijk veel werk.

Wat misschien kan werken is een voorselectie doen, dat valt me nu ineens in: 1 op de 10 of 1 op de 25 geplaatste namen/callsigns noteren, en hetzelfde bij de nog niet geplaatste voorraad te doen. Gewoon om de 25 mailtjes eentje openen en noteren, en en de rest valt automatisch af. Zeker als je strak om de 25 stuks doet, is dat volgens mij een volkomen eerlijke methode. Je houdt dan bij 1800 mailtjes en 1 op de 25 namen 72 personen over, die gaan in een hoge hoed, en de winnaar krijgt een Baofeng.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#60 Bericht door PA0ETE »

PD0JIG schreef:PA0ETE, Meneer John denkt u wel aan de richtlijnen die gesteld zijn binnen de wet op de kansspelen?

Volgens verkregen info betreft het een verloting en die behoeft een vergunning :roll:

Om over portretrecht maar te zwijgen.............

73

Hannie
Mevrouw Hannie,

Als ik het niet mis heb, dan is het bij de kanswet zo dat er sprake moet zijn van een inleg (in financiële of materiële zin) van de deelnemers, en een winstoogmerk van degene die iets verloot.

Die beide elementen kan ik hier onmogelijk in herkennen. Het betreft een hobby-activiteit, en ik besluit zelfs iets weg te geven voor eigen rekening. Hoezo vergunning?

Portretrecht kan ik hier met de beste wil van de wereld met de haren niet bij slepen. Ik ga dat niet eens uitleggen.

John

Gesloten