Yaesu FT-897 i.c.m SCU-17

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD2MV
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2012, 11:46
Roepletters: PD2MV
Locatie: Anna Paulowna

Yaesu FT-897 i.c.m SCU-17

#1 Bericht door PD2MV »

Hallo allemaal,

Ik probeer al een tijd een SCU-17 met mijn FT-897 te laten functioneren.
Het probleem wat zich voordoet is dat ik de USB-Serial Controller niet geïnstalleerd krijg.
De DATA/USB wil wel maar de CAT/USB wil maar niet vlotten.
Ik heb de benodigde drivers,welke online staan gebruikt maar die brengen voor mij niet de oplossing voor mijn probleem
Ik ben benieuwd of iemand dit probleem kent en belangrijker ...de oplossing hiervoor.

PD2MV

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Yaesu FT-897 i.c.m SCU-17

#2 Bericht door Bert_1 »

Welke chipset zit er in? FTDI of prolific? Prolific levert problemen op als het een imitatie is maar die zijn nauwelijks van de originele te onderscheiden. FTDI werkt eigenlijk altijd wel.

Bert
Bert

Gebruikersavatar
PD2MV
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2012, 11:46
Roepletters: PD2MV
Locatie: Anna Paulowna

Re: Yaesu FT-897 i.c.m SCU-17

#3 Bericht door PD2MV »

Bert,
Ik weet het eerlijk gezegd niet maar .....
Op een andere PC werkt het wel maar krijg op de laptop waar ik de boel graag op wil draaien de USB installatie niet voor elkaar.

Mario / PD2MV

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Yaesu FT-897 i.c.m SCU-17

#4 Bericht door Bert_1 »

Nu ik het wat beter lees zie ik dat het om de usb chipset op het moederboard gaat? Wat ik bedoelde is iets anders. In jouw geval zou je bij de fabrikant van jouw laptop moeten zoeken naar de juiste of betere driver denk ik. Soms kunnen op een type moederboard verschillende chips worden gebruikt dus dan moet je op zoek naar de juiste driver. Soms een beetje gokken en proberen en soms kun je ook wat info uit de hardware informatie peuteren zodat je meer kans hebt direct de juiste te vinden.
Bert

PA3GAG
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 dec 2011, 16:45
Roepletters: PA3GAG
Locatie: Willemstad

Re: Yaesu FT-897 i.c.m SCU-17

#5 Bericht door PA3GAG »

Hallo Mario, controleer op je pc in apparatbeheer of de twee virtuele compoorten de enhanced en de standaard poort aangemaakt zijn. Als het goed is zie je ook de audiodriver in het apparaatbeheer staan.
Het is heel belangrijk dat je eerst de drivers installeer en dan pas de SCU 17 aansluit.!! Als je dit niet doe dan installeerd Windows de verkeerde drivers welke daan eerst verwijderd moeten worden

Groetjes Rien PA3GAG.

Plaats reactie