PE1xxx ?

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
0000
Berichten: 222
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:00

PE1xxx ?

#1 Bericht door 0000 »

Hallo Allen,

Ik ben een verzamelaar van allerlei oa Russische apparatuur /elektronica ed, zo ook zend/ontvangers R-111, R-123M etc., zo ook originele spionenzenders zoals de R-394KM (2 stuks).
http://www.cryptomuseum.com/spy/r394/index.htm
Een probleem doet zich voor, sta ik nog wel te boek als officieel AM cat. C?

Na vandaag telefonisch kontakt te hebben gehad met de dienst Agentschap Telecom blijken mijn gegevens niet bekend te zijn (zelfs 2 databases bekeken)?
De betreffende persoon verzekerde mij, zodra je ooit examen hebt afgelegd en geslaagd bent dit 'n levenlang geldig is!
Hij gaf mij het advies om alle gegevens die mij nog bekend zijn te mailen zodat een en ander uitgezocht kan worden, inmiddels gedaan.

Helaas door verhuizingen zijn documenten zoek geraakt waaronder het diploma? De Veron gebeld of zij mij konden helpen maar ik had geen idee meer in welk jaar lid te zijn geweest, toen hield die zoektocht op.

In mijn herinnering zal ik cat. C behaald te hebben ergens 1980/81?
Roepletters: PE1GII

Als ik maar 'n iets van bewijs heb dat ik ooit PE1GII ben geweest om alsnog mijn machtiging opnieuw te kunnen registeren.

Dankzij dit forum ben ik op zoek gegaan naar info zoals inhoud Electron periode 1980 t/m 1983 onderwerp: roepletter overzicht. Ik kan me nog herinneren dat deze lijsten beschikbaar waren, zo ook call books? Alleen heb ik daar geen beschikking over.
Het speurwerk leverde dit op:

Electron 1983 Okt 536 Roepnamenlijst PTT (aanvulling t/m 23 Aug. 1983)
Electron 1982 Apr 200 Nieuwe en gewijzigde zendmachtigingen t/m 12 Febr.

Als ik maar kan aantonen bij de AT ooit een licentie gehad te hebben. Misschien kan iemand kijken welke gegevens achte de roepletters PE1GII staan (woonplaats Maastricht/Borgharen)?

Thuis nog even de boel overhoop gehaald en gelukkig nog enkele officiele papieren gevonden met mijn roepletters, adres gegevens. wat blijkt, ik heb in 1991 mijn machtiging laten 'intrekken' omdat de hobby op een laag pitje stond. Daar is een officiele briefwisseling van. De contributie van destijds fl 75,- verviel.
Licentie AM-PE1GII toegekend op 12-03-1981

Nou mag ik hopen dat niet m'n gehele licentie verwijderd is? anders zou ik weer opnieuw examen moeten afleggen. In 1981 was dit in de Jaarbeurshallen te Utrecht.

Begin jaren '80 tot halverwege vrij aktief geweest met oa zenders bouwen, ATV 70cm/23cm ed.

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

tzt zal ik een en ander vertellen van mijn Oekraine avontuur sept. 2016, de Russische 'Woodpecker' of duga-1 (zie wiki, bekend bij de iets oudere zendgemachtigden).
Militair complex Chernobyl-2 binnen de 10km zone. De klim tot 't uiterste puntje tot 145m is gefilmt.

Peter
Amsterdam
qrz.c/db/PA5E

Gebruikersavatar
PE1FTV
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 apr 2005, 15:30
Roepletters: PE1FTV
Locatie: Riethoven

Re: PE1xxx ?

#2 Bericht door PE1FTV »

Beste Peter,

Welkom terug in de hobby. Ik heb je een Pb gestuurd ...
73, Ad (pe1ftv)

0000
Berichten: 222
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:00

Re: PE1xxx ?

#3 Bericht door 0000 »

PE1FTV schreef:Beste Peter,

Welkom terug in de hobby. Ik heb je een Pb gestuurd ...
Beste Ad,

Ja, ik sta er iid geregistreerd onder het oude adres.
Ik wacht de reactie van AT af, mocht dit negatief zijn dan zal ik alle inmiddels beschikbare info scannen en alsnog mailen.

iig bedankt!

Peter
Laatst gewijzigd door 0000 op 30 jan 2017, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
qrz.c/db/PA5E

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: PE1xxx ?

#4 Bericht door PA3BAS »

Voorzover ik het weet kan je bij het AT inloggen met DigId, en dan kan je iig zien of je geregistreerd staat als zendamateur. Als dat zo is, kan je roepletters aanvragen (€31 per jaar) en gaan zenden. Of mis ik iets?

Mocht je op zoek moeten naar bewijs, vergeet dan niet te kijken of je misschien nog bankafschriften uit die tijd hebt. Het betalingskenmerk kan dan interessant zijn ...
.... But will it blend?

0000
Berichten: 222
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:00

Re: PE1xxx ?

#5 Bericht door 0000 »

PA3BAS schreef:Voorzover ik het weet kan je bij het AT inloggen met DigId, en dan kan je iig zien of je geregistreerd staat als zendamateur. Als dat zo is, kan je roepletters aanvragen (€31 per jaar) en gaan zenden. Of mis ik iets?

Mocht je op zoek moeten naar bewijs, vergeet dan niet te kijken of je misschien nog bankafschriften uit die tijd hebt. Het betalingskenmerk kan dan interessant zijn ...
..ik kwam nog een acceptgiro tegen 'jaarnota 1990'
65 gulden
qrz.c/db/PA5E

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: PE1xxx ?

#6 Bericht door PA3BAS »

Bewijs is bewijs. Alles kan helpen.
.... But will it blend?

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: PE1xxx ?

#7 Bericht door Radioot »

Je staat in de "Nieuwe en gewijzigde zendmachtigen (t.m. 12 augustus 1981)" uit Electron okt 1981
met een adres in Maastricht.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PE1xxx ?

#8 Bericht door PE2AAB »

En zodra je call weer valide is kun je je inlognaam op dit forum ook nog aanpassen ;-)

Welkom hier trouwens!!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA1ES
Berichten: 412
Lid geworden op: 09 sep 2005, 09:09
Roepletters: PA1ES
Locatie: Apeldoorn

Re: PE1xxx ?

#9 Bericht door PA1ES »

Dit vind ik nou leuk, dat de Om's zo hun best doen om te helpen.
Ook dit is Hamspirit!
Veel succes en misschien wel tot horens op een van onze mooie amateurbanden.
Ernst, PA1ES.
Licensed since 1977
PD0CEB - PE1LRZ - PA1ES
Member: OTC

0000
Berichten: 222
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:00

Re: PE1xxx ?

#10 Bericht door 0000 »

update:

Allereerst dank voor het zoeken naar m'n roepletters in de oude Electron lijst!
Inmiddels kontakt gehad met de AT, mijn gegevens zijn boven water en registratie is mogenlijk.
Of het de oude roepletters worden, nog geen idee.

Men wist mij te vertellen dat ik examen cat. C afgelegd had najaar 1980.

Peter
Amsterdam
qrz.c/db/PA5E

PA1ES
Berichten: 412
Lid geworden op: 09 sep 2005, 09:09
Roepletters: PA1ES
Locatie: Apeldoorn

Re: PE1xxx ?

#11 Bericht door PA1ES »

Gefeliciteerd!
Ernst, PA1ES.
Licensed since 1977
PD0CEB - PE1LRZ - PA1ES
Member: OTC

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: PE1xxx ?

#12 Bericht door Rene - pg3r »

PE1xxx schreef: Men wist mij te vertellen dat ik examen cat. C afgelegd had najaar 1980.
Ik ook. De verwarming in de Jaarbeurs deed het niet en het was een graad of 10. Kun je je dat nog herinneren?

0000
Berichten: 222
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:00

Re: PE1xxx ?

#13 Bericht door 0000 »

Ja, 't was frisjes!
Wel grappig om iemand hier tegen te komen die op dezelfde dag examen deed.

Ik was destijds 17jr en had voor het behalen van de licentie natuurlijk al genoeg 'gerommeld' met FM en 28Mc zenders (superstar 360 pll mod. naar 10M band).
Na het behalen, vrij snel begonnen met morse. M'n streven was destijds een PB machtiging te halen 8 wpm maar zat al goed op 12 wpm. Helaas door het fanatieke bouwen en experimenteren met zenders, ATV 70 cm en 23 cm is 't er nooit van gekomen.

Ik denk eraan om het weer opnieuw te gaan leren, het heeft iets mystieks.
qrz.c/db/PA5E

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: PE1xxx ?

#14 Bericht door Radioot »

Ja het was erg koud, in die grote jaarbeurs hal met wankele tafeltjes.

Dat zijn van die dingen die je niet meer vergeet...

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PE1xxx ?

#15 Bericht door PE2AAB »

PE1xxx schreef:Ja, 't was frisjes!
Wel grappig om iemand hier tegen te komen die op dezelfde dag examen deed.

Ik was destijds 17jr en had voor het behalen van de licentie natuurlijk al genoeg 'gerommeld' met FM en 28Mc zenders (superstar 360 pll mod. naar 10M band).
Na het behalen, vrij snel begonnen met morse. M'n streven was destijds een PB machtiging te halen 8 wpm maar zat al goed op 12 wpm. Helaas door het fanatieke bouwen en experimenteren met zenders, ATV 70 cm en 23 cm is 't er nooit van gekomen.

Ik denk eraan om het weer opnieuw te gaan leren, het heeft iets mystieks.
Leuk om weer CW te leren. In België kun je nog examen doen (ander topic op dit forum) waarmee je dan eventueel de aantekening "Morse Included" op je machtiging kunt krijgen in Nederland (aanvragen via AT). De C machtiging bestaat niet meer. Je oude C is met het vervallen van de Morse eis A geworden en omgedoopt in F (van Full). Je mag dus gebruik maken van álle amateurbanden.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie