kwaliteit verklaring bouwvergunning

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
RuudR
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 okt 2012, 22:31
Roepletters: Pe1poa

kwaliteit verklaring bouwvergunning

#1 Bericht door RuudR »

Hallo Allemaal,
Ik zit met een dingetje, ben bezig met aanvraag bouwvergunning antennemast.
Nu wil men dat ik een kwaliteit verklaring aanlever.
Wie weet wat dat is??
Kan me voorstellen als je een erkend bedrijf iets laat maken dat het bedrijf mogelijk zoiets heeft.
Ik ga de mast ( kokermast ) zelf maken. Hoe kom ik dan aan een kwaliteit verklaring.
Is dit wel nodig voor een particulier.
Mogelijk dat iemand op dit forum er iets meer over weet.
Alvast bedank
Gr Ruud.

PE1CID
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 mar 2011, 13:24
Roepletters: PE1CID

Re: kwaliteit verklaring bouwvergunning

#2 Bericht door PE1CID »

Dag Ruud,

Vraag eens bij het antenne plaatsingsbureau van de DKARS.
http://www.dkars.nl/index.php?page=bure ... -nederland

73,
Jan, PE1CID

Roy pd8rw
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: kwaliteit verklaring bouwvergunning

#3 Bericht door Roy pd8rw »

Kwaliteits verklaring? Nog nooit van gehoord .

Wel een sterkte berekening, dat is iets heel anders .
Dat kun je evt ook zelf , als je een voorbeeld kunt vinden met formules. Oppervlakte, windbelasting etc.

Maar misschien is een lijst met alle materialen en hun eigenschappen wel wat ze bedoelen .
Zo'n lijst kun je prima zelf samenstellen, ik zou evt ook een tekening bijvoegen voorzien van post nummers die weer verwijzen op je lijst.

Ieder boutje wn moertje vermelden incl aantallen.
Wellicht dat de betreffende ambtenaar dan wel voldoende info heeft om er niet te diep op in te gaan :wink:

Zo heb ik bij de tekeningen van de verbouwing van mn huis een hele bijbel van de contructeur bij gevoegd en ik geloof nooit dat ze daar echt in gelezen hebben . Na 2 dagen had ik alles retour met vergunning.

Dus zorg dat het er professioneel uitziet :wink:

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: kwaliteit verklaring bouwvergunning

#4 Bericht door pe1cmo »

Lijkt me meer een constructie berekening, dus sterkte berekening van de mast, de fundering, of indien aan het huis die constructie.
Noem de constructeur, en indien je zelf last, je vaardigheden vermelden.
En als er een materiaal lijst bij zit, kan alleen maar positief werken, en als je bouten gebruikt, probeer een merk te nemen zoals Fabory, met volgens hun datasheet de kwaliteit van de bout.
Je kan wel een doos Chinameuk bij de Gamma kopen, maar dan weet je niets over de kwaliteit.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Roy pd8rw
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: kwaliteit verklaring bouwvergunning

#5 Bericht door Roy pd8rw »

pe1cmo schreef:Lijkt me meer een constructie berekening, dus sterkte berekening van de mast, de fundering, of indien aan het huis die constructie.
Noem de constructeur, en indien je zelf last, je vaardigheden vermelden.
En als er een materiaal lijst bij zit, kan alleen maar positief werken, en als je bouten gebruikt, probeer een merk te nemen zoals Fabory, met volgens hun datasheet de kwaliteit van de bout.
Je kan wel een doos Chinameuk bij de Gamma kopen, maar dan weet je niets over de kwaliteit.

De bouten van fabory komen ook uit china :o
Maar neem idd 8.8 kwaliteit en haal ze niet bij de gamma .alleen hun prijs is al te hoog.

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: kwaliteit verklaring bouwvergunning

#6 Bericht door Thijzer »

Mijn ervaringen met een recentelijke vergunningsaanvraag voor iets heel anders: overdaad baat. Dus: lever zoveel mogelijk info in zoals inderdaad specsheets van de bouten, de kabel, het verzinkwerk, het beton, tekeningen van de fundering, mast, lier, berekeningen etc. Een boekwerk maken waardoor de ambtenaar het idee heeft: hiermee zit ik veilig.

De gemeente is tegenwoordig doodsbenauwd voor aansprakelijkstelling als er een vergunning wordt afgegeven voor iets wat niet in orde is. Als er dan een compleet dossier ligt met berekeningen, dan kan de gemeente fijn naar de aanvrager verwijzen. Maar zou de gemeente een kladje goedkeuren, dan kan dat niet.
Het "gezeur" van gemeenten wordt vaak met gezeur verward maar is meestal de rug vrijmaken. Hou daar rekening mee, denk als een ambtenaar en handel daarnaar.

Dus: hoe meer hoe beter, overdaad schaadt dan nooit.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: kwaliteit verklaring bouwvergunning

#7 Bericht door PE2AAB »

Eventueel nog een sonderingsonderzoeksrapport van tijdens de bouw van je huis? Dat scheelt ook. Het rapport zegt wat over de bodemgesteldheid. Woon je b.v. in Brabant; niks aan de hand. Stevige zandgrond. Regio Amsterdam? Ja dan wordt het iets anders. Daar is de bodem veel zachter vanwege het water.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie