tweedehands verkoop

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Nazubi01
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2017, 11:08

tweedehands verkoop

#1 Bericht door Nazubi01 »

Hallo,
Mijn vader was een fervent radioamateur. Hij is jammer genoeg overleden en ik ben nu, een tijdje na zijn overlijden samen met mijn moeder, aan het bekijken om zijn apparatuur te verkopen.

Ik weet echter niet waar ik hiervoor terecht kan.
Ik heb al wat gezocht op internet maar ben, op manuals na, niet echt wijzer geworden over vraagprijzen en waar we deze te koop kunnen zetten.

Kan er me iemand helpen waar ik dit het beste kan doen?

Indien mijn bericht hier niet thuishoort, wil ik me hiervoor alvast excuseren en mag het bericht uiteraard gewist worden.

Gebruikersavatar
Pd2Juz
Berichten: 779
Lid geworden op: 16 nov 2007, 19:55

Re: tweedehands verkoop

#2 Bericht door Pd2Juz »

Goedenavond.

Waar mogeljjk wil ik u helpen.
Ik heb u een pb. gestuurd met mijn gegevens.

m.vr.gr John

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: tweedehands verkoop

#3 Bericht door PE2AAB »

Allereerst; gecondoleerd!

Zet de typenummers van de apparatuur hier eens hier op het forum. Dan kunnen er meerdere mensen een mening over geven. Hiermee voorkom je 'foute hulp'.

Niets ten nadele van John, PD2JUZ overigens! Helaas ken ik situaties waarbij de 'hulp' aangaf dat bepaalde zaken een paar honderd Euro waard waren terwijl deze in werkelijkheid enkele duizenden Euro's waren.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: tweedehands verkoop

#4 Bericht door PD2R »

Gecondoleerd met het verlies. Een vervelende klus waar wij je best mee willen helpen.
Zet inderdaad even het merk en type hier op het forum, bij voorkeur met een fotootje van het apparaat. Ooit ook eens een vriend geholpen die wat spullen had gekregen uit een nalatenschap. Hij wilde het eerst aan mijn cadeau doen. Hij wist niet wat het was. Er zat een hoop rotzooi bij maar ook 3 prima recent aangeschafte transceivers, bij elkaar goed van een kleine €3000,-. In plaats van het cadeau aan te nemen heb ik de transceivers voor hem verkocht. Ik hield er zelf 10% aan over. Allebei gelukkig!
Let op, apparatuur op leeftijd brengt doorgaans niet zoveel meer op dus reken je nog niet rijk.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: tweedehands verkoop

#5 Bericht door elsinga »

[mod] Ook nog gecondoleerd! Dit is inderdaad een prima plek om de waardebepaling te doen. Wil je ze ook (mede) via dit forum verkopen, dan hebben we een aparte rubriek daarvoor. Maar dat komt later wel. Eerst maar eens zien of we je aan een goede vraagprijs kunnen helpen. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: tweedehands verkoop

#6 Bericht door PA3EYC »

Gecondoleerd met het overlijden van je vader.

Was je vader lid van een vereniging? Mogelijk dat ze je daar kunnen helpen.
Bij ons in regio Amersfoort hebben we iemand die de familie bijstaat bij het "opruimen" van de shack.
Dat gaat tot het verkopen van nog bruikbare apparatuur, uiteraard voor eerlijke prijzen, tot het verwijderen van antenne's, masten, e.d.
Succes.
'73, Maarten -PA3EYC-

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: tweedehands verkoop

#7 Bericht door pa1bvm »

vroeg of laat zit iemand in onze eigen familie ook met dit probleem.
dan moeten de spullen van ons ook de deur uit ...

Ikzelf zou het " fijn" vinden als mijn spullen bij een amateur terechtkomen die er echt iets mee gaat doen .
Voorkeur gaat dan uit naar een beginnende amateur en de prijs zou ik niet belangrijk vinden .. als de spullen maar legaal gebruikt worden
en nog belangrijker dat iemand er net zo veel plezier van heeft als dat ik ermee gehad heb ...

ik zou dat soort zaken graag " vantevoren " willen vastleggen
moet er even niet aan denken dat straks een onkundig persoon aan mijn zelfgemaakte hoogspanningsvoeding hangt ..

Maar hoe kan je dat soort zaken nou het beste regelen ????
via een Notaris ?? via een vereniging ??

sorry voor de afdwaling van het onderwerp

@Nazubi01 gecondoleerd met het verlies
wat was de call van je vader .. misschien hebben we wel contact met hem gehad ..
binnen de zendamateurs wordt bij het overlijden van een zendamateur vaak de term " silent key" gebruikt
..dat is een verwijzing naar de seinsleutel ( voor morse signalen ) .. bij overlijden is die " key" .. dan stil ...

Gebruikersavatar
on4ma
Berichten: 549
Lid geworden op: 01 nov 2008, 11:52
Roepletters: ON4MA
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: tweedehands verkoop

#8 Bericht door on4ma »

pa1bvm schreef:vroeg of laat zit iemand in onze eigen familie ook met dit probleem.
dan moeten de spullen van ons ook de deur uit ...

Ikzelf zou het " fijn" vinden als mijn spullen bij een amateur terechtkomen die er echt iets mee gaat doen .
Voorkeur gaat dan uit naar een beginnende amateur en de prijs zou ik niet belangrijk vinden .. als de spullen maar legaal gebruikt worden
en nog belangrijker dat iemand er net zo veel plezier van heeft als dat ik ermee gehad heb ...

ik zou dat soort zaken graag " vantevoren " willen vastleggen
moet er even niet aan denken dat straks een onkundig persoon aan mijn zelfgemaakte hoogspanningsvoeding hangt ..

Maar hoe kan je dat soort zaken nou het beste regelen ????
via een Notaris ?? via een vereniging ??

sorry voor de afdwaling van het onderwerp

@Nazubi01 gecondoleerd met het verlies
wat was de call van je vader .. misschien hebben we wel contact met hem gehad ..
binnen de zendamateurs wordt bij het overlijden van een zendamateur vaak de term " silent key" gebruikt
..dat is een verwijzing naar de seinsleutel ( voor morse signalen ) .. bij overlijden is die " key" .. dan stil ...
waarom een notaris?

ik heb het geregeld dat alles mooi in een map zit met aankoopprijzen of facturen, die mijn kinderen mocht er met mij iets
gebeuren weten wat het gekost heeft en waar ze zich moeten wenden om hulp te krijgen bij verkoop.
Kleine spullen gaat als schenking weg naar de radioclub. Zo heb ik geregeld, je weet nooit.

Heb je geen kinderen, schakel dan een familielid of goede kennis in die je in vertrouwen kan nemen. Notarissen kosten 2x geld.

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: tweedehands verkoop

#9 Bericht door sottezero »

Gecondoleerd...

Ik zou er geen moeite mee hebben aan wie of wat de apparatuur verkocht zou worden.
Ik zou het wel jammer vinden als dingen te weinig geld op zouden opleveren...
Dus wellicht waarde bepaling nu laten doen en kijken of je misschien nog wat moet houden wat meer waard kan worden..
Of je moet alles weg willen hebben..

Mijn moeder en andere kinderen hadden dat ook gedaan met de spullen van mijn vader.
Eeuwig zonde... ik zou nu die spullen graag overgenomen hebben voor voldoende geld.. geld wat ik nu heb, (ruimte nog even niet, maar dat had ik dan wel geregeld).

Nazubi01
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2017, 11:08

Re: tweedehands verkoop

#10 Bericht door Nazubi01 »

Iedereen bedankt voor de condoleances en de geboden hulp.

Mijn vader zijn callname was ON7APG.

Hieronder kunnen jullie een lijst terugvinden van de transceivers en andere spullen (hoop dat ik het jargon een beetje goed heb :)).
Ik, noch mijn moeder, hebben enig idee hoe oud deze spullen zijn. Er zijn oudere en jongere zaken tussen.

Ons doel is zeker niet er rijker op te worden, wel de spullen aan juiste mensen te verkopen en er nog iets voor terug te hebben. Het was op zich ook niet de meest goedkope hobby.
Foto's zal ik later posten, die heb ik niet onmiddellijk bij de hand.

- kenwood DC power supply PS-33
- kenwood SP-31
- DAIWA SWR & power meter
- Kenwood all mode transceiver TS 790E
- YAESU HF/50Mhz automatic antenna tuner FC-20
- YAESU all mode transceiver FT-847
- Kenwood 2m all mode transceiver TR-9000
- YAESU 6m FT-690R all mode transceiver
- YAESU FT-780R UHF all mode transceiver
- solide state linear power amplifier emperor LA 50
- YAESU FT-IOIZD HF SSB transceiver
- Aiphone model HS-1
- Daiwa round controller CR-4P
- turner expander 500
- Dc power supply model AX6000S

Nogmaals bedankt om me hierin naar de juiste wegen te leiden!
Grt!
Heidi

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: tweedehands verkoop

#11 Bericht door Ton_O_E »

de YAESU FT-1O1ZD zal in werkende staat zo'n 250 euro moeten opleveren.
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 243
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: tweedehands verkoop

#12 Bericht door PA3JVA »

Een bod ga ik nog even niet doen maar ik heb zeker interesse in de FT847 en de FC20.

Eventueel ook de Kenwood TS790E.

Joop

PA3JVA

Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: tweedehands verkoop

#13 Bericht door PA1PDB »

PA3TON schreef:de YAESU FT-1O1ZD zal in werkende staat zo'n 250 euro moeten opleveren.
Als hij idd netjes is en de WARC banden heeft en optisch er mooi uit ziet kan hij zeker meer opbrengen dan 250€ :wink:
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

Nazubi01
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2017, 11:08

Re: tweedehands verkoop

#14 Bericht door Nazubi01 »

Iedereen alvast bedankt voor de hulp, hieronder heb ik al het materiaal met foto geplaatst.

Yaesu HF/50MHZ automatic - antenna tuner FC-20
Yaesu all mode transceiver FT-847

Afbeelding

Kenwood all mode transceiver TS 790
Daiwa SWR & power meter

Afbeelding

Kenwood SP-31

Afbeelding

Kenwood DC power supply PS-33

Afbeelding

Kenwood 2m all mode transceiver TR-9000

Afbeelding

Yaesu 6m FT-690R all mode transceiver

Afbeelding

Yaesu FT-780R UHF all mode transceiver

Afbeelding

Solide state lineair power amplifier - Emperor LA 50

Afbeelding

Yaesu FT-101ZD - HF SSB transceiver

Afbeelding

Leader LAC-895 antenna coupler

Afbeelding

Daiwa round controller CR-4P

Afbeelding

Aiphone model HS-1

Afbeelding

Turner expander 500

Afbeelding

DC power supply model AX6000S

Afbeelding

raovinge
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2011, 19:04
Roepletters: PG4R
Locatie: Rolde

Re: tweedehands verkoop

#15 Bericht door raovinge »

Heb je ook een foto van de achterzijde van de kenwood ts 790 deze is er namelijk ook met 23cm en dan een stuk waardevoller!
'73 PG4R

Plaats reactie