CE-merk ontrafeld; geen waterdicht systeem

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: CE-merk ontrafeld; geen waterdicht systeem

#2 Bericht door PA0BAK »

Er zijn merken, die de CE er op zetten als mededeling China Export :twisted:
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.


Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: CE-merk ontrafeld; geen waterdicht systeem

#4 Bericht door PE2AAB »

CE mag worden geplaatst op basis van zelfverklaring. Hoe een ieder dat invult is aan de fabrikant/importeur.

Of dat slim is? Nee
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: CE-merk ontrafeld; geen waterdicht systeem

#5 Bericht door Bert_1 »

PE2AAB schreef:CE mag worden geplaatst op basis van zelfverklaring. Hoe een ieder dat invult is aan de fabrikant/importeur.

Of dat slim is? Nee
Op zich wel maar niet als je dit ten onrechte doet. Iedere fabrikant plaatst zijn eigen CE en doet dit hopelijk op basis van de relevante regelgeving. Plaats je ten onrechte het CE merk dan pleeg je een economisch delict (erger kan haast niet) en dan heb je een groot probleem zodra dit aan het licht komt. Of zo zou het moeten zijn in ieder geval.
Bert

Gebruikersavatar
PA3SKY
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 okt 2016, 11:42
Locatie: Hooge Mierde
Contacteer:

Re: CE-merk ontrafeld; geen waterdicht systeem

#6 Bericht door PA3SKY »

Wij handelen hier in Japanse kwaliteit meet- en regelapparatuur. De Japanse fabrikant laat de CE certificering uitvoeren bij de KEMA instantie in Nederland.
Iedere maand onderschep ik wel ergens Chinese apparatuur, die er op de buitenkant 1 op 1 op lijken, helaas branden deze kopieeen vaak uit bij de klant (die ze op Alibaba heeft besteld) met enorme schade aan produktielijnen en gebouwen tot gevolg.
De garantie komt hij dan bij ons claimen (wat hem overigens niet lukt natuurlijk), want als ik de buitenkant al zie, weet ik meteen dat het om een kopie gaat en als ik het openmaak helemaal.
Wat ik vaak hoor, is dat mensen zich niet van kwaad bewust zijn. Toch trek ik dat in twijfel, want als een originele Japanse regelaar 250 euro kost, en die op Alibaba en de 40 rovers (een bedrijf dat met de via hun site verkochte producten mensen zonder dat ze het weten in gevaar brengen) maar 8 euro.....dan moet je toch als klant op je water aanvoelen dat er iets niet in de haak is.
Goed, met eenvoudige dingen zal het meevallen, maar 200 euro bezuinigen en daarmee je produktielijn van 2 miljoen euro in gevaar brengen...........dat lijkt me toch wel risicovol..............
En ja hoor, alle Chinese regelaars die ik onderschep zijn voorzien van CE, maar wat opvalt, is dat bij sommige kopieeen overal hetzelfde serienummer opstaat, het is dus -echt- een 1:1 kopie van de originele regelaar die ze hebben gekopieerd. Want kopieren, dat kunnen ze daar wel in China.
Kenwood TS-480SAT, TMV-71, TMG-707, TH-F7
Tytera MD-2017 DMR
Hyendfed 80/40/20/15/10m, 50Mhz 3 element Yagi en X200
http://sterrenwachtmyrtha.waarnemen.com/

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: CE-merk ontrafeld; geen waterdicht systeem

#7 Bericht door PE2AAB »

Net als de imitatie 'Callaway' golfclubs waar de koppen vanaf vliegen. Levensgevaarlijk. FOUR!!! ;-)

Overigens weet Callaway dit en hebben ze er een pagina op hun website aan gewijd: http://www.callawaygolf.com/on/demandwa ... d=&scecid=
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3SKY
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 okt 2016, 11:42
Locatie: Hooge Mierde
Contacteer:

Re: CE-merk ontrafeld; geen waterdicht systeem

#8 Bericht door PA3SKY »

Haha, doet me denken aan zuid china.......om 's avonds iets te doen te hebben gingen we ballen wegmeppen op zo'n driving range. Daar stikt het van rondom Dongguan (daar zie je 's avonds al die Taiwanezen die er werken en zich ook vervelen).
Manman, ik heb vaak gehad dat het balletje bleef staan maar het zware deel van de club vloog weg......
Aan het eind je ballen en de gebroken clubs afrekenen, meestal in totaal 2 euro 50 of zo.
Kenwood TS-480SAT, TMV-71, TMG-707, TH-F7
Tytera MD-2017 DMR
Hyendfed 80/40/20/15/10m, 50Mhz 3 element Yagi en X200
http://sterrenwachtmyrtha.waarnemen.com/

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: CE-merk ontrafeld; geen waterdicht systeem

#9 Bericht door jan58 »

Ja dit is oud nieuws.Dit wisten we toch allang.
CE is GEEN keurmerk.

Gr Jan

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: CE-merk ontrafeld; geen waterdicht systeem

#10 Bericht door PE2AAB »

jan58 schreef:Ja dit is oud nieuws.Dit wisten we toch allang.
CE is GEEN keurmerk.

Gr Jan
Klopt. CE is een markering. Net zoals een streep of een driehoek op de rijbaan.
Deze markering betekent wel iets. Net zoals op de weg. (driehoek = gevaar, streep = afbakenings kader)

áls een fabrikant het CE logotje op haar product aanbrengt dan geeft deze hiermee aan dat hij/zij alles wat in haar macht ligt heeft gedaan om te voldoen aan de voor het product geldende richtlijnen.

Of dat echt zo is? bij weg misbruikers zegt iedereen ook altijd de gordel om te hebben. tóch?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: CE-merk ontrafeld; geen waterdicht systeem

#11 Bericht door Bert_1 »

PE2AAB schreef:
áls een fabrikant het CE logotje op haar product aanbrengt dan geeft deze hiermee aan dat hij/zij alles wat in haar macht ligt heeft gedaan om te voldoen aan de voor het product geldende richtlijnen.

Of dat echt zo is? bij weg misbruikers zegt iedereen ook altijd de gordel om te hebben. tóch?
Ik heb geleerd dat het onder de economische delicten valt en dat is ongeveer even erg als de belastingdienst een oor aannaaien. Maar ja, wie gaat er naar het buitenland om daar de fabrikant aan te klagen? En alles volgens de regels doen is soms onmogelijk. Laat je 10 mensen naar de regelgeving kijken dan krijg je 10 meningen. Daar moet je dus eerst uit zien te komen voordat je weet welke delen van de normen je wel en welke je niet hoeft te volgen. Het gaat erom dat je de knoeiers buiten spel kunt zetten maar ondertussen drukken ze overal CE op. Chinese bedrijven komen er blijkbaar wel mee weg maar in Nederland hoef je het niet te proberen.
Bert

Plaats reactie