Gezocht eenvoudig E-teken programma.

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: Gezocht eenvoudig E-teken programma.

#16 Bericht door PA3JMS »

Splan zeker niet vergeten. Sterker nog staat op de PC en ziet er zeker goed uit. Het vervelende van de demo versie is dat je een project niet kan bewaren. Dus als je een projectje aanmaakt kan je het weg gooien en moet je weer over nieuw beginnen. Is om ook om uit te proberen niet echt handig. gezien de korte duur van het project en de gratis progjes die ik eerst wil bekijken en proberen nog even geen zin om te investeren. Ik ben blijkbaar een echte Centenamateur :wink:
73 Jan

Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: Gezocht eenvoudig E-teken programma.

#17 Bericht door PA1PDB »

PA3JMS schreef:Splan zeker niet vergeten. Sterker nog staat op de PC en ziet er zeker goed uit. Het vervelende van de demo versie is dat je een project niet kan bewaren. Dus als je een projectje aanmaakt kan je het weg gooien en moet je weer over nieuw beginnen. Is om ook om uit te proberen niet echt handig. gezien de korte duur van het project en de gratis progjes die ik eerst wil bekijken en proberen nog even geen zin om te investeren. Ik ben blijkbaar een echte Centenamateur :wink:
PrintScreen gebruiken dan plakken naar paint :D Moeten er geen fouten in zitten. Maar kost dan ook niets :D :D
Splan is geen slechte investering. Voor van alles te gebruiken.
Succes :wink:
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

pe1mix
Berichten: 473
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: Gezocht eenvoudig E-teken programma.

#18 Bericht door pe1mix »

Voor de functionaliteit die de Abacom software levert heb ik de aanschafprijs er graag voor over gehad.
Heb Frontdesigner, sPlan, SprintLayout en Lochmaster en gebruik ze regelmatig.
Heb wel eens support nodig gehad, die is ook prima.

Groeten Eric PE1MIX.

Gebruikersavatar
ON4RUB
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 jun 2013, 10:46
Roepletters: ON4RUB
Locatie: evergem
Contacteer:

Re: Gezocht eenvoudig E-teken programma.

#19 Bericht door ON4RUB »

Hallo allen,

Ik heb nog een vraagje voor de gebruikers van splan.

Hoe werk de registratie? ik zou graag het programma om twee verschillende pc's willen gebruiken, is dat mogelijk met 1 licentie of moet je er dan meerdere kopen?

Alvast bedankt voor de antwoorden. ;-)

On4rub

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Gezocht eenvoudig E-teken programma.

#20 Bericht door PA0FRI »

ON4RUB schreef: ik zou graag het programma om twee verschillende pc's willen gebruiken, is dat mogelijk met 1 licentie of moet je er dan meerdere kopen?
S-plan gebruik ik al meer dan 10 jaar en het werkt op alle PC's of laptops die elkaar opvolgden.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
ON4RUB
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 jun 2013, 10:46
Roepletters: ON4RUB
Locatie: evergem
Contacteer:

Re: Gezocht eenvoudig E-teken programma.

#21 Bericht door ON4RUB »

kan je Tekeningen gemaakt in splan importeren/converteren naar in sprint-layout om zo van je plan een printplaat te maken?

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Gezocht eenvoudig E-teken programma.

#22 Bericht door Bert_1 »

1 licentie is genoeg en je kunt online kopen dus dat is lekker makkelijk en je kunt het niet kwijt raken. Als je printen wilt maken kun je beter naar designspark van RS components kijken. Gratis maar lang niet zo eenvoudig als splan. Beide hebben hun eigen toepassing. En eagle zou bijvoorbeeld ook iets kunnen zijn maar ik houd het bij splan en/of ultiboard.
Bert

Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: Gezocht eenvoudig E-teken programma.

#23 Bericht door PA1PDB »

ON4RUB schreef:kan je Tekeningen gemaakt in splan importeren/converteren naar in sprint-layout om zo van je plan een printplaat te maken?
Niet dat ik weet.
Van dezelfde maker (Abacom) is er wel Sprint Layout.
Werkt ook éénvoudig om snel een printje te maken :)
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

Plaats reactie