Plaatsen schermpjes N1MM+

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Plaatsen schermpjes N1MM+

#16 Bericht door PE4BAS »

Bedankt voor het advies allemaal. Ik heb ondertussen toch maar allsnap geïnstalleerd. En is inderdaad wel handig programma.
Grotendeels heb ik de indeling van Aloys overgenomen, maar misschien dat ik tijdens de contest toch nog wat verander. 2 schermen is inderdaad handig. Helaas heeft mijn videokaart die 2 schermen ondersteunde het vorig jaar begeven. Dus heb er nu een laptop naast staan met als extra DXheat er op. Dat is handiger dan een 2e bandmap omdat de filters erg snel in te stellen zijn. En daarnaast kan je de freq. toch snel genoeg intikken in het logveld om snel QSY te gaan. Wat ik mis in de indeling van Aloys was het multiplier scherm, maar bij Peter mis ik weer het score scherm. Toch heb ik ze er allebei in kunnen krijgen. Het PI4CC cluster heb ik dankzij de tip van Rick ook weer aan de gang. Eens kijken hoe het zo gaat werken. Iedereen die de CQWW WPX gaat doen dit weekend veel succes en misschien tot horens!

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Plaatsen schermpjes N1MM+

#17 Bericht door PA3DAT »

Succes met de contest Bas! Misschien dat ik zaterdagavond of zondag nog een beetje meedoe, maar ik
heb een druk weekend voor de boeg, helaas...

En eigenlijk doe ik liever CW, dus mijn kans komt nog! :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Plaatsen schermpjes N1MM+

#18 Bericht door PE4BAS »

De nieuwe plaatsen van de schermpjes is me goed bevallen. En de contest liep als een speer. Bedankt voor de reacties en foto's. Het heeft me prima geholpen.

Nu zit ik nog met een klein dingetje. Ik vind het nog al irritant dat je steeds "tab" "tab" "tab" moet geven om naar het uiteindelijk nummerveld te komen in het logveld. Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg. Volgens mij was dat niet zo in de classic versie. Als ik een station uit de bandmap klik is dat niet zo, maar als ik gewoon een call intik wel.

Dus voor de duidelijkheid, M0XX roept, ik tik in M0XX. Moet dan "tab" intikken en ga naar rapport Snt, geef weer "tab" ga dan naar rapport Rcv (rapport 59 word dan wel automatisch ingevuld). Nog een keer "tab" en ik kom eindelijk bij RcvNR om het gekregen nummer in te vullen.

Voor zover ik weet was dat in de classic versie M0XX intikken, "enter" tikken en je zat al in het RcvNR veld.

Kan ik dit in N1MM+ ook instellen, want dit is wel erg irritant. Ik heb het nog nergens kunnen vinden. Zal wel heel eenvoudig zijn. Rapport invullen moet toch niet nodig zijn....is toch altijd 59 in een contest.

Overigens is N1MM+ tijdens de contest 2x vastgelopen met 1 of andere fout. Eerste keer liet ik de fout e-mailen, maar liep de computer compleet van vast. 2e keer heb ik het gewoon weggeklikt en N1MM+ opnieuw opgestart.

PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: Plaatsen schermpjes N1MM+

#19 Bericht door PA0CMU »

Is nog steeds hetzelfde Bas en heet "Enter send message". Zie het Config menu. Als je dat aanvinkt worden de juiste functietoetsen bij ieder druk op de Enter toest doorlopen.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Plaatsen schermpjes N1MM+

#20 Bericht door pa4o »

Alleen met cw heb ik Enter send message aan staan. Voor ssb doe ik hem uit. als ik een call intyp druk ik op de Spatie toets en gaat hij direct naar waar je de nummer moet in tikken.

Peter

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Plaatsen schermpjes N1MM+

#21 Bericht door PE4BAS »

ESM dacht ik ook eerst aan maar werkt niet! Krijg ik een foutmelding... Probeer maar eens.

Ga eens kijken of de tip met de spatiebalk bij mij werkt. Zou een hoop tijd en irritatie schelen.

PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: Plaatsen schermpjes N1MM+

#22 Bericht door PA0CMU »

Die foutmelding krijg ik niet hoor. Installeer je ook steeds de laatste versie als die aangekondigd wordt na het opstarten van N1MM+?
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Plaatsen schermpjes N1MM+

#23 Bericht door pa4o »

Krijg hier ook geen fouten.

Peter

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Plaatsen schermpjes N1MM+

#24 Bericht door PE4BAS »

Ik wel, ik heb ook gezien waarom. Heb geen WAV files geconfigureerd. Ik gebruik nl. de voicekeyer van N1MM+ niet.
Maar het probleem is al opgelost. Die spatiebalk is heilig! Geen TAB meer voor mij. Hoe eenvoudig kan het zijn.

Bedankt Peter :D

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Plaatsen schermpjes N1MM+

#25 Bericht door PA3DAT »

Dat van die spatiebalk is ook nieuw voor mij, ga ik uitproberen! :D

Even later-----

Ik heb het geprobeerd, perfect! Die ga ik ook gebruiken, geen tabs meer!
Met mijn hartelijke dank!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: Plaatsen schermpjes N1MM+

#26 Bericht door PA0CMU »

Ik weet niet of hij nog bestaat maar ergens rond versie 6 van de oude (Classic) versie was er een Quick Start document. Daarin stonden alle navigatie toetsen keurig beschreven. De spatiebalk is niet iets nieuws, die bestond toen ook al in die functie. Misschien eens zoeken naar die informatie, het zal verhelderend werken!
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Plaatsen schermpjes N1MM+

#27 Bericht door pa4o »

Zo kun je in cw o.a als de ESM uit staat ook je rapport en volgnummer automatisch versturen met je Insert knop.
En zo zijn er veel meer kleine handigheidjes. Net wat Carel ook zegt, het moet ergens staan.

Peter

Gebruikersavatar
PA7JWC
Berichten: 166
Lid geworden op: 16 dec 2005, 15:42
Roepletters: PA7JWC
Locatie: Prinsenbeek
Contacteer:

Re: Plaatsen schermpjes N1MM+

#28 Bericht door PA7JWC »

Hierbij wat handige tips voor toets combinatie te gebruiken in N1NM.

http://n1mm.hamdocs.com/tiki-index.php? ... +Shortcuts
73, Jan-Willem PA7JWC / 5Q7DX

Website: PA7JWC & PA6NB Contest Group
Als je schrijffouten vindt, dan mag je ze houden!

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: Plaatsen schermpjes N1MM+

#29 Bericht door PA9CW »

PA3DAT schreef:Het programmaatje heet allSnap, zie http://ivanheckman.com/allsnap/

Ik gebruik de 1.50 Beta-versie onder Windows 7 en het werkt perfect. Bij het opstarten nestelt ie zich
rechtsonder in de system tray.

Demootje op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sxMBUmqAhJw

Ik heb 'm ingesteld op 6 pixels. Hij plakt windows aan elkaar en aan de desktop zogauw ze binnen die
marge van 6 pixels van elkaar komen. Ideaal bij N1MM, dan zitten ze exact aan elkaar zonder kier en
zonder dat ze elkaar overlappen.

In N1MM heb ik de positie van de Windows ook gesaved, via Tools > Save window positions.
Bedankt voor de tip, Aloys. Ik heb het zojuist ook geinstalleerd. Werkt uit de kunst.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Plaatsen schermpjes N1MM+

#30 Bericht door PA3DAT »

Toch weer leuk om te lezen, bijna 2 jaar later. Succes met de contest! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Plaats reactie