Accessoires Thr880i

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
medic112
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jun 2011, 08:48

Accessoires Thr880i

#1 Bericht door medic112 »

Hoi allen,

Ik ben op zoek naar elegante tafelkits voor de bediening van de thr880i. Iemand?
Eventueel de aparte onderdelen om zelf iets samen te stellen? Zou snel beschikbaar moeten zijn.

Thx

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Accessoires Thr880i

#2 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Kan je ook beschrijven wat dit is? Misschien wel zo duidelijk.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

medic112
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jun 2011, 08:48

Re: Accessoires Thr880i

#3 Bericht door medic112 »

Misschien inderdaad beter wag meer toelichting.

Ik zoek een elegante oplossing om de draagbare terminal nokia/eads/cassidian/airbus thr880i in type carkit te gebruiken in een ruimte met verminderde ontvangst. Dus is het noodzakelijk antenne te voorzien en de terminal op bijvoorbeeld een carkit te klikken. Weet hier iemand oplossingen voor of waar ik snel de onderdelen om dit zelf te maken kan terugvinden?

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Accessoires Thr880i

#4 Bericht door PA0RAB »

Medic 112,
Nickname gebruiken + de nokia THR 880i een tetra set en die aan andere spullen koppelen.
Medic 112 doet denken aan ambulance broeder,
Dat maakt mij nog meer voorzichtig
Je vraag doet sterk denken aan een Belgische zee redddings ploeg die onderling contact wenste met helm porto Immers de verbindingen zijn werkelijk van levensbelang
En dan zit er knutselspul tussen
De Belgen moesten echt intern een andere oplossing zoeken
Ook hier lijkt de veiligheidsregio het laatste woord te hebben
om ook in het voertuig een goede verbinding te hebben
De vaagheid wat het werkelijke probleem is in bedenkelijkhoewel hier op hret forum wel kennis rond de digitale technieken aanwezig is ,wordt er ook helaas misbruik van gemaakt,
Dat kunnen nooddiensten helemaal niet hebben
73 en 55 De Ruud PA0RAB

medic112
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jun 2011, 08:48

Re: Accessoires Thr880i

#5 Bericht door medic112 »

Oei oei oei ...

Wat een repliek ... neen, niets louche ...

We zitten in één van onze posten in een crisiszaal met een ontvangstprobleem door te veel draagbare posten en kooi van faraday. De oplossing is een tetra repeater die stukken van mensen kost in aankoop en onderhoud. Vandaar zoek ik een oplossing met type carkits om met de persoonlijke draagbare posten toch te kunnen werken. Niet meer dan dat vriend.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Accessoires Thr880i

#6 Bericht door PA0RAB »

Medic112,
Ik begrijp uit eigen ervaring ergens je verontwaardiging
Die ervaring betreft wel analoog spul
maar in principe maakt dat niets uit . het probleem blijft hetzelfde
In mijn optiek
Teveel porto's op dezelfde frequentie
Dit vraagt om een ijzeren etherdiscipline in soms hectische situaties
Dan is er een door de locatie veroorzaakte signaal afscherming door beton staal.
Zelf ben ik van mening dat dergelijke problemen niet opgelost dienen te worden door zeg werkvloer maar door de overkoepelende leiding.En mogelijk door een meerdere nooddiensten aansturend orgaan.
Je spreekt over een crisiszaal
De organisatie van hulpverlening doet mij denken aan jaren geleden Eerste Hulp In Oorlogstijd Vanuit deze ruimte de in formatie aan elkaar doorgeven Dus is mij ook het belang van goede betrouwbare verbindingen zeer bekend.
Kort gezegd nu Het signaal van de crisiszaal moet naar buiten naar de posten in het veld en weer retour Maar er zit wel letterlijk een stalen deur tussen.
Met meer signaal geven lost het probleem van de gesloten deur niet op je moet er juist een opening er in maken.Maw is het mogelijk een set buiten te zetten en vanuit binnen te bedienen.
Zo'n 45 jaar geleden werd dit via een telefoonlijn opgelost.
Nu met wifi of soort pc netwerk.
Daarbij komt dat regelmatig we zendverboden tegenkomen om wififrequenties te ontzien.
Inderdaad kom je zo uit op een soort repeatersysteem duur en extra gebruiksvergunning
Er betaat ook een soort papagaaisysteem met iets vertraging Ken het zelf onvoldoende om hier iets over te kunnen zeggen
55 ern 73 de Ruud PA0RAB

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Accessoires Thr880i

#7 Bericht door PA3BAS »

Als ik dit lees vraag ik me af:

NL of BE?
Wat voor organisatie?
Wat voor vergunningen/licenties zijn er? Zit daar een mogelijkheid tot uitbreiding in?
Wat moet ik me voorstellen bij een tafelkit, en een thr880i?

Niet vervelend bedoeld, maar ik heb werkelijk geen idee.
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: Accessoires Thr880i

#8 Bericht door pa0ejh »

Tis een vraag naar de bekende weg, er bestaan Carkits voor je thr880i er zullen zeker ook Antennes voor zijn.

Schroef alles op een plank en ook een Netvoeding, klaar....

Suc6 er mee.
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Accessoires Thr880i

#9 Bericht door PA0RAB »

PA3BAS
PAof ON ?
Lettend op het woord en taalgebruik kies ik voor Vlaming
Hoe de Nooddiensten daar werken mij onbekend .Of die diensten met hun protocollen vergelijkbaar zijn met die in PA is mij onbekend. Evenals landsgrensoverschrijdend samenwerken
Deze problemen heb ik niet genoemd
45 Jaar terug met de rugzak vol sets op het Wad wel ondervonden, evenals het niet gebruiken van standaard apparaten in een nooddienstnet Esberg radio Nordeich radio Scheveningen Radio en Militaire luchtvaart zoiets als life liner nu
Gelukkig de onbekende mogenlijkheden testend ,Daarom ben ik tegen knutsels in een Noodnet
Slechts een keer een schouder uit de kom patient/wadloper begeleid naar een bevaarbare geul om naar de wal te vervoeren,
Wat voor een apparaat de Nokia thr 880 i is Google is de oplossing om je een primabeeld te geven beter dan een beschrijving.
Het probleem van Medic 12 ken ik
Als je met een VHF porto op het Wad rondbaggert Heb je zand en kleibanken die zijn hoog bij vloed minder dan een meter water.
Bij eb door een geul is het afhankerlijk welke geul soms 2,5 m lager. Dan moet je over zo'n 45 km je vaste post zien te bereiken met de antenne op 18m en zelf op -2,5m Denk eens aan de opschepperige reikwijdten bij PMR verkopers (toch Ouddorp vuurtoren en Maasvlakte 1 vuurtoren gehaald)
De zeedijk speelt als een spiegel mee
Ervaring en terreinkennis doet een boel maar is persoonsgebonden dus in een hectische noodsituatie ongeschikt
De wadlopers losten het op door een set in een dorpskerktoren plaatsen 45 m hoog en de audio en bedieningssignalen via de PTTtelefoon lijn te laten lopen.
Waterschap ook blij want die had hetzelfde probleem, met daarbij andere communicatie protocollen. Menige wadloopgidsa was ook dijkbewaker ivm zijn terreinkennis en ervaring met het portogebruik
De oplossing voor Medic 112 ligt dus in een buitenantenne. Is de lengte tussen set en antenne aanvaardbaar ivm verliezen. .zo niet dan set naar buiten en een signaallijntje naar bediening binnen,
M.i. is dit niet meer een werkvloer probleem maar hoort thuis bij het overkoepeld orgaan
Mijn terughoudendheid in deze is dat het forum een open orgaan is Er zullen patient gegevens doorgegeven worden
Hoe verhoudt zich dit met privacywetgeving in deze?
Dan heb ik het niet over een ongewenst opvrolijkertje door een illegale plaatjes draaier terwijl je zelf het contact broodnodig hebt door op het randje van onderkoeling te fuctioneren
55 ern 73 de Ruud PA0RAB

Plaats reactie