private key dmr portofoon

Alles over de diverse digitale modi.
Bericht
Auteur
N-in opleiding
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2016, 03:46

private key dmr portofoon

#1 Bericht door N-in opleiding »

Hallo,

Ik zie in de software de term private key staan. Wat doet deze? ik kan online weinig tot niets vinden m.b.t. de private key uitleg.

Wil dit zeggen dat ik versleuteld kan communiceren of.....

Wie kan helpen of vertellen waar ik uitleg kan vinden m.b.t. deze private key
Elke dag heeft uitdagingen.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: private key dmr portofoon

#2 Bericht door PA3BAS »

Heb je een call? In de voorwaarden om dit forum te gebruiken staat dat je geen medewerking mag verlenen aan illegale activiteiten. Vandaar de wat koele reacties...
.... But will it blend?

N-in opleiding
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2016, 03:46

Re: private key dmr portofoon

#3 Bericht door N-in opleiding »

PA3BAS schreef:Heb je een call? In de voorwaarden om dit forum te gebruiken staat dat je geen medewerking mag verlenen aan illegale activiteiten. Vandaar de wat koele reacties...
Ben NL'er en in opleiding voor N vergunning

Mag ik dan niet informatie aanvragen? wat is dit ?
Elke dag heeft uitdagingen.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: private key dmr portofoon

#4 Bericht door elsinga »

[mod] Ja, dat mag, maar dan is het wel handig dat we weten dat je voor N bezig bent en niet zomaar iemand die wellicht de porto illegaal gaat gebruiken (wat trouwens zonder N ook nog het geval is). Is een forumregel dat er geen hulp wordt gegeven aan (vermoedelijk) illegaal gebruik van zendapparatuur, omdat de forumeigenaren dan medeplichtig aan een economisch delict kunnen zijn. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

N-in opleiding
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2016, 03:46

Re: private key dmr portofoon

#5 Bericht door N-in opleiding »

elsinga schreef:[mod] Ja, dat mag, maar dan is het wel handig dat we weten dat je voor N bezig bent en niet zomaar iemand die wellicht de porto illegaal gaat gebruiken (wat trouwens zonder N ook nog het geval is). Is een forumregel dat er geen hulp wordt gegeven aan (vermoedelijk) illegaal gebruik van zendapparatuur, omdat de forumeigenaren dan medeplichtig aan een economisch delict kunnen zijn. [/mod]
Dank je voor je antwoord.

Persoonlijk vindt ik dat je het nu wel heel zwaar gaat in de materie, "medeplichtig" maar goed dan in het midden.

Ik ben de software aan het bekijken en bestuderen dus had gewoon een vraag, ik heb nergens staan dat ik een portofoon heb staan, alleen dat ik de software bekijk en me wil voorbereiden op mijn activiteiten als ik slaag voor mijn N.

Ik heb van uw site veel info gehaald m.b.t. de les stof maar hoe ik het nu hier lees is het wel een beetje TE hoor. ( niet bepaald vriendelijk, ondanks het je standpunt wel begrijp)

Maar hier wordt ik dus niet geholpen blijkbaar met mijn vraag, uiterst jammer.

Hopelijk dat er wel iemand zo vrij is om alleen uit te leggen wat die Key nu doet !
Elke dag heeft uitdagingen.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: private key dmr portofoon

#6 Bericht door Bert_1 »

N-in opleiding schreef:
Mag ik dan niet informatie aanvragen? wat is dit ?
Ik heb geen antwoord op je vraag maar dit geeft wat meer info over de rest : http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=24&t=15074
Bert

N-in opleiding
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2016, 03:46

Re: private key dmr portofoon

#7 Bericht door N-in opleiding »

PE1KVL schreef:
N-in opleiding schreef:
Mag ik dan niet informatie aanvragen? wat is dit ?
Misschien is deze wel handig: http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=24&t=15074

Pffff ja nu weet ik het wel..... LAAT MAAR "collega" zendamateurs ! laat maar ik weet weer voldoende vandaag.
Elke dag heeft uitdagingen.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: private key dmr portofoon

#8 Bericht door Bert_1 »

N-in opleiding schreef:LAAT MAAR "collega" zendamateurs ! laat maar ik weet weer voldoende vandaag.
Was goed bedoeld, maar zo te zien had je dat al gelezen en besloten dat het onzin was? Met zulke lange tenen ga je het niet ver schoppen.
Bert

N-in opleiding
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2016, 03:46

Re: private key dmr portofoon

#9 Bericht door N-in opleiding »

PE1KVL schreef:
N-in opleiding schreef:LAAT MAAR "collega" zendamateurs ! laat maar ik weet weer voldoende vandaag.
Was goed bedoeld, maar zo te zien had je dat al gelezen en besloten dat het onzin was? Met zulke lange tenen ga je het niet ver schoppen.
Begrijp ik, maar had al een antwoord erop gegeven. En nee is niet de lange tenen hoor maar als een amateur in opleiding iets vraagt, word er direct op zo'n regel gehandhaafd.

Hoe moet een amateur in opleiding nu zijn informatie krijgen als jullie (die met licentie) al negatief doen met antwoorden die ik hierboven lees van wetten en medeplichtigheid.

Maar ja misschien dat ik OOIT nog iets vraag, ik kijk wel verder en dacht alleen dat dit forum mensen helpt. Het wordt gepromoot op de diverse frequenties waarbij ik me dus aangemeld hem om informatie te krijgen.
Elke dag heeft uitdagingen.

PD1JAP
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: private key dmr portofoon

#10 Bericht door PD1JAP »

N-in opleiding schreef: Wil dit zeggen dat ik versleuteld kan communiceren of.....
Ik kan geen antwoord geven op de vraag of het mogelijk is met die key in de software., ik heb er geen verstand van. Dat digitale aan het internet gekoppelde gedoe is niet mijn idee van zendamateur.

Wat ik wel weet is dat het (versleutelde communicatie) niet mag volgens de voorwaarden van het AT. Dus call of geen call. Het mag niet.

73, John
Wie spelfouten vind mag ze houden.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: private key dmr portofoon

#11 Bericht door PA3DJS »

@N-in opleiding:
Zoals je zelf aangegeven hebt, heb je veel info van dit forum gehaald. Dan zou je kunnen weten dat als je vragen hebt met betrekking tot het behalen van je N- of F-registratie, je hier prima terecht kunt, dus jouw reactie snap ik niet.

Eveneens zou je dan kunnen weten dat je van alles mag vragen, maar als aan de legitimiteit getwijfeld wordt, er doorgevraagd wordt en er mogelijk geen antwoord komt en dat lijkt nu het geval.

In mijn ogen, gewoon doorgaan met de N-studie. Loop je tegen moeilijkheden/vragen aan, stel ze gerust. Grote kans dat je een bevredigend antwoord krijgt. Je zult dan ook zelf ervaren hoe vriendelijk en behulpzaam het overgrote deel van de zendamateurs is.

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: private key dmr portofoon

#12 Bericht door jan58 »

N-in opleiding schreef:
PE1KVL schreef:
N-in opleiding schreef:
Mag ik dan niet informatie aanvragen? wat is dit ?
Misschien is deze wel handig: http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=24&t=15074

Pffff ja nu weet ik het wel..... LAAT MAAR "collega" zendamateurs ! laat maar ik weet weer voldoende vandaag.

Zo heren zendamateurpolitie.
Weer tevreden ,lekker gniffelen achter een bakkie leut.
Weer iemand die belangstelling heeft weg jagen.
Als je je ogen goed de kost geeft zie je het staan "N in opleiding"!!!!
Ga lekker je achter je mike zitten lulen met elkaar ipv hier een nieuweling weg
te jagen.Laat dat maar aan de manoverdiehierinhetroodmagschrijven.

Vr groet Jan

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: private key dmr portofoon

#13 Bericht door PA1 »

jan58 schreef: Zo heren zendamateurpolitie.
Weer tevreden ,lekker gniffelen achter een bakkie leut.
Weer iemand die belangstelling heeft weg jagen.
Als je je ogen goed de kost geeft zie je het staan "N in opleiding"!!!!
Ga lekker je achter je mike zitten lulen met elkaar ipv hier een nieuweling weg
te jagen.Laat dat maar aan de manoverdiehierinhetroodmagschrijven.

Vr groet Jan
+1 !

N-in opleiding: private key is versleuteling van het signaal, je spraak wordt gecodeerd en alleen diegene met dezelfde key kan je horen. Werkt perfect overigens, geen last van inmelders en weet ik wat ;-)
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: private key dmr portofoon

#14 Bericht door PE1KEL »

Ik vind het een doodnormale vraag zonder aanleiding tot illegaal gebruik.
Rare jongens, die zendamateurs.

N-in opleiding
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2016, 03:46

Re: private key dmr portofoon

#15 Bericht door N-in opleiding »

Ik ben al een stuk verder gekomen dankzij een amateur die mijn benaderd heeft.

Dank je voor deze info, hier staat duidelijk beschreven wat het precies is en wat het precies doet.

Tnx

En i.d.d. PE1KEL je hebt gelijk....
Elke dag heeft uitdagingen.

Gesloten