N Licentie opnieuw activeren

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
tjeerdd
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2017, 11:14

N Licentie opnieuw activeren

#1 Bericht door tjeerdd »

Zo'n 10/12 jaar geleden heb ik mijn N licentie behaald en door omstandigheden een paar jaar later ook weer gedeactiveerd. Nu begint het weer te kriebelen en vind ik vooral het hele DMR gebeuren erg interessant. Ik begreep uit eerdere posts in dit forum dat het wel mogelijk moet zijn om mijn licentie weer te activeren zonder opnieuw het examen af te leggen.. Althans, dat was het zo'n 5 jaar geleden.

Weten jullie of dit nu nog steeds zo is en wat de procedure is? Op de website van het AT vind ik niet de juiste informatie.

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: N Licentie opnieuw activeren

#2 Bericht door PA0FRI »

tjeerdd schreef:Zo'n 10/12 jaar geleden heb ik mijn N licentie behaald en door omstandigheden een paar jaar later ook weer gedeactiveerd. Nu begint het weer te kriebelen en vind ik vooral het hele DMR gebeuren erg interessant. Ik begreep uit eerdere posts in dit forum dat het wel mogelijk moet zijn om mijn licentie weer te activeren zonder opnieuw het examen af te leggen.. Althans, dat was het zo'n 5 jaar geleden. Weten jullie of dit nu nog steeds zo is en wat de procedure is? Op de website van het AT vind ik niet de juiste informatie.
Ik denk dat je gewoon kan inloggen op de desbetreffende site en een call aanvragen.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1429
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: N Licentie opnieuw activeren

#3 Bericht door PH2LB »

PA0FRI schreef:
tjeerdd schreef:Zo'n 10/12 jaar geleden heb ik mijn N licentie behaald en door omstandigheden een paar jaar later ook weer gedeactiveerd. Nu begint het weer te kriebelen en vind ik vooral het hele DMR gebeuren erg interessant. Ik begreep uit eerdere posts in dit forum dat het wel mogelijk moet zijn om mijn licentie weer te activeren zonder opnieuw het examen af te leggen.. Althans, dat was het zo'n 5 jaar geleden. Weten jullie of dit nu nog steeds zo is en wat de procedure is? Op de website van het AT vind ik niet de juiste informatie.
Ik denk dat je gewoon kan inloggen op de desbetreffende site en een call aanvragen.
Met je DigiD welteverstaan. .
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: N Licentie opnieuw activeren

#4 Bericht door PE2AAB »

Jep dat lukt inderdaad met je DigID. Na heractivering krijg je vanzelf de rekening van €31,00 in de bus.
Op de papieren 'vergunning' wachten is niet nodig; na registratie kun je deze in PDF downloaden en printen. Dit is rechtsgeldig. Het pasje en verige info volgen later via de reguliere post.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

tjeerdd
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2017, 11:14

Re: N Licentie opnieuw activeren

#5 Bericht door tjeerdd »

Na al die jaren stond het er inderdaad nog netjes in ! Dank allen voor de hulp en ik ga een avondje denken over een goede call :? :wink:

PDØDFM

Re: N Licentie opnieuw activeren

#6 Bericht door PDØDFM »

Hmm,,...

Ik moet eerlijk zeggen,... het AT heeft wat dat betreft de zaakjes goed op orde.
Zelfs na 33 jaar non-actief te zijn geweest heb ik mijn oude roepletters weer terug.
Ik ben een amateur die destijds een QSO maakte met rooksignalen tot aan de grens, en voor dx gebruikte ik postduiven :lol:
Welkom terug op de freq's, ook bij mij begon het te kriebelen, ehh,... was al een tijdje bezig op de 11 om te kijken of ik het echt weer wou.
Maar ik ben weer QRV, op 2 meter, helaas alleen mobiel en in fm.
Maar voorlopig kan ik weer vooruit.

Greetzz,,... Toon, PDØDFM

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5102
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: N Licentie opnieuw activeren

#7 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Welkom naamgenoot.

Succes met het weer activeren van je call en hobby.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Plaats reactie